Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

طرز تهیه خوراک میگو مجلسی

5/5
آنچه در مطلب میخوانید:
طرز تهیه خوراک میگو مجلسی

انواع غذاهای دریایی همیشه طرفداران ویژه و خاص خودشان را دارند، مخصوصا خوراک میگو مجلسی که برای طبخش از روش های گوناگونی استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و گام به گام طرز تهیه خوراک میگو مجلسی در ادامه با تک آشپز همراه باشید.

طرز تهیه خوراک میگو مجلسی
طرز تهیه خوراک میگو مجلسی

مواد لازم جهت تهیه خوراک میگو مجلسی برای ۴ نفر

میگو: ۳۰۰ گرم
پیاز: ۲ عدد درشت
سیر: ۲ حبه
رب گوجه‌ فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه‌ای: ۱ عدد
قارچ:  ۲۰۰ گرم
زعفران دم کرده: یک دوم فنجان
آب لیمو ترش تازه: ۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبه: به مقدار کافی
زیره‌سبز و پودر تخم‌ گشنیز: به مقدار کافی

مواد لازم جهت تهیه خوراک میگو مجلسی
مواد لازم جهت تهیه خوراک میگو مجلسی

طرز تهیه خوراک میگو

برای تهیه خوراک میگو مجلسی ابتدای کار میگو را را درون یک کاسه مناسب بریزید، سپس پوست سیر ها را جدا کنید و به صورت ریز رنده کنید. در ادامه سیر را به همراه نمک و فلفل سیاه به میگو اضافه کنید.

حالا فلفل قرمز را به همراه پودر تخم گشنیز و زیره سبز به میگو اضافه کنید، سپس میگوها را به آرامی با دست ماساژ دهید تا ادویه ها به خورد آن بروند. در ادامه روی کاسه حاوی میگو را با سلفون به طور کامل بپوشانید.

در مرحله بعد اجازه دهید میگو به مدت ۱۲ ساعت درون یخچال استراحت کند تا میگو مزه دار شود. در ادامه پس از گذشت این زمان پوست پیاز را جدا کنید و به صورت نگینی خرد کنید، سپس یک تابه مناسب انتخاب کنید.

حالا مقداری روغن مایع درون تابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. در ادامه پیاز را بلافاصله به تابه اضافه کنید، سپس مقداری زردچوبه به پیاز اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا پیاز طلایی شود.

در این مرحله از تهیه ی خوراک میگو مجلسی، رب گوجه فرنگی را به پیاز اضافه کنید، سپس تفت دهید تا بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود و رنگ باز کند. در ادامه قارچ را به همراه فلفل دلمه ای می شوییم و قارچ را به صورت ورقه ای خرد کنید.

حالا فلفل دلمه ای را به صورت نگینی خرد کنید و قارچ را به همراه مقداری آب لیمو ترش تازه به رب گوجه فرنگی اضافه کنید، سپس تفت دهید و پس از گذشت ۳ دقیقه فلفل دلمه ای را اضافه کنید.

در مرحله بعد فلفل دلمه ای را به مدت ۳ دقیقه تفت دهید، سپس میگو های مزه دار شده را از یخچال خارج کنید و به مخلوط سبزیجات اضافه کرده و به خوبی تفت دهید تا حجم میگوها کم شده و جمع شوند.

حالا زعفران دم کرده را به خوراک میگو مجلسی اضافه کنید، سپس هم می زنیم و درب تابه را می بندیم. در ادامه اجازه دهید خوراک میگو به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت بماند تا روغن بندازد و کاملا پخته شود.

توجه داشته باشید میگو را زیاد سرخ نکنید به دلیل آن که سفت می شود. در نهایت پس از گذشت ۱۰ دقیقه حرارت را خاموش کنید، سپس خوراک میگو مجلسی را درون ظرف مورد نظرمان بریزید و با پلو سرو کنید. نوش جان

خواص میگو

جای تعجب نیست که میگوها مزایای زیادی برای سلامتی بدن دارند. این مزایا شامل بهبود سلامتی قلب تا رسیدن به منبع قابل توجه پروتئین می‌باشد در زیر برخی از مزایای قابل توجه میگو و خوراک میگو مجلسی و خوشمزه را معرفی کنید.

رژیم لاغری و کاهش وزن
میگو را می توان برای کاهش وزن در انواع رژیم های لاغری مصرف کرد، چرا که دارای مقادیر زیادی از کربوهیدرات، پروتئین، زینک و منیزیم می باشد. عناصر گرفته شده مواد بسیار سالمی هستند که برای سلامت بدن مفید هستند.

ضمن اینکه میگو حدود هفت کالری دارد، اگر شما میانگین دوازده عدد میگو میل کنید حدود هشتاد و پنج کالری دریافت خواهید کرد. این موضوع نشان می دهد میگو دارای کالری پایینی برای سلامت بدن می باشد. کالری میگوی بزرگ حدود هجده کالری است.

سلامت پوست و مو
میگو دارای پروتئین می باشد که باعث حفظ و رشد پوست و مو می شود. شما می توانید برای حفظ سلامت پوست خود میگو را به صورت روزانه میل کنید تا اثرات منفی بدن را کاهش دهد.

رفع خستگی و افزایش انرژی
اگر شما به صورت منظم از میگو استفاده کنید ، انرژی شما در طول روز تامین می شود. یکی از خوراک میگو مجلسی، این غذای دریایی، افزایش انرژی بدن می باشد.

کاهش ابتلا به کم خونی
محققان ثابت کرده اند که میگو برای کم خونی موثر است. میگو دارای ویتامین ب دوازده می شود که این ویتامین نقش مهمی در تولید سلول های قرمز خون و جلوگیری از کم خونی دارد.

پیشگیری از افسردگی
میگو دارای اسید چرب و امگا سه می باشد که برای کاهش خطر افسردگی موثر است، کسانی که خلق و خوی تندی دارند می توانند برای رفع این مشکل میگو میل کنند.

سلامت و استحکام استخوان ها
برای تقویت استخوان ها بدن انسان به دو عنصر کلسیم و فسفر نیازمند است، ازین رو مصرف میگو باعث می شد این دو عنصر در کنار هم یافت شود، همین امر باعث غضروف سازی در مفاصل شده و باعث تقویت استخوان ها می شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن
شما با مصرف روزانه میگو نیاز بدن خود را به سلنیوم تامین می کنید. میگو دارای ویتامین ب دوازده، فسفر، کرولین و ید می باشد. مواد ذکر شده از جمله مواد مغذی می باشد که برای سلامت بدن موثر است. این مواد باعث تقویت سیستم ایمنی بدن انسان می شود که با سلول های سرطانی مبارزه می کند.

پیشگیری از پیری زودرس
خوراک میگو مجلسی و خوشمزه دارای کاروتنوئید می باشد که برای جلوگیری از پیری زودرس در انسان موثر است.

می تونید همه دستورات طرز تهیه انواع خوراک را اینجا مشاهده کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *