Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

پیچ و رولپلاک نما

5/5
آنچه در مطلب میخوانید:
قیمت پیچ رولپلاک سنگ نما

پیچ و رولپلاک نما چه ویژگی‌هایی دارد؟

پیچ و رولپلاک کار سنگ نما جهت نمای ساختمان‌ با طناب انجام میشود که میتوانید در تهران و کرج روی ساختمان ها انجام بدهید. معمولاً مصالح به‌کاررفته در نمای ساختمان‌ها پس از مدتی کیفیت خود را از دست می‌دهند و نیاز به رسیدگی و تعمیر دارند. با توجه به ساخت‌وسازهایی که امروزه انجام می‌شود، بیشتر افرادی که به بساز و بفروش معروف‌اند، مصالح خوبی در ساختمان به کار نمی‌برند. به غیر از این دلیل، با آلودگی هوا و بارانهای اسیدی و همچنین جو نا ثابت موجود در بیشتر کلان‌شهرها، نمای ساختمان‌ها ریزش بسیاری دارند.

قیمت پیچ رولپلاک سنگ نما
قیمت پیچ رولپلاک سنگ نما

پیچ و رولپلاک نما را به چه شرکتی بسپاریم؟

ریزش نمای ساختمان‌ها، زیبایی نمای آن را از بین می‌برد. حال چنانچه شرکتی را جهت انجام اصلاحیات نمای ساختمان خود در نظر بگیرید که سنگ‌ها را به‌خوبی در جای خود نصب نکند و با پیچ و رولپلاک نما را به‌خوبی زیباسازی نکند، نه‌تنها زیبایی ساختمان از بین می‌رود، بلکه به‌زودی سنگ‌ها ریزش خواهند کرد.

شاید از نظر شما پیچ و رولپلاک نماکاری بسیار ساده باشد و تصور کنید که خود شما هم می‌توانید در مناطق قابل‌دسترسی ساختمان، سنگ‌ها را ترمیم کنید. اما این کار برای افراد عادی غیرممکن است زیرا برای این کار، تنها پیچ و رولپلاک نما مورد نیاز نیست. ابزارهای مخصوصی برای اجرای پیچ رولپلاک نما نیاز است که کمترین آن‌ها را می‌توانیم دریل بنامیم.

قبل از انتخاب شرکت حتماً نمونه کارهای شرکت موردنظر را به‌صورت حضوری ملاحظه نمایید. از شرکت بپرسید که آیا کار را با داربست انجام می‌دهند یا طناب. البته داربست و طناب هرکدام مزایا و معایب مربوط به خود را دارند. هنگام انتخاب شرکت دقت کنید که اگر کیفیت کار را می‌خواهید، باید پیچ و رولپلاک نمای انجام‌شده توسط چند شرکت که با راپل کار در کرج و تهران انجام میشود را بررسی نمایید. سپس از بین آن‌ها یکی را انتخاب نموده و کار را به ایشان بسپارید.

پیچ و رولپلاک نما در کرج
پیچ و رولپلاک نما در کرج

خصوصیات پیچ و رولپلاک نمای ساختمان:

این روزها متریال مختلفی برای نمای ساختمان به کار می‌رود. متریالی مانند آجر، کامپوزیت، فلز، سنگ و … . جالب است بدانید، حتی یک نوع متریال نیز انواع مختلفی دارد. مثلاً برای سنگ نما حداقل شش نوع سنگ در بازار وجود دارد. بنابراین پیچ و رولپلاک نمای سنگ نیز بسیار متنوع و متفاوت خواهد بود.

متریال نما از هر جنسی که باشد، ممکن است از جای خود بلند شود و ریزش کند. پس نیاز به نصاب حرفه‌ای و باتجربه دارد. شرکت نصاب یا تعمیرات سنگ نما، برای نصب، غیر از مصالح خوب، باید پیچ و رولپلاک نمای باکیفیتی استفاده کند. بهترین نوع پیچ باید گالوانیزه بوده تا ضد زنگ زدن باشد.

نوع پیچ و رولپلاکهای مصرفی معمولاً ۵ سانتی‌متری است و از دریل هیلتی استفاده می‌شود. برای سنگ‌هایی

به قطر پانزده سانتیمتر به بالا این پیچ رولپلاکها را استفاده می‌کنند.

سنگ‌هایی که از جای خود بلند شده‌اند و لق هستند، با پیچ و رولپلاک سنگ نما محکم نمی‌شوند. باید ابتدا با زیرسازی در جای خود محکم شوند تا پیچ و رولپلاک نما بر روی آن پیاده شود. ضمناً تعداد پیچ و رولپلاک سنگ نما بر اساس وسعت پروژه تعیین می‌شود. پیچ و رولپلاکی که بعد از محکم سازی با چسب مورد استفاده قرار می‌گیرند، بسیار مستحکم‌تر و بادوام‌تر خواهند بود.

تعمیر پیچ و رولپلاک نما
تعمیر پیچ و رولپلاک نما

چه موقع پیچ و رولپلاک نما نیاز به تعمیر پیدا می‌کند؟

  • کیفیت سنگ‌هایی که در نمای ساختمان استفاده شده است، در طول عمر پیچ و رولپلاک مؤثر است.
  • ساختمان‌ها پس از گذشت مدتی از ساختشان، نشست می‌کنند. این نشست‌ها بسته به نوع مصالحی است که در آن‌ها استفاده می‌شود.
  • کیفیت ملاتی که در پشت سنگ‌ها استفاده می‌شود، بسیار مهم است. اگر ملات بی‌کیفیت باشد، در طول زمان کیفیت خود را بیشتر از دست می‌دهد و سنگ‌ها بالا می‌آیند.

سفت‌کاری و عدم وجود منفذهایی که آب به داخل آن نفوذ کند. چنانچه درزی یا منفذی موجود باشد، به پشت سنگ‌ها نفوذ می‌کند و باعث فرسایش ملات و شل شدن پیچ و رولپلاک نما می‌شود. در این صورت نیز سنگ بالا می‌آید.

قیمت پیچ رولپلاک سنگ نما چطور تعیین می‌شود؟

قیمت پیچ و رولپلاک نما بستگی به عوامل مختلفی دارد که ما در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره می‌نماییم.

  • تعداد سنگ‌های ریزش کرده و نوع سنگ‌ها
  • جنس سنگ و ابعادی که در نظر گرفته شده است.
  • وسعت بنا که بر روی تعداد سنگ‌ها و پیچ رولپلاک نما مؤثر است.
  • نمای ساختمان هر چه پرکارتر باشد، نیاز به کارگران بیشتری دارد.
  • و …

1 دیدگاه دربارهٔ «پیچ و رولپلاک نما»

  1. میهن راپل عایق کاری نما

    قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما سال ۱۴۰۲ خیلی افزایش داشته و کمتر کسی میتونه این کارو انجام بده. ولی با طناب میشه هزینه هارو کاهش داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *