Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

انواع نوشیدنی های خنک پاییزی

5/5
آنچه در مطلب میخوانید:
نوشیدنی های خنک پاییزی

نوشیدنی های خنک پاییزی قطعاً انتخاب مورد علاقه بسیاری از افراد است. هوای خنک، تغییر رنگ برگ‌ها، لباس و کفش‌های گرم از جمله مواردی هستند که باعث می‌شوند تا این فصل از سال بسیار برایمان دلپذیر باشد. علاوه بر این میوه‌ها، نوشیدنی‌ها و اسموتی‌های پاییزی نیز دیگر جای خود دارند.

اگر تمایل دارید که بهترین نوشیدنی مناسب پاییز برای شب یلدا و سایر نوشیدنی‌ها را بیشتر بشناسید، خواندن مطالب دیگر مجله تک آشپز را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم.

نوشیدنی های خنک پاییزی
نوشیدنی های خنک پاییزی

معرفی نوشیدنی های خنک پاییزی

فصل پاییز یکی از فصل‌های سرد سال است که در آن میوه‌های متنوعی وجود دارد. در این فصل می‌توانید از نوشیدنی‌ها، اسموتی‌ها و آبمیوه با طعم‌های متنوع استفاده کنید. حال می‌خواهیم شما را با انواع نوشیدنی مناسب پاییز ‌آشنا کنیم.

اسموتی توت‌فرنگی و پرتقال

اسموتی توت‌فرنگی و پرتقال بهترین نوشیدنی های خنک پاییزی بوده که بسیار لذیذ و دلچسب است. نوشیدنی توت‌فرنگی و پرتقال که طرفداران بسیار زیادی دارد علاوه بر تأمین ویتامین C موردنیاز بدن به ازبین‌بردن عطش، خشکی زبان و دهان کمک فراوانی می‌کند.

مشاهده همه نوشیدنی  : طرز تهیه انواع نوشیدنی

اسموتی خرمالو و موز

یکی از جذاب‌ترین اسموتی‌های پاییزی که بسیار خوشمزه بوده، اسموتی خرمالو و موز است. خرمالو به دلیل خواص فراوان خود بسیار پراهمیت بوده و منبع غنی از انواع ویتامین‌ها است. همچنین ترکیب خرمالو با موز معجزه می‌کند و تأثیر فراوانی در سلامت افراد هم دارد.

نوشیدنی آب انار

یکی از مهم‌ترین نوشیدنی های خنک پاییزی که طعم آن کمی شیرین و کمی ترش بوده، آب انار است. این نوشیدنی یک منبع خوب انرژی برای افراد بوده که فواید زیادی هم دارد.

نوشیدنی آب انار یکی نوشیدنی های خنک پاییزی ترش و شیرین
نوشیدنی آب انار یکی نوشیدنی های خنک پاییزی ترش و شیرین

از جمله این فواید شامل موارد زیر هستند:

  • مانع جلوگیری از ریزش مو می‌شود.
  • فرایند پیری را به تأخیر می‌اندازد.
  • موجب بهبودی سلامت قلب می‌شود.
  • موجب کاهش کم‌خونی می‌شود.
  • موجب هضم مواد غذایی می‌شود.
  • به بهبود سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند.
  • بیماری آلزایمر را درمان می‌کند.

نوشیدنی چند میوه پاییزی

این نوشیدنی مفید یکی از بهترین نوشیدنی مناسب‌ پاییز است که از چند میوه نظیر انار، پرتقال، لیموترش، آناناس، انگور و… تهیه شده و حاوی مقدار زیادی ویتامین C است. ناگفته نماند که می‌توان به این نوشیدنی چند میوه لقب بمب ویتامین C را داد.

اسموتی آب‌هویج و سیب

محبوب‌ترین نوشیدنی های خنک پاییزی، اسموتی آب‌هویج و سیب بوده که حاوی مقادیر فراوانی از آنتی‌اکسیدان‌ها است و با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند.

سیب موجود در این اسموتی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان ریه را بین ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش دهد. همچنین هویج سرشار از ویتامین A است و در سم‌زدایی و پاکسازی کبد نقش موثری دارد.

اسموتی آب هویج و سیب یکی از نوشیدنی های خنک پاییزی حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها
اسموتی آب هویج و سیب یکی از نوشیدنی های خنک پاییزی حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها

خوردن این اسموتی می‌تواند ویتامین‌هایی مانند  A،B ،C، مس، کلسیم، منگنز، فسفر و… را تأمین کند. این اسموتی شامل مزایایی به شرح موارد است:

  • با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند.
  • خطر ابتلا به سرطان ریه را تا حدودی کاهش می‌دهد.
  • موجب پیشگیری بیماری قلبی و سکته می‌شود.
  • خطر ابتلا به بیماری دیابت را کاهش می‌دهد.

اسموتی موز و گلابی

اسموتی موز و گلابی یکی از مقوی‌ترین و  بهترین نوشیدنی مناسب پاییز بوده که انتخاب مناسبی هم برای صبحانه است. این اسموتی سرشار از انواع ویتامین، مواد معدنی، قند طبیعی، پروبیوتیک و فیبر هستند.

برای تهیه این اسموتی کافی است چند نوع میوه را برداشته و به همراه مقداری ماست و یخ داخل مخلوط‌کن ریخته و از طعم خوشمزه آن بهره‌مند می‌شوید.

نوشیدنی لیموناد

لیموناد یکی از معروف‌ترین نوشیدنی های خنک پاییزی است که می‌توان آن را در تمام فصول مختلف سال مخصوصاً پاییز تهیه کرد. این نوشیدنی به دلیل طعم خوش و همچنین خواص فراوانی که دارد محبوبیت زیادی نزد افراد کسب کرده است.

نوشیدنی لیموناد یکی از نوشیدنی های خنک پاییزی پر طرف دار
نوشیدنی لیموناد یکی از نوشیدنی های خنک پاییزی پر طرف دار

افرادی که به دنبال رژیم لاغری هستند و می‌خواهند کالری کمتری به رژیم غذایی خود اضافه کنند، می‌توانند از این نوشیدنی خوشمزه در وعده‌های غذایی خود استفاده کنند.

اسموتی موز و کیوی

اسموتی موز و کیوی برای روزهای پاییزی انتخاب عالی بوده که از طعم بی‌نظیری هم برخوردار است. این اسموتی یک معجون کم کالری، مقوی و بهترین گزینه برای شروع یک روز خوب و پرانرژی است.

اسموتی موز و کیوی یک نوشیدنی سرد، مخلوط شده، غلیظ و منحصربه‌فرد است که از میوه‌های تازه‌ای تهیه می‌شود. طعم ترس و ملس کیوی در کنار شیرینی موز، یکی از خوشمزه‌ترین طعم‌هایی است که می‌توان آن را تجربه کرد.

نوشیدنی آب‌زرشک

از دیگر نوشیدنی های خنک پاییزی می‌توان به آب‌زرشک اشاره کرد. مصرف این نوشیدنی فواید و خواص بسیاری برای افراد دارد، البته ناگفته نماند که آب‌زرشک‌های آماده طبیعی نیستند و خواص جالبی برای شما ندارند؛ پس برای دریافت خاصیت این نوشیدنی تا حتی‌الامکان آن را طبیعی تهیه کنید.

نوشیدنی آب زرشک نوشیدنی خنک پاییزی
نوشیدنی آب زرشک نوشیدنی خنک پاییزی

علاوه بر اینکه زرشک خود دارای خواص جالبی است آب‌زرشک هم خواص دارویی و مفید بسیاری برای بدن دارد. مهم‌ترین مزایای این نوشیدنی مناسب پاییز به شرح موارد زیر هستند:

  • موجب تنظیم قند خون می‌شود.
  • از ابتلا به دیابت جلوگیری می‌کند.
  • باعث تنظیم فشارخون می‌شود.
  • برای شستشوی کبد و کلیه حرف ندارد.
  • به درمان بیماری‌های قلبی و عروقی کمک زیادی می‌کند.
  • دارای خواص ضدباکتریایی است.
  • موجب تقویت سلامت ذهنی و مغزی می‌شود.

نوشیدنی هویج و کدوتنبل

دیگر نوشیدنی ‌های خنک پاییزی که بسیار جالب و مقوی بوده، نوشیدنی هویج و کدوتنبل یا همان کدوحلوایی است. این دو ماده غذایی سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها بوده و به تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین از پیری زودرس کمک فراوانی می‌کنند.

اسموتی سیب و کرفس

سیب و کرفس یک اسموتی لذت‌بخش و همچنین یکی از سالم‌ترین اسموتی‌های پاییزی است که با نوشیدن آن یک طعم واقعی خوبی را احساس می‌کنید. علاوه‌برآن سیب و کرفس موجود در این نوشیدنی هر دو خواص فوق‌العاده‌ای برای سلامتی افراد دارند.

نوشیدنی موهیتو

یکی دیگر از پرطرفدارترین و بهترین نوشیدنی مناسب پاییز که بسیار بین‌المللی هم بوده، نوشیدنی موهیتو است. این نوشیدنی سرد و باکلاس با مواد متنوعی همچون مخلوط‌شدن آب گازدار، برگ نعناع، شکر، رام سفید و آبلیمو درست می‌شود.

نوشیدنی موهیتو یک نوشیدنی خنک پاییزی دلچسب
نوشیدنی موهیتو یک نوشیدنی خنک پاییزی دلچسب

فواید مهم این نوشیدنی عبارت‌اند از:

  • به تقویت سلامت پوست کمک زیادی می‌کند.
  • موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.
  • بر استرس بیش از حد غلبه می‌کند.
  • موجب تقویت خلق‌وخو می‌شود.

اسموتی نارنگی و توت‌فرنگی یک نوشیدنی مناسب پاییز

این نوع اسموتی همیشه یکی از دلچسب‌ترین نوشیدنی ‌های خنک پاییزی بوده که در کنار مزه بی‌نظیر خود فواید بسیار زیادی هم برای بدن دارد. اسموتی نارنگی و توت‌فرنگی همچنین رایحه و طعم بسیار متفاوتی دارد. این اسموتی سرشار از ویتامین C، منبع فیبر، ویتامین K و خاصیت ضدالتهابی نیز دارد.

برای تجربه حس جوانی و تازه شدن در پاییز، نوشیدن اسموتی نارنگی و توت‌فرنگی را امتحان کنید تا معجزه آن را با جان و روح لمس کنید.

کلام آخر

نوشیدنی های خنک پاییزی از طعم‌ها را در خود جای‌داده‌اند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها ترکیبات جذابی برای سرو بهترین نوشیدنی‌ها ایجاد کنید و لحظات خوشی را در کنار دوستان و عزیزان خود سپری کنید.

شما می‌توانید نوشیدنی‌ها و اسموتی‌های خوشمزه دیگری که از طعم و کیفیت بالایی برخوردار هستند را در مجله تک آشپز ملاحظه بفرمایید.

سؤالات متداول

  1. اسموتی نارنگی و توت فرنگی چه ویتامین‌هایی دارد؟

این اسموتی سرشار از ویتامین C، فیبر و ویتامین K است.

  1. کدام اسموتی به به ازبین‌رفتن عطش و خشکی زبان و دهان کمک می‌کند؟

اسموتی توت‌فرنگی و پرتقال

  1. به کدام نوشیدنی لقب بمب ویتامین C را داده‌اند؟

نوشیدنی چند میوه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *