Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

طرز تهیه ترشی گوجه سبز

5/5
آنچه در مطلب میخوانید:
طرز تهیه ترشی گوجه سبز- مجله تک آشپز

یکی از انواع ترشی های جدید و بسیار پر طرفدار ایرانی است که برخلاف دیگر ترشی ها به دلیل اینکه گوجه سبز یک میوه فصلی است در فصل بهار یا تابستان تهیه می شود.
ترشی گوجه سبز علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد برای سفره آرایی نیز مفید است.

با مقدار موادی که در این دستور قرار گرفته است می توانید یک شیشه کوچک ترشی گوجه سبز تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری ترشی گوجه سبز تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.
برای مشاهده طرز تهیه ترشی گوجه سبز در ادامه با سایت تک آشپز همراه باشید.

ترشی گوجه سبز- مجله تک آشپز
ترشی گوجه سبز- مجله تک آشپز

مواد لازم جهت تهیه ترشی گوجه سبز

ترخون: ۲ شاخه
نمک: به اندازه کافی
گوجه سبز: ۵۰۰ گرم
سرکه سفید   به اندازه کافی

طرز تهیه ترشی گوجه سبز

برای تهیه ترشی گوجه سبز ابتدا ترخون را آبکش بکنید و در صافی قرار بدهید تا آب اضافی اش به طور کامل خارج شده و خشک شود سپس گوجه سبز ها را تمیز بشویید و در آبکش قرار بدهید تا آب اضافه آن ها خارج شود.

در مرحله بعد با دستمال آشپزخانه تمیز گوجه سبزها را کاملا خشک بکنید و در سینی قرار بدهید تا به مدت ۳۰ دقیقه در سینی بمانند (لطفا روی هم در سینی نچینید) تا اگر رطوبتی در آن ها باقی مانده است کاملا از بین برود زیرا رطوبت باعث کپک زدن می شود.

در مرحله بعدی کمی از گوجه سبزها را در شیشه بریزید و لابه لای آن ها ترخون قرار بدهید و مجدا گوجه سبز بریزید و ترخون تا شیشه پر شود. (فقط از ظرف شیشه ای برای این نوع ترشی استفاده باید کرد) بعد متناسب با مقدار ظرفیت شیشه ترشی سرکه در کاسه ای بریزید.

سپس کمی نمک به آن اضافه کنید و با هم مخلوط کنید و روی گوجه سبزها بریزید تا کاملا سرکه روی آن ها را بپوشاند و به مدت ۲ هفته به ترشی استراحت بدهید تا در جای خشک و خنک آماده مصرف شود.
ترشی گوجه سبز شما آماده ست.نوش جان

طرز تهیه ترشی گوجه سبز- مجله تک آشپز
طرز تهیه ترشی گوجه سبز- مجله تک آشپز

خواص مهم ترشی گوجه سبز و گوجه سبز

گوجه سبز برخلاف تصور عامه دارای فواید زیادی است و به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که حتما ترشی گوجه سبز را تهیه و در رژیم غذایی خود قرار دهید.

آب رسانی
گوجه‌ سبز سرشار از آب است که برای ماه‌های گرم ضروری است.
غذاهای غنی از آب می‌توانند در هضم غذا کمک کنند، در نتیجه از یبوست جلوگیری می‌شود. مصرف گوجه سبز به شما کمک می کند تا اشتهای خود را کنترل کنید و وزن خود را در تعادل نگه دارید بنابراین، به‌طور منظم گوجه‌فرنگی سبز بیشتری بخورید تا از مزایای آب‌رسانی بیشتری برخوردار شوید.

۱. بهبود سلامت چشم
گوجه سبز از بتاکاروتن تشکیل شده است که به تولید سلول های سفید سالم کمک می کند که مسئول حفظ سلامت چشم های شما است. بر این اساس یک گوجه فرنگی سبز متوسط حاوی ۷۹۰ واحد بین‌المللی ویتامین A می‌باشد که مسئول ساخت بتاکاروتن شناخته می‌شود.

۲. لخته شدن خون را نرمال می کند
ویتامین K موجود در گوجه‌فرنگی سبز به تضمین لخته شدن خون طبیعی کمک می‌کند این ویتامین به شما کمک می کند تا استخوان های خود را قوی و سالم نگه دارید.

یک گوجه‌فرنگی سبز متوسط حاوی ۹۰ میکروگرم دریافت توصیه شده روزانه ویتامین K است و چون ویتامین K محلول در چربی است می توانید آن را با دیگر منابع چربی مصرف کنید تا جذب آن را تسهیل کنید.

۳. جلوگیری از پیری زودرس
گوجه سبز حاوی مقادیر بیشتری ویتامین C است که باعث ایجاد سلول‌های پوست می شود و مانع از بروز چین و چروک در صورت شما می‌شود.

۴.جلوگیری از سرطان
مقدار ویتامین A و C که در گوجه فرنگی سبز یافت می‌شود به افزایش سطح پادتن‌ها در بدن ما کمک می‌کند تا به مبارزه با سلول‌های سرطانی کمک کند.

۵. کاهش فشار خون
ترشی گوجه‌فرنگی سبز سدیم و پتاسیم بالایی دارد و پتاسیم در سطح بالا به کاهش فشار خون کمک می‌کند.

۶. بهبود سلامت روده
ترشی گوجه‌فرنگی سبز دارای فیبر بالایی است فیبر یکی از کلیدی‌ترین مواد مغذی مسئول سلامت روده است.

الیاف موجود در گوجه‌فرنگی سبز همچنین به جریان مواد غذایی در معده و جلوگیری از یبوست و دیگر مسائل مربوط به معده کمک می‌کند.

۷ تقویت ایمنی
گوجه‌های سبز غنی از ویتامین C هستند و از ۲۹ میلی‌گرم ماده آنتی‌اکسیدانی تشکیل شده است.

ویتامین C همراه با ماده آنتی اکسیدان به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند.

۸. خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد
گوجه سبز می‌تواند به کاهش خطر بیماری‌های قلبی کمک کند به بزرگسالان توصیه می‌شود ۱۴ گرم گوجه سبز بخورند.

پزشکان معتقدند که ۱۰ درصد فیبر گوجه سبز قابل حل است. فیبر محلول می‌تواند میزان کلسترول شما را کاهش دهد، در نتیجه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

۹.جلوگیری از کم خونی همولیتیک
ویتامین E در گوجه‌فرنگی سبز می‌تواند از کم‌خونی همولیتیک یا آسیب‌های غیرطبیعی به سلول‌های بدن جلوگیری کند و خطر ابتلا به آب مروارید را کاهش دهد.
منبع:ویکی پدیا

برای مشاهده طرز تهیه ی انواع مربا و ترشی سایت تک آشپز کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *