Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

لیست ۴۰ وسایل ضروری پیک نیک کم هزینه برای مسافرت عید نوروز

  • خانه
  • وبلاگ
  • لیست ۴۰ وسایل ضروری پیک نیک کم هزینه برای مسافرت عید نوروز
5/5
آنچه در مطلب میخوانید:
وسایل مورد نیاز مسافرت

حتما تا به حال برای شما پیش آمده که به سفر رفته اید اما در طول سفر متوجه شدید که برخی از وسایل مورد نیاز مسافرت (ضروری و کاربردی) را با خود همراه نیاورد اید. قطعا در این شرایط سردرگم می شوید و هیچ راهی به جز این ندارید که وسایل را مجددا تهیه کنید و هزینه گزافی بابت آن بپردازید.

این شرایط در خوش بینانه ترین حالت ممکن رخ می دهد. زیرا گاهی مقصد شما طبیعتگردی، کویرگردی و … می باشد و در موقعیتی قرار نمی گیرید که بتوانید لوازم فراموش شده را خریداری کنید. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب شما را با وسایل ضروری از جمله سبد پیک نیک، محصولات دارویی  و بهداشتی، کلاه و کرم ضد آفتاب و … آشنا کنیم و لیستی کاربردی را در اختیار شما قرار دهیم.

وسایل مورد نیاز مسافرت عید نوروز
وسایل مورد نیاز مسافرت عید نوروز

وسایل مورد نیاز مسافرت

هنگامی که از وسایل مورد نیاز در سفر صحبت می کنیم اغلب افراد تصور می کنند که منظور ما صرفا وسایلی مانند ظروف، اسپیکر، زیرانداز و … می باشد. هر چند که این وسایل کاملا ضروری هستند و بدون وجود آن ها قطعا سفر خوبی در پیش نخواهید داشت. توجه داشته باشید که امکان خرید وسایل سفری از فروشگاه سارینا پلاستیک وجود دارد. در حالی که باید به لوازم پیش از سفر هم توجه داشته باشیم.

این موارد شامل مدارک مورد نیاز از جمله کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه و … می باشد. علی الخصوص اگر سفر شما خارجی است و باید این مدارک را ارائه دهید! اگر قصد دارید به سفرهای داخلی بروید بهتر است یک شب قبل، گواهینامه، بیمه نامه خودرو و مدارک مربوطه را آماده کنید تا روز سفر دچار مشکل نشوید.

چمدان یا کوله متناسب با سفر

قطعا هر کدام از افراد به سبک ها و روش های مختلفی سفر می کنند. برخی از آن ها تمایل دارند در هتل اقامت کنند اما برخی دیگر کمپینگ را ترجیح می دهند. اگر جزو دسته دوم هستید پیشنهاد می کنیم چمدان یا کوله مناسب را انتخاب کنید تا بتوانید تمام وسایل خود را از جمله تراول ماگ، اسپیکر، زیرانداز، عینک و کلاه آفتابی و … را به راحتی در آن جای دهید. بهتر است که چمدان یا کوله با وزن شما متناسب باشد تا بتوانید به راحتی آن را حمل کنید.

این مطلب هم مطالعه کنید: لوازم پخت و پز کوهنوردی ضروری برای آشپزی در طبیعت

لوازم بهداشتی و سلامت

هیچ مسافری دوست ندارد در طول سفر دچار بیماری و ناخوشی شود. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم یک جعبه کمک های اولیه با خود همراه کنید و تمام داروها و نسخه های موردنظر را در آن قرار دهید. این بخش دارای زیر مجموعه هایی است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم و جزو اقلام ضروری برای سفر محسوب می شوند:

  1. قرص های ضدحساسیت و داروهای گوارشی
  2. نسخه های شخصی و داروهای خاص تان
  3. قرص های مسکن و ضد درد
  4. اسپری دفع حشرات
  5. مسواک، خمیردندان و دهان شویه
  6. عینک و لنز طبی
وسایل مورد نیاز مسافرت |لوازم بهداشتی و سلامت
وسایل مورد نیاز مسافرت |لوازم بهداشتی و سلامت

لوازم شخصی و بهداشتی

هر فردی بر اساس عادات و نیازهای خود مجموعه از لوازم شخصی و بهداشتی را با خود همراه می کند تا در طول سفر بتواند نیازهای خود را تامین کند. فرقی نمی کند که به کجا سفر می کنید و مدت زمان سفر شما کوتاه است یا بلند. بلکه مهم این است که وسایل زیر بدردتان خواهد خورد:

  1. عینک و کرم ضد آفتا
  2. دستمال مرطوب یا دستمال کاغذی
  3. اسپری یا ژل ضدعفونی کننده دست
  4. کرم آبرسان و مرطوب کننده
  5. موچین و ناخنگیر
  6. شامپوی سر و بدن
  7. مایع دستشویی یا صابون
  8. خوشبوکننده بدن
  9. حوله مسافرتی
  10. سشوار مسافرتی
  11. لوازم آرایش و اصلاح (مخصوص بانوان)
  12. نخ و سوزن
  13. بالش گردنی
  14. پودر لباسشویی

لباس

یکی از سخت ترین انتخاب هایی که برای سفر در پیش روی ما وجود دارد انتخاب لباس است. این موضوع ارتباط مستقیمی به فصل و نوع اقلیم دارد. قطعا اگر بخواهید به یک منطقه سردسیر بروید باید لباس های زمستانه و ضخیم با خود همراه ببرید. این لباس ها حجم زیادی دارند و به تبع آن باید کوله یا چمدان شما نیز بزرگ تر باشد. شیک بودن در سفر برای بسیاری از افراد مهم است و به همین دلیل تعداد زیادی لباس با خود همراه می برند و این امر باعث می شود که بار آن ها سنگین شود. بهترین لباس ها برای سفر شامل موارد زیر می باشند:

  1. تاپ و تیشرت آستین کوتاه ( برای مناطق گرمسیر)
  2. پیراهن آستین بلند
  3. دامن (برای خانم ها)
  4. مانتو یا شومیز خنک
  5. جوراب و لباس زیر
  6. لباس راحتی برای خواب
  7. بادگیر ( برای مناطق سردسیر)
  8. شال، کلاه و دستکش( برای مناطق سردسیر)
  9. لوازم شنا ( برای فصول گرم سال)
وسایل مورد نیاز مسافرت
وسایل مورد نیاز مسافرت

لوازم الکترونیکی

این روزها لوازم الکترونیکی جایگاه ویژه ای در زندگی روزمره ما پیدا کرده اند که مهم ترین آن ها تلفن همراه هوشمند می باشد. لیست لوازم الکترونیکی شامل موارد زیر است:

  1. تلفن همراه و شارژر
  2. پاور بانک
  3. لپ تاپ ( در صورت کار در سفر )
  4. دوربین عکاسی

وسایل کمپینگ

کمپینگ سبکی از سفر است که جوانان علاقه زیادی به آن پیدا کرده اند. قطعا در طبیعت امکانات شهری وجود ندارد و باید از آمادگی بیشتری برای آن برخوردار بود. بهتر است کوله بار را با لوازم ضروری پر کرد و از همراه بردن وسایل غیرضروری اجتناب کرد:

  1. لباس طبیعت گردی( سبک، کم حجم و دارای رنگ های خنثی)
  2. کفش مناسب
  3. چادر مسافرتی و زیرانداز
  4. چراغ قوه
  5. چاقو چندکاره
  6. لیوان شخصی
  7. اجاق سفری

برای حضور در طبیعت و آماده سازی غذا باید به وسایلی همچون ژل آتش زنه، بشقاب، قاشق، چنگال، فلاسک، بطری آب و … نیز توجه کنید تا خاطره خوشی از سفر در ذهن شما باقی بماند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *