Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

راهکار برفک نزدن یخچال قدیمی

5/5
آنچه در مطلب میخوانید:
عوامل جلوگیری از برفک زدن یخچال فریزر

راهکار های برفک نزدن یخچال های قدیمی چیست؟ آیا راهی وجود دارد برای جلوگیری از برفک زدن یخچال فریزر؟ در جواب باید گفت بله، برفک زدن یکی از مشکلاتی است که اکثر یخچال فریزر های قدیمی دارند. برفک نزدن یخچال فریزر های قدیمی چند راهکار بسیار ساده دارد که ما آنها را برای شما جمع آوری و در ادامه مطلب به تک تک آنها به طور کامل پرداخته‌ایم.

علت برفک زدن یخچال
علت برفک زدن یخچال

علت برفک زدن یخچال

برفک زدن یخچال فریزر های قدیمی علت های متفاوتی دارند. یکی از اصلی ترین این علت ها در یخچال فریزر های قدیمی خراب بودن لاستیک درب یخچال می‌باشد. خرابی لاستیک درب باعث ایجاد رطوبت فراوان در محیط یخچال شده و همین امر باعث بروز برفک در یخچال می‌شود. اگر از سالم بودن لاستیک درب یخچال خود اطمینان دارید و یخچال شما همچنان برفک می‌زند احتمال بسیار زیاد مشکل از سمت ترموستات دستگاه شما می‌باشد.

چرا از برفک زدن یخچال فریزر باید جلوگیری کرد؟

علت جلوگیری از برفک زدن یخچال این است که برفک ها باعث گرفتگی لوله های یخچال شده و از رسیدن سرما به مواد غذایی داخل یخچال جلوگیری می‌کند. در ابتدا برفک های یخچال باعث خرابی مواد غذایی داخل یخچال یا فریزر می‌شود، سپس با توجه به گرفتگی لوله های سرمایشی باعث خرابی موتور و فن یخچال شما شده و در آخر به برد اصلی یخچال فریزر شما آسیب وارد می‌کند و باعث سوختن آن می‌شود. از این رو باید از برفک زدن یخچال فریزر چه نسل جدید و چه نسل قدیم جلوگیری کرد.

عوامل جلوگیری از برفک زدن یخچال فریزر

راهکار ها و عواملی که از بروز برفک در یخچال فریزر شما جلو گیری می‌کند و مراقبت های یخچال فریزر ، فعالیت هایی بسیار ساده و ابتدایی می‌باشند. از این عوامل می‌توان به استفاده از ظرف مناسب، نبودن رطوبت در یخچال یا فریزر، چیدمان مرتب مواد غذایی، نذاشتن ظرف داغ در یخچال یا فریزر، سرویس دوره‌ای یخچال فریزر و تنظیم دمای به موقع یخچال اشاره کرد. شما با رعایت این نکات ساده اما کاربردی تا حد بسیار زیادی از برفک زدن یخچال می‌توانید جلوگیری کنید.

۱.استفاده از ظرف مناسب

استفاده از ظروف مناسب برای باقی مانده غذا یا سبزیجات برای جلوگیری از برفک نزدن یخچال فریزر شما بسیار امر مهمی است. مواد غذایی و سبزیجات در هنگام خنک شدن یا یخ زدن رطوبت خود را از دست می‌دهند. همین رطوبت باعث برفک زدن یخچال فیریزر شما می‌شود. از ظروف مناسب برای یخچال و فریزر می‌توان به ظروف پلاستکی درب دار یا ظروف چینی اشاره کنیم. این ظروف رطوبت مواد غذایی را در خود حفظ کرده و مانع از خروج آن به محیط یخچال می‌شود، همچنین باعث تازه ماندن مواد غذایی نیز می‌شود.

۱.نبودن رطوبت در یخچال

در بالا عوارض وجود رطوبت اشاره کردیم، اما اصلی ترین عامل ایجاد رطوبت در یخچال فریزر های قدمی و جدید خرابی لاستیک درب یخچال می‌باشد. خرابی لاستیک علاوه بر ایجاد رطوبت در یخچال باعث از بین رفتن سرما داخل آن نیز می‌شود. با از بین رفتن سرمای داخل محیط یخچال غذا ها به سرعت فاسد می‌شود، فن برای جبران سرمای از دست رفته بیش از حد کار می‌کند و همین امر باعث خرابی فن می‌شود. در صورت مشاهده برفک در یخچال خود بهتر است ابتدا لاسیک درب یخچال فریزر خود را چک کنید.

۱.چیدمان مرتب مواد غذایی در یخچال

چیدمان مرتب مواد غذایی باعث گردش بهتر سرما و هوا در یخچال شما می‌شود. اگر مواد غذایی به صورت نا مرتبی در یخچال یا فریزر چیده شود، از گردش هوا جلوگیری می‌کند از این رو برد اصلی برای یخ زدن و حفظ سرمای یخچال فریزر دستور فعالیت بیشتر را به قطعات می‌دهد. همین امر به مرور زمان باعث برفک، خرابی برد اصلی و موتور یخچال فریزر می‌شود.

۱.قرار ندادن ظرف داغ در یخچال یا فریزر

قرار ندادن غذای داغ در یخچال و فریزر نیز از راهکار های موثر بر جلوگیری از برفک زدن یخچال می‌باشد. غذای داغ نه تنها می‌تواند باعث برفک زدن یخچال و فریزر شود، بلکه به موتور، برد اصلی، فن و سایر مواد غذایی داخل یخچال نیز آسیب وارد می‌کند. بهتر است ابتدا غذا را در محیط باز خنک و سپس داخل یخچال یا فریزر قرار دهید.

قرار ندادن ظرف داغ در یخچال یا فریزر

۱.تنظیم دمای به موقع یخچال فریزر

تنظیم دمای به موقع یخچال و فریزر کاری بسیار راحت اما حیاتی می‌باشد. تنظیم دمای یخچال در فصل های مختلف متفاوت است، اما به طور معمول دمای یخچال در تابستان ۳الی ۴ درجه و فریزر -۱۸ الی -۲۰ درجه و در فصل زمستان یخچال ۴الی ۵ و فریزر -۱۶ الی -۱۹ می‌باشد. البته دمای یخچال و فریزر به محل و شهر سکونت شما نیز بستگی دارد، این تنظیم دما در مناطق مختلف متفاوت است.

۱.سرویس های دوره‌ای یخچال فریزر

سرویس های دوره‌ای یخچال و فریزر برای هر مدل یخچال فریزر(قدیمی و جدید) امری بسیار واجب است. در سرویس های دوره‌ای تعمیرکار شما را از خرابی های احتمالی یخچال و رفتار های نامناسب آگاه می‌کند که همین امر باعث جلوگیری از بسیاری از خرابی ها مخصوصا برفک در یخچال می‌شود. سرویس های دوره‌ای باید سالی یکبار به طور منظم توسط تعمیرکاران معتبر انجام شود.

چگونه برفک یخچال را از بین ببریم

در ابتدا به راهکاره های پیشگیری از برفک اشاره کردیم، حال اگر یخچال شما برفک زده باشد چگونه آن را از ببین ببرید. راهکار از بین بردن برفک بسیار ساده و ابتدایی می‌باشد، ابتدا یخچال و فریزر خود را خاموش و از برق بکشید، مواد غذایی و قفسه ها را از یخچال و فریزر خارج کنید و با سشوار محیط یخچال فریزر را گرم کنید تا یخ ها به طور کامل از بین بروند. به این نکته توجه داشته باشید که برای از بین بردن یخ های برفک هرگز از جسم تیز استفاده نکنید، زیرا ممکن است به بدنه داخلی یا لوله های گاز یخچال فریزر آسیب وارد کنید.

سخن پایانی

برفک زدن در یخچال های قدیمی مشکل بسیار رایجی می‌باشد. برای رهایی کامل از این مشکل راهکار های بسیار ساده اما کاربردی وجود دارد. تنظیم دمای به موقع، قرار ندادن غذای داغ در یخچال یا فریزر، چیدمان مرتب یخچال فریزر، استفاده از ظروف پلاستیکی یا چینی درب دار و سرویس های دوره‌ای به موقع یخچال فریز از راهکار های از بین بردن دائمی برفک می‌باشد. برفک یخچال فریزر بسیار آسیب رسان است پس بهتر است برای سالم نگه‌داشتن مواد غذایی، برد اصلی، فن و موتور یخچال فریزر از برفک زدن جلوگیری کنید تا هزینه اضافه‌ای برای خود درست نکنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *