Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

دمنوش زرشک و زعفران

5/5
آنچه در مطلب میخوانید:
طرز تهیه‌ دمنوش زرشک و زعفران

دمنوش‌ها دارای فواید زیادی برای سلامت بدن هستند و برای صد سال یا بیشتر به عنوان داروی طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از مزایای بزرگ دمنوش‌ها این است که به سادگی می‌توانید آن‌ها را در خانه تهیه کرده و از خواص و فوایدشان بهره ببرید. انواع مختلفی از دمنوش‌ها را می‌توان با استفاده از گیاهان و یا ترکیب چند گیاه تهیه کرد و از خواص و طعم آن‌ها لذت برد.

طرز تهیه‌ دمنوش زرشک و زعفران
طرز تهیه‌ دمنوش زرشک و زعفران

در ادامه طرز تهیه‌ دمنوش زرشک و زعفران که یک دمنوش خوش عطر، خوش طعم و خوش رنگ است را بیان می‌کنیم؛ همچنین خواص این دمنوش و طبیعت آن را که برگرفته از خواص و طبیعت هر دو گیاه زرشک و زعفران است، توضیح می‌دهیم.

این مطلب هم مطالعه کنید : دمنوش زرشک و خواص آن

مواد لازم برای طرز تهیه‌ دمنوش زرشک و زعفران

مواد لازم برای تهیه‌ دمنوش زرشک و زعفران عبارت‌اند از:

زرشک : یک قاشق غذاخوری به ازای هر لیوان آب

آب: مقدار آب به تعداد افرادی دارد که قصد دارید برای آن‌ها دمنوش تهیه کنید، دارد؛ یعنی به ازای هر نفر یک ایوان آب

زعفران : چند پر تقریبا به اندازه‌ی نوک قاشق چایخوری

عسل و یا شکر: به میزان دلخواه

 برای تهیه دمنوش زرشک و زعفران، می‌توانید از زرشک خشک و یا زرشک تازه استفاده کنید که در زیر تهیه هر دو نوع دمنوش را توضیح می‌دهیم.

طرز تهیه‌ دمنوش زعفران با زرشک تازه

برای درست کردن این دمنوش، مواد لازم را که توضیح دادیم تهیه و دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

زرشک تازه را خوب بشویید و آبکش کنید. داخل ظرفی بریزید و آب جوشانده را به آن اضافه کنید؛ سپس حدود بیست دقیقه زمان دهید آب جوش بر روی زرشک بماند تا خوب آب  بخورند و نرم شوند.

در این فاصله زعفران را در چند قطره آب گرم حل کرده و بعد از گذشت بیست دقیقه، به زرشک اضافه کنید. این کار به دمنوش رنگ و طعمی دلپذیر می‌دهد.

در آخر، عسل را به دمنوش اضافه کنید تا شیرینی مورد نظرتان را بدست آورید. مقدار عسل یا شکر را بر اساس ترجیح شخصی تنظیم کنید.

حالا دمنوش زعفران و زرشک شما آماده است. از آن لذت ببرید. این دمنوش را می‌توانید در تابستان با یخ سرو کنید و یا در زمستان از نوشیدن یک دمنوش گرم لذت ببرید.

علاوه بر این، دمنوش را پس از تهیه می‌توانید روی حرارت کم تا متوسط قرار داد و حدود ۱۰-۱۵ دقیقه بجوشانید تا طعم زعفران و زرشک به خوبی انتقال پیدا کند. پس از اتمام پخت، دمنوش را از روی حرارت بردارید و بگذارید کمی خنک شود. در نهایت به گونه‌ای دیگر از طعم جادویی ترکیب زرشک و زعفران لذت ببرید.

طرز تهیه‌ دمنوش زعفران با زرشک خشک

برای تهیه دمنوش زرشک و زعفران با استفاده از زرشک خشک، ابتدا زرشک را تمیز کرده و حدود پانزده دقیقه در آب سرد قرار دهید؛ سپس آبکشی کرده و تمام مراحل طرز تهیه این دمنوش با زرشک تازه را انجام دهید.

خواص دمنوش زرشک و زعفران

دمنوش زعفران و زرشک دارای خواص متعددی از ترکیب خواص زعفران و زرشک است. در ادامه می‌توانید خواص این دمنوش را مطالعه کنید:

  • آنتی‌اکسیدان قوی: زعفران و زرشک هر دو دارای خصوصیت‌های آنتی‌اکسیدانی قوی هستند که به مقابله با آسیب‌های اکسایشی در بدن و پیشگیری از بیماری‌های مزمن مانند سرطان و بیماری‌های قلبی کمک می‌کنند.
  • افزایش ایمنی: مصرف دمنوش زرشک و زعفران می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند و از عفونت‌ها و بیماری‌ها جلوگیری نماید.
  • کاهش التهابات: مواد موجود در زعفران و زرشک به کاهش التهابات در بدن کمک می‌کنند. این موجب تسکین علائم بیماری‌های التهابی مانند التهاب مفاصل می‌شود.
  • افزایش سطح انرژی: دمنوش زرشک و زعفران می‌تواند انرژی بدن را افزایش دهد و از افت انرژی و خستگی پیشگیری کند.
  • تسکین اضطراب و استرس: زعفران به عنوان یک ضدافسردگی طبیعی شناخته می‌شود و مصرف آن می‌تواند به تسکین اضطراب و استرس کمک کند.
  • حفظ سلامت پوست: مصرف زرشک و زعفران به سلامت پوست کمک کرده و به روشنایی و تازگی پوست شما می‌افزاید.

توجه داشته باشید که مصرف هر گونه دمنوش یا گیاه دارویی باید با توجه به شرایط فردی و طبع مزاجی هر شخص استفاده شود.

طبیعت دمنوش زعفران و زرشک

زعفران طبیعت گرم و خشک دارد؛ یعنی به تعادل بدن افراد با طبع سرد کمک می‌کند. افراد می‌توانند از دمنوش زرشک و زعفران که طبیعت معتدل دارد، استفاده کنند و از خواص آن بدون نگرانی بهره ببرند. زرشک هم به عنوان یک گیاه دارای طبع سرد و تر شناخته می‌شود و مصرف آن معمولاً در کاهش حرارت معده و تعادل دادن به حرارت بدن مفید است.

بنابراین دمنوش زعفران و زرشک هر دو طبیعت معتدلی دارند. همه ی افراد می‌توانند این دمنوش خوش عطر و خوش رنگ را استفاده کنند و از طعم بی‌نظیر و خواص زرشک و زعفران به طور همزمان بهره ببرند.

سخن پایانی

در این مقاله طرز تهیه دمنوش زرشک و زعفران که یک دمنوش با خواص متعدد است را توضیح دادیم. همچنین خواص این دمنوش که برگرفته از خواص هر دو گیاه زرشک و زعفران است را برشمردیم. در نهایت عنوان کردیم که دمنوش زعفران و زرشک به دلیل طبیعت معتدل برای همه نوع مزاج مناسب است و افراد با هر طبعی می‌توانند از خوردن این دمنوش لذت برده و از خواص آن بهره‌مند شوند.

همانطور که می‌دانید، با انواع گیاهان می‌توان دمنوش تهیه کرد؛ ولی برای تهیه دمنوش از دو یا چند گیاه باید به طبیعت و طعمی که ترکیب نهایی به ما می‌دهد، توجه کرد. مجله تک آشپز در اینجا به کمک شما می‌آید. شما می‌توانید طرز تهیه‌ی انواع دمنوش، نوشیدنی و طرز پخت انواع غذاها و دسرها را در سایت این مجله ببینید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *