Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

طرز تهیه بوقلمون شکم پر

5/5
آنچه در مطلب میخوانید:
طرز تهیه بوقلمون شکم | مجله تک آشپز

مواد لازم برای تهیه بوقلمون شکم پر

مواد لازممقدار مواد
 بوقلمون جوان  ۱ عدد
 سیب درختی کوچک  یک کیلو و نیم
 ماکارونی فرمی ریز ۲۵۰ گرم
 کره ۲۵۰ گرم
  آبلیمو یک استکان
 شکر   ۲ قاشق سوپخوری
    سبزی معطر  یک دسته
 سیر  ۲ حبه
   گوجه برقانی  نیم کیلو
  نمک و فلفل  به اندازه کافی

طرز تهیه بوقلمون شکم پر

بوقلمون را به دقت تمییز میکنیم و میشوییم و داخل شکم آن را کمی نمک و فلفل میپاشیم، سپس ماکارونی را در آب و نمک میجوشانیم تا کاملا نرم شود، آنگاه ۸ عدد از سیب های یک اندازه و سلامت را کنار میگذاریم و بقیه را پوست می کنیم و ریز خرد میکنیم سپس یک سوم از کره را در ظرفی میریزیم و روی آتش میگذاریم سیبهای خرد شده را در کره کمی تفت میدهیم.

ماکارونی را داخل سیبها میریزیم بعد از یک دقیقه از روی حرارت بر میداریم، شکر را در ظرف کوچکی میریزیم روی حرارت ملایم میگذاریم و مرتب بهم میزنیم تا طلایی شود، آنگاه نصف استکان آبجوش داخل شکر کارامل شده میریزیم و میگذاریم چند جوش بزند و ذرات شکر کارامل شده کاملا حل شود.

نصفی از این شربت را به مایه ماکارونی و سیب اضافه میکنیم و سه چهارم قاشق آبلیمو و کمی نمک و فلفل به این مایه میزنیم و و داخل شکم بوقلمون را با این مواد پر میکنیم و آنرا میدوزیم و بقیه روغن را در ظرفی میریزیم و روی حرارت میگذاریم، داغ که شد اطراف بوقلمون را در این روغن سرخ میکنیم و دو لیوان آب میریزیم.

دسته سبزی معطر و چند حبه سیر و دو عدد هویج خرد شده و بقیه سیبها را داخل ظرف بوقلمون میریزیم و حرارت را ملایم میکنیم و میگذاریم بوقلمون بپزد در صورتی که با این مقدار آب نپخت یک لیوان دیگر آب اضافه میکنیم تا بوقلمون کاملا بپزد در اواخر طبخ سیب های درسته و گوجه برقانی را کنار بوقلمون میگذاریم تا سیبها نیز بپزد، ولی نباید له شود.

طرز تهیه بوقلمون شکم | مجله تک آشپزر

دسته سبزی معطر را از ظرف خارج میکنیم بعد کمی نمک و فلفل و بقیه شربت کارامل و آبلیمو را داخل بوقلمون میریزیم و میگذاریم چند جوش بزند. برای اینکه سس بوقلمون کمی غلیظ تر شود ممکن است یک قاشق سوپ خوری سرخالی آرد را در ۵۰ گرم کره تفت داده و نصف لیوان آب به تدریج داخل آرد میریزیم مرتب هم میزنیم تا کاملا صاف شود و این سس را داخل بوقلمون میریزیم سس را از صافی میگذرانیم بوقلمون را در دیس میگذاریم نخ زیر شکم آنرا خارج میکنیم و سیبهای درسته پخته شده و گوجه برقانی را دور بوقلمون میچینیم و با جعفری تزیین میکنیم کمی از سس را روی بوقلمون میدهیم و بقیه را در سس خوری میریزیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *