Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

لیست طرز تهیه سریع ۳۱ شیرینی خانگی عید نوروز

5/5
آنچه در مطلب میخوانید:
آموزش طرز تهیه کامل 22 شیرینی خانگی عید نوروز

با نزدیک شدن روزها به عید نوروز هرساله همه خانواده ها به دنبال تهیه خوراکی های خوشمزه و شیرینی خانگی عید برای پذیرایی از مهمانان خود هستند. این موضوع زمانی تبدیل به چالش می شود که امروزه قیمت و هزینه تهیه تمامی وسایل پذیرایی بالا رفته و خانم ها انگیزه بیشتری برای اینکه خود با آماده کردن و پخت شیرینی ها و کوکی های خوشمزه، با سلیقه و خلاقیت خود از مهمانان ویژه و خانواده خود پذیرایی کنند.

در این شرایط مجله شیرینی پزی تک آشپز به یاری و کمک این خانم های با سلیقه می شتابد و با آموزش طرز تهیه بیش از ۲۲ شیرینی خانگی عید نوروز به شما ایده های جذابی در انتخاب خوراکی پذیرایی از مهمانان می پردازد.


شیرینی برشتوک نخودچی شکلاتی بدون فر ویژه عید نوروز

این شیرینی خانگی فوری بر خلاف بسیاری از شیرینی های مخصوص عید, این شیرینی خانگی به فر نیازی ندارد و طعم خیلی خوبی دارد. برشتوک انواع مختلفی مانند برشتوک نخود چی ، برشتوک آرد گندم ، برشتوک مغزدار و… دارد. در ادامه قصد داریم برشتوک نخودچی شکلاتی را به شما آموزش دهیم با مجله تک آشپز همراه باشید.

طرز تهیه شیرینی برشتوک نخودچی شکلاتی
طرز تهیه شیرینی برشتوک نخودچی شکلاتی

مواد لازم جهت تهیه برشتوک نخود چی شکلاتی ویژه عید نوروز

آرد نخود چی : ۱۳۰ گرم
پودر قند : ۵۰ گرم
کره : ۸۰ گرم
پودر هل : ۱ قاشق غذاخوری
شکلات : ۵۰ گرم
روغن مایع : ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی برشتوک نخودچی شکلاتی ویژه عید نوروز

مرحله اول: ظرفی را از آب پر کرده و روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید سپس شکلات را در ظرفی ریخته و روی آب در حال جوش قرار دهید تا ذوب شود اگر شکلات شما غلیظ بود کمی روغن مایع را اضافه کرده و هم بزنید.

مرحله دوم: شکلات را در قیف بریزید و اگر قیف نداشتید آن را در کیسه فریزر بریزید و سر آن را قیچی کنید.

مرحله سوم: کف قالب مورد نظر را شکلات بریزید به طوری که کف آن پوشانده شود ، قالب را به آرامی چند بار روی میز بکوبید تا هوای داخل آن خارج شود سپس قالب را در سینی قرار داده و آن را درون یخچال  بگذارید تا بندد.

مرحله چهارم: آرد نخودچی را الک کرده و سپس آن را در داخل تابه ای ریخته و روی حرارت قرار دهید، آرد را تفت دهید تا خامی آن گرفته شود در عین حال مراقب باشید رنگ آن تغییر نکند.

مرحله پنجم: آرد را از تابه خارج کرده و سپس کره را جایگزین کنید و اجازه دهید روی حرارت آب شود.

مرحله ششم: آرد نخودچی را روی کره در حال حرارت الک کنید تا به خرد هم بروند. سپس تابه را از روی حرارت برداشته و هل و پودر قند الکل شده را اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید.

مرحله هفتم: زمانی که برشتوک شما گرم است آن را روی شکلاتی که در یخچال قرار داده بودید تا ببندد، بریزید و آن را با پشت قاشق صاف و فشرده کنید.

مرحله هشتم: قالب را حدود ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا بندد و سپس آن را از قالب خارج کنید حالا برشتوک شما آماده است نوش جان.

نکته : برای بهتر شدن طعم برشتوک می توانید گردوی خرد شده را نیز به آن اضافه کنید.


شیرینی دانمارکی خانگی ویژه پذیرایی در عید نوروز

شیرینی دانمارکی به نام های مختلفی همچون شیرینی گل محمدی نیز شناخته می شود و یکی از شیرینی های محبوب در مجالس و مهمانی ها به شمار می رود. برای مشاهده آموزش مرحله به مرحله این شیرینی خانگی با تک آشپز همراه باشید.

طرز تهیه کرم شیرینی دانمارکی خانگی عید
طرز تهیه کرم شیرینی دانمارکی خانگی عید

مواد لازم جهت تهیه شربت شیرینی دانمارکی
شکر : یک سوم پیمانه
آب : یک سوم پیمانه
زعفران دم کرده : یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه شربت شیرینی دانمارکی

مرحله اول : ابتدا آب و شکر را در یک ظرف ریخته و روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید در حین جوش آمدن آب ، آن را با قاشق هم بزنید تا شکر داخل آن آب شود.

مرحله دوم : پس از اینکه آب به جوش آمد هم زدن را ادامه دهید تا شربت به غلظت کافی برسد سپس زعفران دم کرده را به آن اضافه کنید.

مواد لازم جهت تهیه کرم شیرینی دانمارکی

آرد : ۳ قاشق غذاخوری
شکر : یک سوم پیمانه
آب : یک سوم پیمانه
وانیل : یک پنس

طرز تهیه کرم شیرینی دانمارکی

مرحله اول : ابتدا آب را با شکر در ظرفی ریخته و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد سپس حرارت را ملایم کرده و کم کم آرد را به آن اضافه کنید. در این حین مراقب باشید که آرد را به خوبی مخلوط کنید تا گلوله نشود.

مرحله دوم : مواد را روی حرارت به صورت مداوم تفت دهید تا کرم سفت شود سپس به آن وانیل را اضافه کنید و پس از اینکه آن را خوب مخلوط کردید ظرف را از روی حرارت بردارید.

مواد لازم جهت تهیه شیرینی دانمارکی

آرد : ۵/۲ پیمانه
تخم مرغ : ۱ عدد
روغن مایع : یک سوم پیمانه
شکر : ۳ قاشق غذاخوری
شیر : یک سوم پیمانه
خمیر مایه : ۱ قاشق غذاخوری
وانیل : یک پنس
زعفران دم کرده : ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی دانمارکی

مرحله اول : ابتدا خمیر مایه و شیر و شکر را در ظرفی ریخته و مخلوط کنید سپس روی آن را با سلفون بپوشانید و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در جای گرم قرار دهید تا به عمل آید.

مرحله دوم :تخم مرغ را با شکر و وانیل مخلوط کنید تا یکدست شود سپس خمیر مایه به عمل آمده را به آن اضافه کنید و با همزن برقی ترکیب کنید.

مرحله سوم : آرد را آرام آرام به مواد اضافه کنید و خوب با دست یا لیسک مخلوط کنید تا خمیری لطیف و نچسپ به دست آید. خمیر را به مدت یک ساعت در جای گرمی قرار دهید و روی آن را با یک پارچه تمیز بپوشانید تا دو برابر شود.

 مرحله سوم : در این مرحله خمیر به عمل آمده را بادست ورز دهید تا هوای اضافی آن خارج شود. روی میز کارتان کمی آرد بپاشید و خمیر را روی آن قرار دهید.

مرحله چهارم : خمیر را با وردنه صاف کنید به طوری که قطر آن به یک سانتی متر برسد و به شکل یک مربع آن را ببرید سپس مقداری از کرم را به شکل طولی روی آن قرار دهید.

مرحله پنجم : خمیر را لول کرده و با کارد به شکل مربع آن را برش دهید. لول های خمیر را به مدت نیم ساعت کنار بگذارید تا استراحت کنند سپس روی آن کمی کنجد یا رومال بریزید. برای رومال از ترکیب زعفران و زرده تخم مرغ استفاده کنید.

مرحله ششم: شیرینی ها را داخل سینی فر بچینید و به مدت ۳۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد در فر قرار دهید. در این مرحله توصیه میکنیم قبل از گذاشتن شیرینی ها داخل فر، کمی فر را از قبل گرم کنید.

مرحله هفتم : زمانی که شیرینی ها طلایی شدند آنها را از فر خارج کنید و اجازه دهید خنک شوند سپس از شربت زعفران روی شیرینی ها بریزید. حالا شیرینی شما آماده است نوش جان.


شیرینی خانگی رزت شکلاتی با طعم قهوه ویژه عید نوروز

شیرینی رزت با طعم شکلاتی طرفداران بسیار زیادی دارد و با ظاهر ساده و زیبا خیلی زود جای خود را دل مهمانان نوروزی باز می کند. این شیرینی خانگی بسیار خوش طعم را به راحتی می توانید در منزل تهیه کنید پس برای آموزش طرز تهیه آن با سایت تک آشپز همراه باشید.

طرز تهیه شیرینی خانگی رزت شکلاتی با طعم قهوه
طرز تهیه شیرینی خانگی رزت شکلاتی با طعم قهوه

مواد لازم جهت تهیه شیرینی خانگی رزت شکلاتی با طعم قهوه

کره نرم شده : ۲۰۰ گرم
آرد : ۱۸۰ گرم
پودر کاکائو : ۲۰ گرم
پودر شکر : ۱۰۰ گرم
نشاسته ذرت : ۷۰ گرم
قهوه : ۴۰ میلی لیتر
تخم مرغ کوچک : یک عدد
وانیل : یک چهارم قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی خانگی رزت شکلاتی با طعم قهوه

مرحله اول : کره نرم شده را داخل ظرفی بریزید و پودر شکر را به آن اضافه کنید و با همزن به مدت یک دقیقه مخلوط کنید.

مرحله دوم : تخم مرغ و وانیل را به مواد قبلی اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا مواد یکدستی حاصل شود.

مرحله سوم : در این مرحله قهوه را اضافه کنید و اندکی هم بزنید سپس آرد را اضافه کرده و یکباره کل مواد را مخلوط کنید.

مرحله چهارم : در این مرحله نیز پودر کاکائو و نشاسته ذرت را اضافه کنید و مجدد هم بزنید.

مرحله پنجم : مواد شیرینی که حاصل می شود باید به طوری باشید که قابلیت ماسوره زدن را داشته باشد.

مرحله ششم : پس از هم زدن مواد باید آنها را داخل قیف بریزید و خمیر را با کمک ماسوره رزت روی سینی فر که از قبل آن را با کاغذ روغنی پوشانده اید به شکل گل ماسوره بزنید.

مرحله هفتم : پس از اینکه همه ی خمیر را روی سینی فر ماسوره زدید فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنطیم کنید و شیرینی ها را به مدت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه حرارت دهید.

مرحله هشتم : شکلات سفید را به روش بن ماری ذوب کنید و پس از اینکه شیرینی ها را از فر خارج کردید و خنک شدند آنها را در شکلات بزنید و اجازه دهید سفت شود. اکنون شیرینی عید خانگی شما آمده است ! نوش جان.


شیرینی نسکافه ای ویژه عید نوروز

شیرینی نسکافه ای محبوب ترین شیرینی خانگی است ؛ این شیرینی بافتی همانند شیرینی بهشتی دارد و یکی از بهترین گزینه ها برای پذیرایی و شیرینی عید نوروز و سایر مهمانی ها و دوره همی هاست.

طرز تهیه شیرینی نسکافه ای |شیرینی خانگی ویژه عید نوروز
طرز تهیه شیرینی نسکافه ای |شیرینی خانگی ویژه عید نوروز

مواد لازم جهت تهیه شیرینی نسکافه ای ویژه عید نوروز

آرد : ۲۲۰ گرم
روغن : ۱۴۰ گرم
نسکافه : ۱ قاشق چایخوری
پودر کاکائو : نصف قاشق چایخوری
شکلات شیری و شکلات سفید : به مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی نسکافه ای ویژه عید نوروز

مرحله اول:ابتدا پودر قند را الک کرده و سپس آن را با روغن داخل ظرفی حدود ۱۰ دقیقه مخلوط کنید تا کاملا پوک شود.
مرحله دوم:بعد از ده دقیقه هم زدن ، نسکافه و پودر قهوه الک شده را اضافه کنید و با لیسک هم بزنید.
دقت کنید که حتما از نسکافه و پودر کاکائو مرغوب استفاده کنید تا شیرینی طعم خوبی پیدا کند.

مرحله سوم:در این مرحله آرد را اضافه کنید تا خمیر منسحمی شکل بگیرد و بتوان آن را با دست شکل داد.

مرحله چهارم:پس از شکل گرفتن خمیر گلوله های کوچکی از آن را بردارید و آن را در دست گرد کنید. بعد از اینکه کف سینی را با کاغذ روغنی پوشاندید گلوله های شیرینی را در آن بچینید.

مرحله پنجم:سینی را داخل فر قرار دهید و فر را در دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید البته توجه داشته باشید که اگر از فر برقی استفاده میکنید دمای فر را در دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد قرار دهید.

مرحله ششم:زمانی که شیرینی ها تغییر رنگ پیدا کردند و پر حجم تر شدند شیرینی شما آماده است و پس از خنک شدن میتوانید شکلات های سفید و شیری را با روش بن ماری روی شیرینی ها تزئین کنید و نوش جان کنید.

نکته ها

  • چون در این شیرینی از پودر کاکائو استفاده شده است اگر مدت زمان بیشتری در فر بماند ممکن است تلخ شود.
  • حتما در میزان آرد مصرفی دقت شود زیرا کم یا زیاد کردن آن باعث خراب شدن فرم و شکل شیرینی ها می شود.

شیرینی پفکی گردویی ویژه عید نوروز

این شیرینی در واقع اصالت تبریزی دارد و یکی از بهترین گزینه ها برای شیرینی خانگی عید نوروز است.در ضمن شیرینی پفکی یکی از انواع شیرینی های فوری خانگی است که مواد اولیه ساده ای نیز دارد. برای مشاهده آموزش مرحله به مرحله شیرینی پفکی گردویی با سایت تک آشپز همراه باشید.

طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی خانگی عید نوروز
طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی خانگی عید نوروز

مواد لازم جهت تهیه شیرینی پفکی گردویی ویژه عید نوروز

زرده تخم مرغ : ۳ عدد
پودر قند : ۱۵۰ گرم
گردوی خرد شده : ۴۰ گرم
بکینگ پودر : یک دوم قاشق چایخوری
وانیل : یک چهارم قاشق چایخوری
پودر پسته جهت تزئین : به میزان کافی

طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی ویژه عید نوروز

مرحله اول :وانیل و زرده تخم مرغ را با همزن به مدت ۱ دقیقه هم بزنید سپس پودر قند را الک کرده و در سه مرحله ( هر مرحله به فاصله ۳ دقیقه ) به مواد اضافه کنید. پس از آن بکینگ پودر را اضافه کنید.

مرحله دوم :گردو های خرد شده را به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید.

مرحله سوم

سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید سپس از مواد به اندازه یک قاشق برداشته و در سینی قرار دهید در این مرحله سعی کنید اندازه شیرینی ها یکسان باشد.

مرحله چهارم :روی شیرینی ها را به دلخواه با پودر پسته و یا خلال پسته تزئین کنید سپس فر را در دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید و سینی را درون فر قرار دهید.
در حین پخت به شیرینی ها سر بزنید همین که تغییر رنگ دادند به این معنیست که شیرینی شما آماده است.

نکات

  • اگر قصد دارید شیرینی شما صاف شود و برآمدگی نداشته باشد از گردوی کمتری استفاده کنید.
  • درجه حرارت در پخت این شیرینی خیلی تاثیرگذار است بنابراین حتما اجازه دهید فر از قبل گرم شود تا شیرینی ها پف کنند.

طرز تهیه شیرینی قندی مخصوص عید نوروز

شیرینی قندی یک شیرینی خانگی پرطرفدار است که معمولا در مناسبت های خاص مانند عید نوروز و مهمانی ها سرو می شود. برای مشاهده آموزش کامل این شیرینی خانگی ساده با سایت تک آشپز همراه شوید.

طرز تهیه شیرینی قندی |شیرینی خانگی
طرز تهیه شیرینی قندی |شیرینی خانگی

مواد لازم جهت تهیه شیرینی قندی مخصوص عید نوروز

آرد سفید : ۲۰۰ گرم
پودر قند : ۱۲۰گرم
کره یا روغن جامد : ۱۲۰ گرم
پودر هل : ۱ قاشق چایخوری
بکینگ پودر : ۱ قاشق چایخوری
پودر کاکائو: ۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده : ۱ قاشق مربا خوری
پودر پسته و کنجد: به مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی قندی عید نوروز

مرحله اول: جهت تهیه این شیرینی خانگی ساده ابتدا کره یا روغن جامد را در کاسه ای بریزید سپس پودر قند را روی آن الک کنید و با پودر هل به خوبی هم بزنید.

مرحله دوم:بکینگ پودر را به مواد اضافه کنید و یک دوم آرد را درون آن الک کنید. مواد را مخلوط کنید و زمانی که حالت خمیری پیدا کرد آن را با انگشت ورز دهید البته توجه داشته باشید که زیاد ورز دادن باعث روغن انداختن خمیر می شود.

مرحله سوم:مابقی آرد را روی خمیر الک کنید و سپس با انگشت خمیر را ورز دهید تا زمانی که دیگر به دست نچسبد. پس از آن زعفران دم کرده را اضافه کنید و مخلوط کنید تا رنگ آن تغییر کند.

مرحله چهارم:در ادامه به آن کاکائو اضافه کنید تا مجدد رنگ آن تغییر کند سپس فر را روی دمای ۱۶۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید و اجازه دهید گرم شود.

مرحله پنجم:سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و به اندازه یک گردو از خمیر را برداشته و در دست گرد کنید و آن را در سینی قرار دهید.

مرحله ششم:با استفاده از چاقو روی خمیر ها یک برش سطحی ایجاد کنید و روی شیرینی ها را با پودر پسته و کنجد تزئین کنید و سینی را در فر قرار دهید.

مرحله هفتم:شیرینی ها را به مدت ۱۰ الی ۱۲ دقیقه در فر قرار دهید و پس از اینکه آنها را از فر خارج کردید اجازه دهید خنک شود و سپس نوش جان کنید.


طرز تهیه شیرینی نارگیلی ترد و پفکی مخصوص عید

یکی از شیرینی هایی که طعم بی نظیر آن همه را غافل گیر می کند و در مجالس و عید نوروز استفاده می شود شیرینی نارگیلی ست که یکی از شیرینی های سنتی و محبوب ما ایرانی هاست در ادامه قصد داریم طرز تهیه این شیرینی خانگی مخصوص عید نوروز را به شما آموزش دهیم پس در ادامه با سایت تک آشپز همراه باشید.

طرز تهیه شیرینی نارگیلی
طرز تهیه شیرینی نارگیلی

مواد لازم جهت تهیه شیرینی نارگیلی

  • پودر نارگیل چرب: ۱ پیمانه
  • شکر: ۱ پیمانه
  • روغن مایع:  ۱۰۰ گرم معادل دو سوم پیمانه
  • سفیده تخم مرغ :  ۲ تا ۳ عدد
  • آب لیمو ترش: ۱ قاشق چایخوری
  • وانیل:  نوک قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی نارگیلی

مرحله اول : برای تهیه این شیرینی خوشمزه ابتدا باید پودر نارگیل چرب را با شکر و یک دوم روغن مایع و نصف سفیده تخم مرغ را با میکسر خوب هم بزنیم و یا می توانیم آنها را دوبار چرخ کنیم.

مرحله دوم : غلظت مواد باید به خوبی و سفتی شله زرد باشد در صورتی که به این حالت رسید روغن و سفیده را به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم : باز هم مواد را هم میزنیم تا غلظت پیدا کند. نصف یک قابلمه را پر از آب می کنیم و روی حرارت زیاد می گذاریم تا جوش بیاید حالا مخلوطی که داشتیم را درون یک کاسه می ریزیم.این کاسه را روی قابلمه قرار می دهیم تا گرم شود. حالا مواد را با یک قاشق به صورت مداوم زیر و رو می کنیم.

مرحله چهارم: این هم زدن را باید تا وقتی ادامه دهیم که اگر مواد را با انگشتمان لمس کنیم دانه های شکر را حس نکنیم. به این حالت که رسید مابقی سفیده و روغن را اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله پنجم : حالا دوباره مواد را مداوم زیر و رو می کنیم، وقتی که مایه به انسجام رسید به آن لیمو ترش و وانیل اضافه می کنیم سپس کاسه را از روی حرارت برمیداریم و فر را روی دمای ۱۴۰ درجه تنظیم می کنیم.

مرحله ششم : سینی فر را با کاغذ نسوز می پوشانیم و مایه آماده شده را در قیف ریخته سپس در فاصله چند سانتی متری با قیف روی سینی فر می ریزیم.

مرحله هفتم: برای اینکه قسمت بالایی شیرینی ها حالت گنبدی پیدا نکند دستمان را چرب کرده و روی آنها را صاف می کنیم سپس آنها را در فر به مدت ۱۰ الی ۱۲ دقیقه قرار می دهیم.

نکته : در صورتی که تمایل داشتید شیرینی شما ترک بخورد در پایان پخت به مدت چند دقیقه گریل را روشن می کنیم و در نهایت شیرینی ها را از فر بیرون میاوریم تا خنک شوند حالا شیرینی شما آماده است نوش جان.


طرز تهیه لوز زعفرانی شیرینی سنتی ساده و خوشمزه مخصوص عید نوروز

شیرینی لوز زعفرانی از شیرینی های سنتی تبریز و مناسب عید نوروز و مهمانی هاست که مواد تشکیل دهنده آن بادام است که بسیار برای سلامتی بدن مفید و سرشار از کلسیم است.

این شیرینی خانگی عید طعم بسیار عالی و بافت اصلی آن شکر و شربت قوام است.

طرز تهیه شیرینی لوز زعفرانی|شیرینی خانگی و سنتی تبریز
طرز تهیه شیرینی لوز زعفرانی|شیرینی خانگی و سنتی تبریز

مواد لازم جهت تهیه لوز زعفرانی

پودر بادام: ۳۰۰ گرم حدودی
پودر قند: ۳۰ گرم
شکر: یک و نیم پیمانه
آب: سه چهارم پیمانه
پودر زعفران: ۲ گرم
پسته خرد شده (برای تزئین):  به مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی لوز زعفرانی

ابتدا در ظرفی مناسب آب و شکر ریخته و با حرارت کم اجازه دهید به جوش آید و شکر کاملا حل شود. در همین فاصله پودر زعفران را با یک قاشق سوپ خوری آب جوش دم کنید.

وقتی شکر و آب کاملا به قوام رسید طوری که کش بیاید و چسبناک شود ظرف را از روی حرارت بردارید. سپس شیره را داخل ظرفی ریخته و اجازه دهید کاملا خنک شود و با همزن به مدت ده دقیقه هم زنید تا کاملا سفید و غلیظ شود.

در مرحله بعدی زعفران آب شده را به ظرف شیره اضافه کرده و هم زنید که کاملا یکدست شود.

پود بادام را به مواد اضافه کرده و هم زنید تا مواد به حالت خمیری درآید. اگر مواد شل و چسبنده شد مقدار بیشتری پودر بادام ریخته تا مواد حالت خمیری شکل شود.

در ظرف هایی به شکل دلخواه سلفون بکشید و مواد شیرینی را داخل ظرف بریزید و با قاشق پهن و صاف کنید. پسته خرد شده یا کوبیده شده را روی شیرینی بپاشید و با قاشق فشار دهید که به مواد شیرینی بچسبد و صاف و یکدست شود.

حالا شیرینی ها را به مدت یک شب داخل یخچال قرار داده تا خودش را بگیرد و بعد از گذشت این مدت به کمک سلفون ها شیرینی را از ظرف خارج کرده و با چاقوی تمیزی به صورت لوزی برش داده و با هر برش چاقو را با دستمال نم تمیز کنید.

می توانید مواد شیرینی را برش های طولی داده و سپس با خط های اریب بین این برش ها شکل لوزی را ایجاد کنید.

شیرینی ها را داخل ظرف دربسته نگهدارید تا حالت نرم آن از بین نرود. شیرینی لوز زعفرانی ماندگاری بالایی دارد و یک شیرینی خانگی مناسب عید نوروز و مهمانی ها است.


طرز تهیه شیرینی ونیزی خوشمزه خانگی مخصوص عید

شیرینی ونیزی یا شیرینی انگشتی به راحتی آماده شده که مناسب عید نوروز است این شیرینی ونیزی کاکائویی با حجم بالای کره که در مواد اولیه آن است آن را بسیار خوش طعم و متفاوت کرده است.

این شیرینی خانگی عید برای کسانی که طعم و مزه کره را دوست دارند دلچسب و لذیذ است.

طرز تهیه شیرینی ونیزی یک شیرینی خانگی ویژه عید
طرز تهیه شیرینی ونیزی یک شیرینی خانگی ویژه عید

مواد لازم جهت تهیه شیرینی ونیزی

  • کره:    ۱۶۰ گرم
  • پودر قند:۸۰ گرم
  • آرد: ۲۶۰ گرم
  • تخم مرغ: ۱ عدد
  • بکینگ پودر : ۱ قاشق چای خوری
  • نمک: ۱ پینچ
  • شکلات تلخ:   به مقدار لازم
  • پودر پسته:  به مقدار لازم
  • وانیل: یک چهارم قاشق چای خوری

طرز تهیه شیرینی ونیزی

ابتدا درون کاسه ای مناسب کره و پودر قند ریخته و حدود سه دقیقه هم زنید تا کرم رنگ شود سپس تخم مرغ و وانیل را به مواد اضافه کرده و هم زنید تا بخوبی مخلوط شود.

آرد و نمک و بکینگ پودر را با هم مخلوط و الک کرده و کم کم به مواد درون کاسه اضافه کرده وهم زنید تا خمیر یکدست شود.

کف سینی فر را با کاغذ روغنی پوشش میدهیم و خمیر را داخل قیف ریخته و مانند بامیه داخل سینی بریزید.

البته قبل از ریختن بامیه داخل سینی آن را داخل شکلات آب شده فرو برده تا مقداری از شیرینی شکلاتی شود و در آخر طعم و شکل خوبی به خود بگیرد.

سپس سینی را درون فر با دمای ۱۷۰درجه سانتی گراد به مدت ۱۵دقیقه قرار دهید.


شیرینی مربایی مخصوص عید نوروز

شیرینی مربایی از محبوب ترین شیرینی های خانگی عید است این شیرینی با نام های شیرینی مشهدی و آلمانی شناخته می شود. این شیرینی بسیار راحت آماده می شود و مناسب مهمانی های شماست.برای مشاهده طرز تهیه شیرینی مربایی با سایت تک آشپز همراه باشید.

شیرینی مربایی|شیرینی های خانگی عید
شیرینی مربایی|شیرینی های خانگی عید

مواد لازم جهت تهیه شیرینی مربایی

آرد قنادی: ۳۰۰ گرم
آرد نخودچی: ۵۰ گرم
کره: ۱۲۵ گرم
روغن جامد: ۱۰۰ گرم
پودر قند: ۱۰۰ گرم
زرده تخم مرغ: ۲ عدد
پودر هل: ½ قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی مربایی

ابتدا درون یک کاسه مناسب روغن جامد و کره نرم شده بریزید و با پودر قند الک شده مخلوط کنید.

به مدت ۴ دقیقه مواد داخل کاسه را با همزن برقی با دور تند هم زنید تا مخلوط کره کاملا سفید و خامه ای شود.

در مرحله بعد زرده تخم مرغ را از سفیدی آن جدا کرده با پودر هل هم زده سپس در حین مخلوط کردن مواد آرد نخودچی را الک کرده و به مواد اضافه کنید.

در مرحله بعد آرد نخودچی را نیز الک کرده و به کاسه بیافزایید و در حد جمع شدن خمیر هم زنید.بافت خمیر باید به صورت نرم و لطیف باشد و به دست نچسبد.

خمیر آماده شده را در کیسه فریزر و در یخچال به مدت یک ساعت تا یک و نیم ساعت استراحت دهید.

فر را با حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد روشن کرده تا گرم شود سپس سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و خمیر سرد شده را روی سطح آن قرار دهید.

از خمیر به اندازه یک گردوی درشت جدا کرده و گرد کنید و داخل سینی فر بچینید و روی خمیرها یک فرورفتگی کوچک ایجاد کنید و دوباره درون یخچال به مدت ۱۵دقیقه استراحت دهید.

سپس سینی را در طبقه وسط فر قرار داده و اجازه دهید که به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه درون فر پخته شوند.

در مرحله بعد که مدت پخت شیرینی ها گذشت آن ها را از فر خارج کرده و اجازه دهید تا کاملا خنک شود.

شیرینی مربایی شما آماده ست.


طرز تهیه شیرینی سنتی مارمالادی به روش خانگی در کمتر از یک ساعت

مارمالاد یک نوع شیرینی خانگی سنتی است که ریشه‌اش در انگلستان است. واژه انگلیسی “مارمالاد” از واژه عربی “مرمل” گرفته شده است که به مربای میوه‌ای با لکه‌های رنگی و شفاف اطلاق می‌شود.  زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا ۳۰ دقیقه و زمان پخت و انتظار آن در حدود ۲۵ دقیقه میباشد. به همین جهت سریعترین شیرینی هست که شما میتوانید در زمان هایی که فرصت کمی تا آمدن مهمان هایتان مانده، شیرینی را آمده کنید. مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای ۴ نفر مناسب می باشد.

طرز تهیه شیرینی مارمالاد| مجله شیرینی پزی تک آشپز
طرز تهیه شیرینی سنتی مارمالادی به روش خانگی در کمتر از یک ساعت

مواد لازم برای پخت خانگی شیرینی مارمالادی خانگی

-کره نرم و خرد شده: ۱۸۵ گرم
-وانیل: ۱/۴ قاشق چایخوری
-شکر: ۱۶۵ گرم
-زرده تخم مرغ: ۲ عدد
-پودر بادام: ۶۱ گرم یا نصف پیمانه
-آرد  ۲۲۵ گرم یا یک و نیم پیمانه
-بیکینگ پودر: نصف قاشق چایخوری
-مارمالاد تمشک یا آلبالو: ۴ قاشق غذاخوری
-پوست لیموترش رنده شده:‌ ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی مارمالادی خانگی

  • در اولین مرحله از پخت شیرینی خانگی مارمالادی، باید فر را با حرارت ۱۶۱ درجه سانتیگراد گرم کنید.
  • کره، وانیل، شکر و زرده ها را در یک کاسه متوسط به کمک همزن برقی فقط تا حدی که با هم مخلوط شوند بزنید. پودر بادام را اضافه کنید. آرد و بیکینگ پودر را با هم الک کرده و با سایر مواد کاملا مخلوط نمایید.
  • از مایه آماده شده برای این شیرینی خانگی، به اندازه یک قاشق چایخوری برداشته و در دستتان گرد کنید و به فاصله ۵ سانتی متر از یکدیگر در سینی قرار دهید (سینی نیاز به چرب کردن ندارد).
  • با دسته یک قاشق چوبی یا با نوک انگشت حفره کوچکی به عمق یک سانتیمتر و پهنای یک و نیم سانتیمتر روی هر یک از شیرینی ها ایجاد کنید.
  • مارمالاد را با رنده پوست لیموترش مخلوط کرده و به کمک یک قاشق چایخوری یا یک قیف کاغذی داخل حفره ها را از مارمالاد خانگی پر کنید.
  • شیرینی ها را به مدت ۲۱ تا ۲۵ دقیقه در فر قرار داده و بعد از پخت در سینی خنک کنید. این شیرینی در ظرف دردار تا ۳ هفته قابل نگهداری است.
  • حال شیرینی شما آماده مصرف می‌باشد. نوش جان

شیرینی رینگ آجیلی، مهمان همیشگی خانه های ایرانی

این شیرینی عید، به عنوان یک شیرینی همیشگی در شکل ها و طعم های مختلف در خانه ها و مهمانی های ایرانی یافت می شود. پس برای پخت این شیرینی دوست داشتنی برای همه با ما همراه باشید.

شیرینی رینگ آجیلی، مهمان همیشگی خانه های ایرانی
شیرینی رینگ آجیلی، مهمان همیشگی خانه های ایرانی

مواد لازم جهت تهیه رینگ آجیلی

کره یا روغن یا ماگارین: ۱۵۰ گرم
زرده تخم مرغ: ۲ عدد
پودر قند: ۱۰۰ گرم
پودر هل: ۱ ق چای خوری
آرد: ۲۴۰ تا ۲۸۰ گرم
شکلات سفید: به مقدار لازم
پودر پسته و گل محمدی: به مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی رینگ آجیلی

برای تهیه این شیرینی خانگی ساده و خوشمزه، به کره ی نرم شده نیاز دارید پس یک ساعت قبل از شروع کار، کره را از یخچال خارج کنید تا هم دما با محیط شده و نرم و لطیف باشد.

کره نرم شده را داخل کاسه مناسبی بریزید و پودر قند را نیز به کره نرم شده اضافه کنید و با همزن برقی به خوبی هم بزنید تا پودر قند با کره مخلوط شده و حالتی کرم رنگ ایجاد شود.

سپس یک عدد تخم مرغ را اضافه کنید و همزمان وانیل را نیز بریزید و مجدد هم بزنید تا تخم مرغ و وانیل هم با کره و پودر قند مخلوط شوند.

در مرحله‌ی بعدی نشاسته ذرت را اضافه کنید و سپس پودر بادام را داخل مواد بریزید.

در مرحله ی پایانی تهبه شیرینی رینگ آجیلی، نوبت به اضافه کردن آرد می‌رسد آرد را به مواد اضافه کنید و بکینگ پودر را نیز همراه با آرد داخل مواد اضافه کنید تا خمیر نرم و لطیفی بدست بیاد سپس خمیر را داخل نایلون گذاشته و به مدت نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید تا کمی منسجم شود.

سپس شیرینی ها را داخل سینی فر که از قبل کاغذ روغنی انداختید قرار دهید و فر را از قبل روشن کنید تا گرم شود و سینی فر را به مدت ۱۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ درحه قرار دهید تا شیرینی پخته و کمی زیر شیرینی تغییر رنگ دهد.

پس از بیرون آوردن شیرینی ها از داخل فر و خنک شدنشان میتوانید از مهمانان خود با شیرینی خانگی رینگ آجیلی پذیرایی کنید.


طرز تهیه خانگی شیرینی پسته ای لاکچری

شیرینی خانگی و راحت برای پذیرایی از مهمانان و همینطور طرز تهیه شیرینی خانگی عید برای کدبانوهای منزل بسیار حائز اهمیت است از این رو دستور پخت شیرینی پسته ای را به شما آموزش می دهیم تا با پخت و طبخ آن در کنار میهمانان خود ساعات خوشی را داشته باشید.

طرز تهیه خانگی شیرینی پسته ای لاکچری
طرز تهیه خانگی شیرینی پسته ای لاکچری

مواد لازم جهت تهیه شیرینی پسته ای

پودر پسته: ۱۰۰ گرم
پودر قند: ۶۰ گرم
آرد سفید قنادی: ۱۰۰ گرم حدودی
روغن مایع: ۶۰ گرم
پودر هل: ۱ قاشق مربا خوری سر پر

طرز تهیه بسیار ساده شیرینی خانگی پسته ای

پودر پسته، پودر هل و پودر قند را الک و با هم مخلوط کنید و سپس روغن مایع و آرد را به آن اضافه کنید و مخلوط کرده و به هم زنید تا خمیری به دست آید که به دست نچسبد.
خمیر این شیرینی ساده را روی کاغذ روغنی با وردنه پخش کرده و با قالب گل‌های یک اندازه در آورده و بعد از قالب زدن، شیرینی‌ها را در فر با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد قرار دهید.


شیرینی هلویی جذاب ویژه پذیرایی عید نوروز ۱۴۰۳

برای پخت و تهیه این شیرینی خانگی زیبا، ابتدا باید طرز تهیه ی خمیر شیرینی هلویی را بدانید و سپس به راحتی می توانید به سرعت و بدون اتلاف زمان شیرینی هلویی مقوی خانگی خود را درست کنید.

شیرینی هلویی جذاب ویژه پذیرایی عید نوروز 1403
شیرینی هلویی جذاب ویژه پذیرایی عید نوروز ۱۴۰۳

مواد لازم جهت تهیه شیرینی هلویی

تخم مرغ: ۱ عدد
آرد سفید قنادی: حدوداً ۳۷۰ گرم
شکر: ۱۳۰ گرم
روغن مایع: یک سوم پیمانه
شیر: یک سوم پیمانه
بکینگ پودر: ۱ قاشق چای خوری
وانیل: نوک قاشق چای خوری
مواد لازم برای فیلینگ و تزئین شیرینی:
رانی هلو:۱ عدد
شکر (برای غلطاندن شیرینی): به مقدار لازم
فیلینگ دلخواه (مارمالاد هلو یا کرمفیل وانیلی یا شکلات صبحانه): به مقدار لازم
رنگ مجاز خوراکی (زرد و نارنجی و قرمز): چند قطره

طرز تهیه مرحله به مرحله شیرینی هلویی

برای تهیه خمیر این شیرینی خانگی خوشمزه، تخم مرغ و شکر و وانیل را داخل ظرفی بریزید و بعد شیر و روغن مایع رو به مواد اضافه و مخلوط کنید.
سپس بکینگ پودر را هم به مواد اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا مخلوط شود سپس مقداری آرد را داخل مواد الک کنید و با همزن دستی مخلوط کنید تا یکدست شود.

همزن دستی را کنار بگذارید و دوباره مقداری آرد اضافه کنید با دست خود که کمی به آرد آغشته است از خمیر، گلوله‌هایی به اندازه دوازده گرم یعنی به اندازه یک هلو، بردارید.

در قابلمه ای شیر و آرد و نشاسته و شکر را با هم مخلوط کرده و روی حرارت قرار می دهیم و میپزیم. بعد از پخت از روی حرارت برداشته و وانیل را اضافه میکنیم و هم میزنیم.

مواد میانی را داخل شیرینی ها پر کرده و داخل آن بادام گذاشته و روی هم قرار می دهیم و ۵ دقیقه اجازه می دهیم تا سرد شود.
حال شیرینی شما آماده سرو است.


شیرینی توت، یک شیرینی خانگی رنگارنگ

شیرینی توت یک شیرینی خانگی است که اگر با رنگ های خوراکی متنوع درست کنید برای فرزندان مهمانانتان جذاب و دوست داشتنی خواهد بود. پس برای تهیه یک ظرف شیرینی رنگارنگ و بامزه با ما همراه باشید.
شیرینی توت، یک شیرینی خانگی رنگارنگ
شیرینی توت، یک شیرینی خانگی رنگارنگ ویژه عید نوروز ۱۴۰۳
مواد لازم جهت تهیه شیرینی توت خانگی
بادام: ۱ پیمانه کاملا سر پر
پودر قند: ۱ پیمانه سر خالی
گلاب: به مقدار لازم
رنگ خوراکی (دلخواه): چند قطره
شکر، خلال بادام، خلال پسته، ترافل شکلاتی: به مقدار لازم (برای تزئین)
طرز تهیه شیرینی عید توت
برای تهیه شیرینی عید توت، بادام ها را داخل ظرفی ریخته و آب جوش را روی آن ها بریزید سپس اجازه دهید حدود یک ربع الی بیست دقیقه بماند و بعد بادام ها را آبکش کنید و شروع به جدا کردن پوست بادام ها کنید.
بادام ها را روی سینی پهن کنید و اجازه دهید که بماند تا کاملا خشک و شکننده شده و رطوبتی داخل آن نماند.
بعد از خشک شدن کامل بادام ها، آن ها را به همراه پودر قند داخل دستگاه غذاساز یا آسیاب بریزید و پودر کنید نکته مهم در این مرحله از تهیه شیرینی خانگی توت این است که بادام خیلی زود حالت خمیری پیدا میکند اما نیاز هست که بادام کاملا حالت پودری داشته باشد و به این نکته  توجه کنید که همه مواد را یکجا داخل دستگاه نریزید و به صورت چند مرحله این کار را انجام دهید و هر بار مقداری بادام را با پودر قند داخل دستگاه بریزید و موقع پودرکردن دستگاه رو مدام روشن نکنید و مدام روشن خاموش کنید تا اصطکاک و گرم شدن دستگاه باعث به روغن افتادن بادام نشود البته که پودر کردن بادام به همراه پودر قند به روغن نیفتن بادام ها کمک می کند.

همه مواد آسیاب شده رو داخل ظرفی بریزید و گلاب را کم کم به آن اضافه کنید و حالا خمیر شیرینی خانگی عید آماده است می توانید آن را گرد کرده و به شکر آغشته کنید و داخل خمیر گرد شده حفره ای ایجاد کنید و داخل آن را با پسته پر کنید.


طرز تهیه باسلوق خانگی برای عید نوروز ۱۴۰۳

تهیه شیرینی باسلوق یک شیرینی خانگی ساده و با پخت آسان و سریع می باشد و اکثرا در میان وعده های مهمانی های خود می توانید استفاده کنید، لازم است طبق دستور زیر عمل کنید.

طرز تهیه باسلوق خانگی برای عید نوروز 1403
طرز تهیه باسلوق خانگی برای عید نوروز ۱۴۰۳

مواد لازم جهت تهیه شیرینی ارزان باسلوق خانگی

نشاسته گل (گندم): ۱ لیوان سر پر
آب:۲ لیوان سر خالی
شکر: یک و نیم لیوان
جوهر لیمو: نوک قاشق چای خوری
وانیل: یک چهارم قاشق چای خوری
کره: ۲۵ گرم
گلاب: نصف لیوان
پودر ژلاتین (دلخواه): ۱ قاشق مرباخوری سر پر
پودر نارگیل: به مقدار لازم
مغز گردو: به مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی خانگی عید باسلوق

برای تهیه شیرینی باسلوق خانگی ساده و با پخت آسان و سریع که آموزش داده می شود و اکثرا در میان وعده های مهمانی های خود می توانید استفاده کنید، لازم است طبق دستور زیر برای یک باسلوق خوشمزه خانگی عمل کنید.

نشاسته گندم رو داخل ظرفی ریخته و یک لیوان آب سرد را (یکی از دو لیوان آب ذکر شده در مواد اولیه) به آن اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا کاملا حل و رقیق شود سپس مخلوط نشاسته و آب را کنار بذارید و اجازه بدهید حدود ده دقیقه مواد به همین حالت بماند.

در مرحله بعدی داخل قابلمه ای به میزان یک لیوان آب بریزید (یک لیوان آب دوم) و جوهر لیمو را نیز به آن اضافه کنید.در آخر شکر را به آن اضافه کنید و روی حرارت متوسط بگذارید بعد از حل شدن شکر، مخلوط آب و نشاسته را اضافه کنید و شروع به هم زدن کنید سپس وانیل و بعد کره و در آخر گلاب را اضافه کنید.

بعد از آماده شدن مواد باسلوق خانگی، آن را داخل قیف ریخته و داخل ظرف پودر نارگیل بریزید و حفره هایی روی خمیر ایجاد کرده و یک عدد مغز گردو داخل آن قرار دهید و از پودر نارگیل برای پوشانندگی آن استفاده کنید.


طرز تهیه شیرینی ساده نان پنجره ای، یک شیرینی آشنا برای خانم های ایرانی

نان پنجره‌ ای یکی از شیرینی های سنتی و پرطرفدار ایرانی است و با توجه به اینکه پخت آن مانند دیگر شیرینی ها نیاز چندانی به مهارت ندارد، و  بسیار ساده و مناسب عید نوروز و پذیرایی از مهمانان است. اغلب خانم های ایرانی لااقل یک بار پختن این نوع شیرینی را امتحان کرده اند.

طرز تهیه شیرینی ساده نان پنجره ای، یک شیرینی آشنا برای خانم های ایرانی
طرز تهیه شیرینی خانگی و ساده نان پنجره ای، یک شیرینی آشنا برای خانم های ایرانی

 مواد لازم جهت تهیه شیرینی نان پنجره ای

تخم مرغ: ۳ عدد
شیر: ۲/۳ پیمانه
نشاسته گل: ۱/۲ پیمانه
گلاب: ۱/۳ پیمانه
آرد سفید قنادی: ۱ پیمانه
وانیل: به میزان سر چاقو
روغن: به میزان کافی
پودر قند برای تزیین: به میزان لازم

طرز تهیه خانگی شیرینی نان پنجره ای

یکی از انواع شیرینی های سنتی و پرطرفدار ایرانی، شیرینی پنجره ای است که روش پخت این نوع شیرینی خانگی بسیار ساده و مناسب عید نوروز و پذیرایی از مهمانان است.
برای تهیه ی شیرینی ارزان نان پنجره ای ابتدا  نشاسته را با شیر و گلاب در داخل ظرفی ریخته و به آرامی این مواد را با هم مخلوط می‌‌کنیم تا نشاسته به طور کامل در مواد حل شود سپس شکر، وانیل و آرد برنج را به ترکیبی که در مرحله قبل آماده کرده بودیم، اضافه کرده و با هم مخلوط می‌کنیم.

بعد از ترکیب کامل مواد تخم مرغ‌ها را یکی یکی به آن اضافه کرده و با قاشق هم می‌زنیم تا مخلوط شدن و یکدستی کامل به وجود آید.سپس مخلوط را در یک ظرف و در قالب پنجره ای ریخته و در روغن زیاد غوطه ور کنید تا سرخ شود.
شیرینی ساده نان پنجره ای شما آماده ی خوردن است! نوش جان!


طرز تهیه شیرینی شکری، یک شیرینی عید خانگی مخصوص

شیرینی شکری یا بیسکوییت شکری یکی از انواع شیرینی های سنتی ایرانی است که شیرینی مخصوص عید بوده و مناسب پذیرایی از مهمانان نوروزی است که به سادگی در منزل می توانید آن را بپزید و از مهمانان خود پذیرایی کنید.

طرز تهیه شیرینی شکری، یک شیرینی عید خانگی مخصوص
طرز تهیه شیرینی شکری، یک شیرینی عید خانگی مخصوص

مواد لازم جهت تهیه شیرینی شکری

کره:  ١٠٠ گرم
آرد:  ٢٠٠ گرم
پودر قند: ٧٠ گرم
تخم مرغ: ١ عدد
وانیل: ١/۴ قاشق چای خوری
بکینگ پودر: یک قاشق چایخوری
شکر دانه درشت:  به میزان لازم
پودر پسته برای تزیین شیرینی
گلبرگ خشک شده:جهت تزیین شیرینی

طرز تهیه شیرینی شکری

کره به دما رسیده را با همزن بزنید تا نرم و سبک شود پودر قند را به کره اضافه کنید و سپس یک عدد تخم را به مواد اضافه و با همزن بزنید.وانیل و بکینگ پودر به همراه آرد را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. آرد را به آرامی و در چند مرحله به مواد اضافه کنید.

خمیر را کاملا ورز دهید و دور آن سلفون یا کیسه فریزر بکشید و بگذارید تا ۲ ساعت استراحت کند.بعد از مدت زمان ذکر شده، خمیر رو از یخچال خارج کنید و از سلفون بیرون بیارید.

در این فاصله و قبل از فرم دادن به خمیر، فر رو روی دمای ١٧۵ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود.با وردنه خمیر را پهن کنید بعد از وردنه کشی خمیر را برش داده طوری که مستطیلی شکل شود و داخل سینی فر بگذارید.

سینی فر رو داخل فر گرم شده با دمای ١٧۵ درجه قرار بدید. مدت زمان پخت این شیرینی ها بین ١۵ تا ٢٠ دقیقه با توجه به دمای فر است.
زمانی که زیر شیرینی خانگی شکری طلایی شد و شیرینی ها پخت،فر رو خاموش کنید و سینی رو از فر خارج کنید.
شیرینی خانگی عید شما آماده پذیرایی از مهمانان هست.


طرز تهیه کلوچه کنجدی، یک شیرینی بین المللی برای پذیرایی از مهمانان عید نوروز

یکی از کلوچه و شیرینی خوشمزه بین المللی شیرینی کلوچه کنجدی است که مناسب عید نوروز و پذیرایی از مهمانان است که  دستور پخت این شیرینی خانگی را در ادامه خواهید دید.
طرز تهیه کلوچه کنجدی، یک شیرینی بین المللی برای پذیرایی از مهمانان عید نوروز
طرز تهیه کلوچه کنجدی، یک شیرینی بین المللی برای پذیرایی از مهمانان عید نوروز
مواد لازم جهت تهیه کلوچه کنجدی
تخم مرغ درشت: ۲ عدد
پودر شکر: ۱ پیمانه
آرد سفید: ۳ پیمانه
روغن مایع: سه چهارم پیمانه
ماست شیرین: ۳ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر: ۱ قاشق غذاخوری سر صاف
پودر هل: نصف قاشق غذاخوری
وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری
نمک: ۱ پنس یا نوک قاشق چایخوری
طرز تهیه کلوچه کنجدی در خانه
ابتدا تخم مرغ و پودر شکر الک شده و وانیل را داخل ظرفی مخلوط کنید و حدود پنج دقیقه با دور تند همزن بزنید تا کاملا کرم رنگ و پفکی شود.
روغن مایع را به مواد اضافه کنید و در حد مخلوط شدن با دور کند همزن مخلوط کنید. بکینگ پودر رو به ماست اضافه کنیدکاملا مخلوط کنید و کمی صبر کنید تا پف کنه و حباب هایی روی آن ظاهر شود بعد آن را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید.
با دور کند همزن در حد مخلوط شدن هم بزنید و بعد پودر هل رو به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شود آرد را سه بار الک کنید و همراه نمک به مواد اضافه کنید.
مایه را داخل فریزر حدود نیم ساعت قرار بدهید و بعد خمیر را گرد کرده و به تکه های گرد کوچک تقسیم کنید و داخل ظرف کنجد بغلطانید. سپس داخل سینی فر قرار دهید با دمای صد و هفتاد درجه سانتی گراد به مدت بیست دقیقه در فر قرار دهید تا خشک و طلایی رنگ شود.

شیرینی خانگی شما حاصر است. نوش جان!


طرز تهیه خانگی کوکی مخملی یا شیرینی مخملی، شیرینی سنتی ایرانی

شیرینی مخملی یک شیرینی سنتی ایرانی است که در سطح کشور معروف است. اصل این شیرینی خاورمیانه و عربی است و در کشورهایی مانند ایران، هند، عراق و سوریه مشهور است. همچنین یکی از شیرینی های فانتزی و ویژه عید نوروز شیرینی کوکی مخملی است که ساده و طرز تهیه ی خانگی آن را می خواهیم به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه خانگی کوکی مخملی یا شیرینی مخملی، شیرینی سنتی ایرانی
طرز تهیه خانگی کوکی مخملی یا شیرینی مخملی، شیرینی سنتی ایرانی
مواد لازم جهت تهیه کوکی مخملی در خانه
کره: ۱۲۵ گرم ( به دمای محیط رسیده)
تخم مرغ: ۲۵ گرم ( به دمای محیط رسیده)
پودر قند: ۶۵ گرم
رنگ ژله ای قرمز: نصف قاشق چای‌خوری
آرد شیرینی‌پزی: ۱۳۰ گرم
آرد نخودچی: ۵۵ گرم
آرد برنج: ۷۵ گرم
وانیل: یک چهارم قاشق چای‌خوری
بکینگ پودر: نصف قاشق چای‌خوری
شکلات: به مقدار لازم (برای تزیین)
کره: ۱۲۵ گرم ( به دمای محیط رسیده)
تخم مرغ: ۲۵ گرم ( به دمای محیط رسیده)
پودر قند: ۶۵ گرم
رنگ ژله ای قرمز: نصف قاشق چای‌خوری
آرد شیرینی‌پزی: ۱۳۰ گرم
آرد نخودچی: ۵۵ گرم
آرد برنج: ۷۵ گرم
وانیل: یک چهارم قاشق چای‌خوری
بکینگ پودر: نصف قاشق چای‌خوری
شکلات: به مقدار لازم (برای تزیین)
طرز تهیه سریع شیرینی خانگی کوکی مخملی
ابتدا کره و پودر قند الک شده رو با همزن زنید تا کرم رنگ و کشدار شود؛ بعد تخم مرغ را اضافه کنید.
بعد از تخم مرغ، وانیل را اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید در مرحله بعد، رنگ ژله‌ای یا رنگ خوراکی که می‌توانید از قنادی‌ها تهیه کنید را به مواد اضافه و مخلوط کنید.
سعی کنید رنگ را در دو مرحله اضافه کنید تا به رنگ دلخواه خود برسید البته اینجا رنگ مورد نظرتون را کمی پررنگ در نظر بگیرید؛ چون بعد از اضافه کردن آرد، رنگ آن متعادل می شود (سعی کنیند از رنگ مایع استفاده نکنید بخاطر مایع بودن ممکن است شیرینی خراب شود).
حالا آرد سفید و بکینگ پودر را به مخلوط اضافه کنید سپس آرد برنج و آرد نخود چی  را اضافه کنید؛ کمی با همزن خاموش مخلوط کنید تا مواد به خورد هم برند و موقع روشن کردن همزن، آرد ها در هوا پخش نشوند.
بعد همزن را روشن کنید و مخلوط کنید؛ اول مواد به حالت پودری درمیاد و بعد خمیری می شود.
شیرینی‌های مخملی را داخل فر ۱۶۰ درجه قرار بدید؛ تا زمانی که کمی زیر آن ها طلایی شود و عطر شیرینی پخش شود ممکن است حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه طول بکشد.

طرز تهیه شیرینی بهشتی (کُرکی)، یکی از گزینه های همیشگی شیرینی عید نوروز

شیرینی بهشتی خانگی از گزینه های مناسب و شیرینی ویژه عید نوروز و طعم و بافت خوبی دارد و این شیرینی خانگی و ساده از شیرینی های مناسب برای پذیرایی از مهمانان نورورزی است که در ادامه طرز تهیه ی آن را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه شیرینی بهشتی (کُرکی)، یکی از گزینه های همیشگی شیرینی عید نوروز
طرز تهیه شیرینی بهشتی (کُرکی)، یکی از گزینه های همیشگی شیرینی عید نوروز

مواد لازم جهت تهیه شیرینی خانگی بهشتی

روغن صاف قنادی: ۲۰۰ گرم
پودر قند: ۲۰۰ گرم
آرد:۴۰۰ گرم
روغن مایع: ۵۰ گرم
پودر کاکائو یا زعفران یا رنگ دلخواه به مقدار لازم
هل یک چهارم قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی عید بهشتی (کُرکی)

روغن و پودر قند الک شده را حدود هشت دقیقه با همزن بزنید تا کاملا کرم رنگ شود سپس اسانس مورد نظر را اضافه می کنیم. در اینجا از هل یا وانیل استفاده کنید.

بعد از اضافه کردن هل حدود دو دقیقه مواد رو هم بزنید میزان زدن مواد با همزن را حتما رعایت کنید چون در پوک و ترد شدن شیرینی عید بهشتی تاثیر دارد پس از حدود ده دقیقه زدن، همزن را کنار گذاشته و نصف آرد و روغن مایع را اضافه کنید و با لیسک هم زنید.

از اینجا به بعد آرد را قاشق قاشق اضافه کنید؛ تا جایی که خمیر لطیفی به دست آید که نه شل شود و به دست بچسبد و نه خیلی سفت شود که هنگام شکل دادن ترک بخورد.

داخل سینی فر، کاغذ روغنی میندازیم و روی سینی با فاصله شکوفه میزنیم روی این شیرینی خوشمزه عید به دلخواه میتوانید تخم خرفه، پودر پسته یا کنجد بپاشید.

فر را از ۱۰ دقیقه قبل روی درجه ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود و بعد شیرینی ها را داخل فر بگذارید و ۱۰ الی ۱۵ دقیقه وقت دهید تا بپزد؛ نیازی نیست زیر شیرینی خیلی طلایی شود زیاد ماندن شیرینی در فر موجب سفت شدن آن می شود.

همچنین شما میتوانید دو روش دیگر از پخت این شیرینی را در مجله شیرینی پزی تک آشپز بخوانید.

طرز تهیه شیرینی بهشتی و طرز تهیه شیرینی کرکی


طرز تهیه شیرینی عید حاجی بادام خانگی، یک شیرینی سنتی ایرانی

شیرینی عید حاجی بادام خانگی، یک شیرینی سنتی ایرانی
شیرینی عید حاجی بادام خانگی، یک شیرینی سنتی ایرانی

شیرینی حاج بادام، شیرینی عید نوروز است که در برخی شهرهای مرکزی ایران بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

مواد لازم جهت تهیه شیرینی حاجی بادام
زرده تخم مرغ: ۵ عدد
پودر بادام: ۱۵۰ گرم
پودر قند: ۳۰۰ گرم
آرد نخودچی: ۷۵ گرم
پودر هل: ۱ قاشق غذا خوری
بکینگ پودر: ۱ قاشق چای خوری
جوز هندی: نوک قاشق چای خوری
آرد سفید قنادی

طرز تهیه شیرینی حاجی بادام
برای تهیه خمیر خانگی شیرینی حاجی بادام ابتدا پودر قند رو داخل ظرفی الک کنید و پودر بادام رو بهش اضافه کنید. و بعد پودر هل و پودر جوز هندی رو اضافه کنید.
برای اینکه شیرینی حاجی بادام خانگی شما بسیار خوش عطر باشه بهتره هل سبز رو همون لحظه آسیاب کنید و از الک ریز رد کنید و داخل شیرینی استفاده کنید استفاده از پودر هل خالص و تازه آسیاب شده باعث میشه شیرینی عطر فوق العاده ای داشته باشه.

در صورت دلخواه می تونید پودر جوز هندی رو حذف کنید و در صورت استفاده جوز هندی رو سه بار روی قسمت ریز رنده بکشین تا پودر بشه همین مقدار پودر جوز هندی کافیه بکینگ پودر رو به مواد اضافه کنید.و آرد سفید الک شده رو هم اضافه کنید و در آخر آرد نخودچی الک شده رو اضافه کنید.


طرز تهیه شیرینی خانگی عید میکادو از شیرینی های محبوب دهه شصت

شیرینی میکادو یکی از شیرینی های محبوب دهه شصت است که امروزه هم طرفداران خاص خود را دارد و به عنوان یک شیرینی خانگی و محبوب و خوشمزه مخصوص عید نوروز و مهمانی ها مصرف می شود.

طرز تهیه خانگی شیرینی میکادو از شیرینی های محبوب دهه شصت

مواد لازم جهت تهیه شیرینی میکادو
آرد سفیدقنادی: ۳ لیوان
آرد نخودچی   : ۱.۵ لیوان
پودر قند: ۱.۵ لیوان سرپر
روغن مایع: ۱ لیوان
کره یا روغن جامد: ۱۵۰ گرم
پودرکاکائو: ۳ قاشق غذاخوری
پودر هل: ۱ قاشق غذاخوری
نان میکادو (لوازم قنادی فروشی): نصف بسته
شکلات شیری: به مقدار لازم (برای تزیین)

طرز تهیه شیرینی میکادو
شیرینی میکادو یکی از شیرینی های محبوب دهه شصت به عنوان شیرینی خانگی عید است که امروزه هم طرفداران خاص خود را دارد و به عنوان یک شیرینی خانگی و محبوب و خوشمزه مخصوص عید نوروز و مهمانی ها مصرف می شود.

برای تهیه شیرینی میکادو در خانه ابتدا آرد سفید الک شده را داخل تابه‌ای بریزید و روی حرارت خیلی کم قرار دهید هر از گاهی هم زنید؛ تا خامی آرد گرفته شود.
نیازی به تغییر رنگ آرد نیست فقط باید آرد بو داده شود این کار با حرارت پایین، حدود ۴۰ دقیقه طول میکشد اگه شما تمایل داشتید کمی حرارت را بالا ببرید، به این نکته توجه کنید که باید مدام آرد را هم بزنید تا تغییر رنگ ندهد.

وقتی عطر آرد بلند شد و خامی آن گرفته شد، آرد نخود چی الک شده را به آن اضافه و مخلوط کنید.
آرد نخودچی را روی حرارت ملایم قرار دهید تا تفت بخورد و خامی آن گرفته شود این کار حدود ۱۵ دقیقه زمان میبرد.

در مرحله ی بعدی پودر کاکائو و پودر قند الک شده را اضافه کرده و بعد از دو دقیقه تفت دادن اجازه دهید که مواد از دما بیفتد سپس مواد را داخل تابه ریخته با هل یا دارچین حرارت دهید.

یک ورقه نان میکادو را روی میز قرار داده و مواد را داخل آن ریخته و پهن کنید و با شکلات تزیین کنید.
شیرینی میکادوی خانگی شما آماده ی پذیرایی از مهمانان و میل کردن است.


طرز تهیه شیرینی نسکافه‌ای با روکش شکلاتی ویژه پذیرایی از مهمانان در عید نوروز ۱۴۰۳

شیرینی نسکافه ای یکی از شیرینی های پرطرفدار خانگی و مخصوص عید نوروز می باشد که در ادامه طرز تهیه این شیرینی خانگی خوش طعم را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه شیرینی نسکافه‌ای با روکش شکلاتی ویژه پذیرایی از مهمانان در عید نوروز 1403
طرز تهیه شیرینی نسکافه‌ای با روکش شکلاتی ویژه پذیرایی از مهمانان در عید نوروز ۱۴۰۳

مواد لازم جهت تهیه ی شیرینی نسکافه ای
آرد: ۲۲۰گرم
روغن جامد: ۱۴۰ گرم
پودر قند: ۱۷۰ گرم
نسکافه یا پودر قهوه فوری: ۱ قاشق چایخوری
پودر کاکائو۱: و نیم قاشق چایخوری
شکلات شیری و شکلات سفید برای تزیین: به میزان لازم

طرز تهیه شیرینی نسکافه ای با روکش شکلاتی
روغن و پودر قند الک شده را داخل ظرفی مخلوط کنید و با همزن برقی یا دستی حدود ۱۰ دقیقه هم بزنید تا کاملا روشن و یکدست شود.
حتما مدت هم زدن را رعایت کنید زیرا باعث پوک شدن شیرینی و از بین نرفتن بافت خوب آن می شود.
بعد از ۱۰ دقیقه هم زدن، پودر کاکائو و نسکافه الک شده را به همراه نصف آرد الک شده اضافه کنید و با لیسک مخلوط کنید تا یکدست شود.

در مرحله بعدی تهیه شیرینی نسکافه ای باید آرد را کم کم اضافه کرده تا خمیر نسبتا منسجمی به دست آید که بتوانید با دست شکل دهید چون کیفیت آردها متفاوت است و ممکن است کل آرد مصرف شود یا اینکه اضافه بماند.

وقتی خمیر شکل گرفت، گلوله‌های کوچیکی از خمیر را بردارید و داخل دست خود گرد کنید و بعد از شکل دادن شیرینی‌ها، آنها را داخل سینی فر که پوشیده شده با کاغد روغنی است، بچینید.


طرز تهیه شیرینی رویال یک شیرینی خانگی با طعم نسکافه

شیرینی رویال یک شیرینی خانگی و خوشمزه است که برای عید نوروز انتخاب خوب و به جایی است برای طرز تهیه این شیرینی با ما همراه شوید

طرز تهیه شیرینی رویال کاملا خانگی با طعم نسکافه
طرز تهیه شیرینی رویال کاملا خانگی با طعم نسکافه

مواد لازم جهت تهیه شیرینی رویال

کره به دمای محیط رسیده: ۱۷۰ گرم
پودر قند: ۱۳۵ گرم
روغن مایع: ۲۰ گرم
نشاسته ذرت: یک چهارم پیمانه
زرده تخم مرغ: ۱ عدد
نمک: ۱ پنس
آرد شیرینی پزی: ۳۲۵ گرم
نسکافه: ۱ قاشق مربا خوری
آب جوش: ۱ قاشق مربا خوری
وانیل: یک چهارم قاشق چای خوری

مواد لازم برای فیلینگ شیرینی رویال
شکلات مرغوب: ۱۷۵ گرم
شکر: ۱۲۵ گرم
گلوکز: ۲۵ گرم
خامه صبحانه: ۱۲۵ گرم
نمک: ۱ پنس

دستور تهیه شیرینی خوشمزه رویال
برای آماده کردن شیرینی خانگی رویال، باید کره به دمای محیط رسیده را به همراه پودر قند الک شده و نمک، داخل ظرفی بریزید.
پودر نسکافه را با یک قاشق مربا خوری آب جوش کاملا حل کنید و به مواد اضافه کنید و با همزن بزنید تا مواد کاملا یکدست شوند.

سپس زرده تخم ‌مرغ و وانیل را اضافه کنید و روغن مایع و نشاسته ذرت الک شده را به مواد اضافه کنید و با همزن بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شود و خمیری شکل شود.

مقداری آرد را روی مواد الک کنید و با نوک انگشت کاملا ورز دهید تا خمیر منسجمی حاصل شود. سپس خمیر شیرینی رویال را سی دقیقه داخل یخچال و داخل نایلون فریزر استراحت دهید و با وردنه صاف و با قالب مخصوصی خمیر را جدا کنید و اجازه دهید داخل فر کمی طلایی شود.

فر را از قبل با دمای صد و هشتاد درجه سانتی گراد برای فرهای گازی و با دمای صد و شصت درجه سانتی گراد برای فرهای برقی روشن کنید تا گرم شود و سینی را داخل فر به مدت حدودی پانزده دقیقه قرار دهید تا پخته شود.


طرز تهیه شیرینی خانگی دارچینی مکزیکی ویژه عیدنوروز ۱۴۰۳

شیرینی دارچینی مکزیکی یک شیرینی سنتی مکزیکی است، که دارای یک تاریخچه طولانی و معروف است. این شیرینی در اصل از دوران آزتک مکزیک نشأت گرفته است. یکی از اجزای اصلی این شیرینی، آرد مکزیکی به نام نولین مکزیکی است، که به عنوان یک ماده اصلی در تهیه شیرینی استفاده می‌شود.

طرز تهیه شیرینی دارچینی مکزیکی-ویژه عیدنوروز | مجله شیرینی پزی تک آشپز

دارچین یک ادویه محبوب و شایع در غذاهای مکزیکی است و به همین دلیل در تهیه شیرینی‌ها نیز استفاده می‌شود. در تاریخچه دارچینی مکزیکی، این شیرینی ابتدا به عنوان شیرینی ذاتاً مذهبی در مراسم آزتک مورد استفاده قرار می‌گرفت و بعدها به شکل عمومی تر در جشن‌ها و مراسم های خانوادگی ورود پیدا کرده است.

امروزه، شیرینی دارچینی مکزیکی به عنوان یکی از نمادهای خوشمزگی و شیرینی غذاهای مکزیکی در سراسر جهان شناخته می‌شود و در رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها به طور گسترده‌ای مصرف می‌شود.

شما همراهان عزیز میتونید با داشتن مواد زیر با دستور تهیه این شیرینی خانگی بسیار خاص در مجله رایگان شیرینی پزی تک آشپز همراه باشید.

دستور تهیه شیرینی مکزیکی دارچینی برای پذیرایی عید نوروز

مواد لازم شیرینی دارچینی مکزیکی
– کره: ۲۲۵ گرم
– شکر ریز: ۵۰ گرم
– وانیل: یک چهارم قاشق چای خوری
– آرد: ۲۲۵ گرم
– آرد ذرت: ۱۱۵ گرم

مواد لازم رویه شیرینی دارچینی مکزیکی
– پودر شکر: ۵۰ گرم
– دارچین: یک قاشق چای خوری


طرز تهیه شیرینی رول قیسی یک شیرینی خانگی عید

این شیرینی خانگی ساده و کاملا مناسب پخت در عید نوروز می باشد. شیرینی رول قیسی یک شیرینی خوشمزه و محبوب است که در بسیاری از کشورها، به خصوص در آسیا، تهیه و مصرف می‌شود.

طرز تهیه شیرینی رول قیسی - ویژه عیدنوروز | مجله شیرینی پزی تک آشپز

این شیرینی با آماده‌سازی یک خمیر نازک و پرکردن آن با کرم، پودینگ یا مواد دیگر تهیه می‌شود و سپس به شکل رول پیچیده می‌شود. غالباً شیرینی رول قیسی با تنوع طعمی، مانند شکلات، وانیل، قهوه، توت فرنگی، یا میوه‌های دیگر تهیه می‌شود.
در نهایت این شیرینی معمولاً تزئین شده و با پودر قنادی، شوکو چیپس، خامه یا مواد دیگر تزیین می‌شود تا نه تنها طعم اصلی، بلکه ظاهر آن نیز جذاب باشد. این شیرینی در رویدادهای خاص، جشن‌ها مصرف می‌شود. در ادامه با داشتن موارد زیر میتونید برای طرز پخت شیرینی خانگی رول قیسی ویژه عید نوروز با تک آشپز همراه باشید.

مواد لازم شیرینی رول قیسی
– آرد: ۳۰۰ گرم
– پودر شکر: ۲ ق س
– وانیل: ۱/۴ ق چ
– کره: ۲۵۰ گرم
– پنیر خامه ای: ۹۰ گرم

مواد رویه شیرینی رول قیسی
– شیر: ۲ ق س
– شکر: ۲ ق س

مواد میانی شیرینی رول قیسی
– قیسی خرد شده: ۱ پیمانه
– شکر: ۵۰ گرم
– آب: ۱/۴ پیمانه
– پودر فندق: ۱/۴ پیمانه


طرز تهیه شیرینی عید شیر عسلی با پودر بیسکوویت ساده

شیرینی خانگی شیر عسلی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های گوناگونی درست می شود.

shir asali

مواد لازم شیرینی شیرعسلی
بیسکوییت ساده پودر شده ۲ پیمانه
– پودر کاکائو ۱ ق س
– شیرعسل ۳ ق س
– کره ۵۰ گرم
– آب جوش ۱/۳ پ

حالا اگر مواد بالا رو دارید میتونید با کلیک روی لینک زیر دستور تهیه کامل این شیرینی خوش طعم و خانگی رو مشاهده کنید:


طرز تهیه ساوارین شکلاتی بسیار سریع و ساده ویژه عید نوروز

امروزه، شکلات یکی از خوراکی‌های محبوب و پرطرفدار در سراسر جهان است و همه رده‌های سنی از آن لذت می‌برند. و ساوارین شکلاتی نیز از قدیم الایام به دلیل داشتن طعمی بی نظیر روز به روز به طرفدارانش افزوده می شود.

اگر شما هم میخواید این شیرینی همه پسند را برای مهمانان خود درست کنید، با آماده کردن مواد لازم زیر برای تهیه ساراوین شکلاتی، با دستور تهیه تک آشپز همراه باشید.

طرز تهیه ساوارین شکلاتی-ویژه عیدنوروز | مجله شیرینی پزی تک آشپز
طرز تهیه ساوارین شکلاتی-ویژه عیدنوروز | مجله شیرینی پزی تک آشپز

آموزش تهیه ساراوین شکلاتی

مواد لازم ساوارین شکلاتی
– آرد ۳۷۵ گرم
– شیر۱۵۰ گرم
– نمک ۹ گرم
– شکر ۱۵۰ گرم
– مخمر ۱۲ گرم
– تخم مرغ ۲عدد
– مارگارین ۱۶۰ گرم
– شکلات چیپسی۵۰ گرم


طرز تهیه شیرینی اسکار، یک شیرینی خانگی پر خاصیت

شیرینی اسکار یکی از شیرینی های معروف هست و می تونید از اون به عنوان یک شیرینی خوش طعم برای عید نوروز ۱۴۰۳ استفاده کنید. امیدوارم از درست کردن و خوردنش لذت ببرید.
طرز تهیه شیرینی اسکار-ویژه عیدنوروز | مجله شیرینی پزی تک آشپز
طرز تهیه شیرینی اسکار، یک شیرینی خانگی پر خاصیت
مواد لازم شیرینی خوشمزه اسکار
مواد لازم:مقدار مواد
آرد:۲ پیمانه سرخالی
پودر قند:نصف پیمانه
تخم مرغ:۲ عدد
پودر قند:نصف پیمانه(۱۰۰ گرم)
روغن مایع یا کره:۱ پیمانه
وانیل: یک چهارم قاشق چای خوری
پودر هل:۱ قاشق چایخوری
پودر قند و هل مخلوط:۱/۲  پیمانه (جهت تزیین)
مغز گردو خورد شده ، بادام، پسته یا کنجد: جهت تزیین
طرز تهیه آسان شیرینی اسکار
روغن و پودرقند را مخلوط کرده خوب میزنیم ۱ عدد زرده تخم مرغ را اضافه کرده و میزنیم دوباره زرده بعدی را اضافه میکنیم.
بعد وانیل و هل و آخر سر آرد الک شده را اضافه نموده خوب ورز میدهیم نا روغن پس دهد.
سفیده ها را خوب زده و از خمیر با دست گلوله کوچکی درست میکنیم و در سفیده ها و مغز گردو می غلطانیم.
 وسط آنرا سوراخ کرده و در سینی فر میچینیم.

به همین سادگی شیرینی خانگی اسکار شما آماده هست!


از مهمان های خود با گل رز پذیرایی کنید؛ طرز تهیه شیرینی گل رز

شما با دستور تهیه زیر میتوانید با این شیرینی خیلی ساده اما باحال و ترد، از مهمانان عید نوروز ۱۴۰۳ خود پذیرایی کنید. این شیرینی خانگی ساده قابلیت این را دارد که شما با سلیقه خود هر شکل و طرحی را درست و با شکل های مورد علاقه مهمانان از آنها پذیرایی کنید.
طرز تهیه شیرینی گل رز-ویژه عیدنوروز | مجله شیرینی پزی تک آشپز
از مهمان های خود با گل رز پذیرایی کنید؛ طرز تهیه شیرینی گل رز
مواد لازم برای پخت شیرینی ساده گل رز
– تخم مرغ: ۱ عدد
– آرد: به مقدار لازم
به همین سادگی و قشنگی 🙂
برای مشاهده طرز تهیه شیرینی خانگی گل رز کلیک کنید.

4 دیدگاه دربارهٔ «لیست طرز تهیه سریع ۳۱ شیرینی خانگی عید نوروز»

  1. سلام
    ممنون از دستوارت و توصیحات کامل شما
    لطفا طرز تهیه شیرینی خانگی بدون فر بیشتر اضافه کنید برای کسانی فر ندارند راحت تر باشد
    مرررسییی

  2. سلام ادمین جان
    من از طریق اینستاگرام به سایت شما آمدم
    فکر نمی کردم دستوارت سایت اینقدر متنوع باشه
    با این اوضاع گرانی شیرینی های خانگی که ساده و با مواد اولیه ارزان تر و فراوان تر هست بیشتر درج کنید
    سپاسگزارم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *