Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

مراحل ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

5/5
آنچه در مطلب میخوانید:
ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

هنگامی که نیاز است تا تمام دندان های (ایمپلنت کامل فک بالا و پایین )خود را ایمپلنت کنید، ممکن است نگران باشید که برای ایمپلنت کامل فک بالا و پایین چگونه این همه هزینه و رفت و آمدهای متعدد را تحمل کنید. اما شاید شرایط به آن سختی که تصور می کنید نباشد. ایمپلنت کامل دندان چندان هم سخت نیست و شرایط آن با چیزی که فکر می کنید متفاوت است.

در این مقاله بیشتر در مورد مراحل ایمپلنت کامل فک بالا و پایین صحبت می کنیم تا خیالتان از بابت استفاده از این خدمات کمی راحت تر شود.ایمپلنت کامل فک بالا و پایین برای کسانی که همه دندان های خود را از دست داده اند یک انتخاب ایده آل است و زیبایی را به آن ها هدیه می دهد.

ایمپلنت کامل فک بالا و پایین
ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

چرا ایمپلنت کامل فک بالا و پایین؟

قطعا کسانی از این خدمات استفاده می کنند که همه یا حداکثر دندان های خود را از دست داده اند. اگر دهانتان کاملاً از دندان سالم خالی شده باشد و بخواهید تمام دندان های خراب خود را کشیده و جایگزین کنید، بهترین راه برای آن، ایمپلنت فک بالا و پایین است. در این روش یک ردیف دندان کامل در بالا و یک ردیف کامل در پایین به دست می آورید. با این روش همانند دندان های یک سلبریتی جذاب، می توانید زیبایی را به لبخند خود هدیه دهید.

مراحل ایمپلنت کامل فک

حال باید ببینیم چه مراحلی را برای ایمپلنت کامل طی کنید.

مراحل ایمپلنت کامل فک
مراحل ایمپلنت کامل فک

معاینه اولیه برای ایمپلنت کامل دندان

قبل از هر چیز باید به یک دندانپزشک حرفه ای در زمینه ایمپلنت دندان مراجعه کنید. پزشک وضعیت دهان و دندانتان را برای ایمپلنت کامل فک بالا و پایین بررسی می کند. در معاینه اولیه، فک، لثه ها و وضعیت دندان ها بررسی می شود. پزشک در این جلسه برایتان عکسبرداری از فک را تجویز می کند که باید به مراکز سی تی اسکن دهان و دندان مراجعه کنید.

پس از آماده شدن عکس مجدداً باید آن را نزد پزشک خود ببرید تا با توجه به وضعیت استخوان ها، ریشه دندان و لثه تصمیمات لازم برایتان گرفته شود. پزشک پس از بررسی عکس به شما می گوید که چه تعداد ریشه ایمپلنت نیاز دارید، نیاز به جراحی لثه دارید یا نه، تراش یا افزایش تراکم استخوان برایتان مورد نیاز است یا خیر و… سپس وارد مراحل درمان می شوید.

کشیدن دندان های پوسیده و پاکسازی دهان

برخی از افراد دندان های پوسیده دارند که باید برای ایمپلنت کامل دندان آن ها را بیرون آورند. اگر تمام دندان های خود را قبلاً کشیده اید، نیازی به این مرحله نیست و ممکن است درمان های جانبی برای ایمپلنت شروع شود. گاهی اوقات پزشک مرحله کشیدن دندان و جایگذاری ایمپلنت را در فک، برای یک مرحله در نظر می گیرد. تمام این تصمیمات بستگی به شرایط فرد دارد.

درمان های جانبی احتمالی برای ایمپلنت

گاهی اوقات افراد مدت زمان زیادی است که دندان های خود را از دست داده اند یا لثه آن ها نسبت به شرایط استاندارد دارای محدودیت هایی است. در این مواقع به تشخیص پزشک، درمان های جانبی مانند جراحی لثه، پیوند استخوان، تراش استخوان اضافه و مواردی از این قبیل ممکن است انجام گیرد تا فک برای درمان ایمپلنت آماده گردد. ایمپلنت کامل فک بالا و پایین اکثر اوقات یک یا همه این درمان ها را نیاز دارد.

قرار دادن ایمپلنت در فک

حال که شرایط فک برای درمان و ایمپلنت کامل دندان آماده شده است، زمان آن رسیده تا ایمپلنت ها در فک قرار داده شوند. گاهی اوقات فاصله بین مرحله قبل تا این مرحله، حدود ۶ ماه هم ممکن است طول بکشد. گاهی اوقات تمام درمان ها در همین مرحله انجام می گیرند. ممکن است پزشک تمام دندان های یک فک را در یک مرحله و با بی حس کردن کامل فک به صورت ایمپلنت انجام دهد. ریشه های ایمپلنت به صورت کامل در فک بالا یا پایین قرار داده می شوند. لثه کامل باز شده و با توجه به شرایط بیمار تعداد ایمپلنت لازم برای فک که بین ۴ تا ۸ عدد است، در جای خود قرار می گیرند.

معمولاً برای هر فک یک جلسه زمان لازم است. اگر نیاز به پودر استخوان باشد، می توان همزمان با قرار دادن ایمپلنت در فک پودر استخوان را نیز اعمال کرد. حال باید به ایمپلنت ها فرصت داده شود تا با فک جوش خورده و جزئی از آن شوند.

بررسی ایمپلنت ها و قالب گیری

احتمالاً پزشک به شما می گوید که برای بررسی وضعیت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین هر چند وقت یک بار مراجعه کنید. معمولاً از ۳ تا ۴ ماه پس از قرار دادن ایمپلنت ها اگر شرایط به خوبی پیش رود، می توان بریج ها را روی پایه قرار داد. در صورتی که شرایط مهیا باشد، قالب گیری بریج ها انجام می گیرد و به زودی باید آماده قرار دادن دندان هایی زیبا در دهان خود باشید.

قرار دادن بریج بر روی پایه های ایمپلنت

بین ۱۰ روز تا دو هفته طول می کشد تا بریج ها آماده شوند. معمولاً یک در میان پایه های ایمپلنت قرار گرفته اند و بین آن ها از بریج های برای پر کردن فضا استفاده شده است. با توجه به پیشنهاد پزشک بریج ها در زمان مقرر بر روی پایه ها قرار گرفته و فیکس می شوند. این مرحله نهایی و مطلوب ایمپلنت کامل فک بالا و پایین است که نتیجه کامل را به فرد ارائه می دهد. حال می توانید دندان هایی زیبا را در دهان خود قرار دهید و از آن ها لذت ببرید.

هزینه نهایی ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

احتمالاً قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین برایتان اهمیت زیادی دارد. بسته به این که چه برند ایمپلنتی را انتخاب می کنید و چه تعداد پایه ایمپلنت نیاز دارید، هزینه های نهایی نیز به مقدار زیادی تحت تأثیر قرار می گیرند. در حال حاضر ایمپلنت ها بین ۱۴ تا ۲۳ میلیون تومان در نهایت برایتان هزینه برمی دارد. تعداد بریج های بین ایمپلنت ها نیز باید محاسبه شده و بر هزینه نهایی اضافه گردد.

از طرفی همانطور که گفته شد ممکن است فرد به جراحی های استخوان، سینوس و درمان های جانبی دیگری هم نیاز داشته باشد که بر روی این هزینه اعمال شده و در نهایت هزینه کامل را برای فرد محاسبه می کنند. البته این نکته را هم به یاد داشته باشید که درمان ایمپلنت درمانی طولانی مدت است و شما این هزینه ها را طی چندین مرحله پرداخت می کنید. به همین علت فشار پرداخت یک باره بر دوشتان اعمال نمی شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *