Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

بهترین خوراکی ها برای کاهش ورم بینی بعد از عمل

  • خانه
  • وبلاگ
  • بهترین خوراکی ها برای کاهش ورم بینی بعد از عمل
5/5
آنچه در مطلب میخوانید:
بهترین خوراکی ها برای کاهش ورم بینی

در طی پروسه جراحی بینی آسیب هایی به بافت های بینی وارد می شود ؛ از این رو پس از جراحی شاهد تورم و کبودی هایی در اطراف بینی خواهیم بود. از طرفی تغذیه در عملکرد طبیعی بدن تاثیر بسزایی دارد ؛ از این رو داشتن یک رژیم غذایی سالم و مفید می تواند تا حد زیادی به کاهش ورم بینی ، از بین رفتن کبودی های شما پس از این جراحی کمک نماید.

در واقع مصرف برخی اقلام خوراکی به ترمیم سریع تر زخم ها کمک کرده و سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند ؛ به این ترتیب دوره نقاهت و بهبودی  کوتاه تر شده و در طی مدت زمان کمی می توانید به فعالیت های روزانه زندگی خود باز گردید.

بسیاری از پزشکان ۲۴ ساعت اولیه پس از جراحی را حیاتی ترین دوره ریکاوری می دانند ؛ به همین دلیل لازم است رژیم غذایی که در این مدت مصرف می کنید حاوی سطح متعادلی از کربوهیدرات و پروتئین ها باشد تا منجر به تشدید اثرات جانبی ناشی از داروی بیهوشی نشود و به کاهش التهابات ناشی از عمل بینی کمک نماید.

بهترین خوراکی ها برای کاهش ورم بینی
بهترین خوراکی ها برای کاهش ورم بینی

برای کاهش ورم بینی چه بخوریم ؟ 

دقت داشته باشید که میزان تورم بینی در افراد مختلف بعد از جراحی متفاوت می باشد. ممکن است گروهی از زیباجویان حتی ذره ای کبودی و تورم را تجربه نکنند ؛ این در حالی است که گروهی دیگر تورم و کبودی بسیاری را در اطراف بینی و چشم ها و صورت خود تجربه می کنند که این تورم تا ماه ها نیز ادامه دارد ؛ به همین دلیل طبیعی است که این افراد به دنبال راهی برای کاهش سریع ورم بینی خود بعد از جراحی باشند.

در هر صورت نیازی به نگرانی در خصوص کبودی و تورم پس از عمل زیبایی بینی نیست شما با توصیه های بهترین جراح بینی در تهران می توانید به نتیجه ایده آل خود دست پیدا کنید. در ادامه به چند خوراکی تاثیرگذار و معجزه آسا در کاهش ورم بینی بعد از عمل رینوپلاستی اشاره شده است :

  1. عسل ماده ای بسیار موثر و مغذی شناخته می شود. فواید این ماده نیز به خوبی به اثبات رسیده و از آنجایی که عسل بافت نرمی دارد ، مصرف آن بعد از جراحی زیبایی بینی مشکلی ایجاد نمی کند. اما این روزها بسیاری از افراد مصرف این ماده را برای کاهش ورم بینی توصیه می کنند ؛ در حالی که این ماده تاثیری در کاهش ورم بینی شما ندارد اما از آنجایی که به تقویت سیستم ایمنی بدن و ترمیم سریع تر زخم ها بعد از جراحی کمک می کند ، مصرف آن در دوران نقاهت عمل بینی توصیه می شود.
  2. اگر دچار حساسیت غذایی نیستید ، مصرف آب کرفس در کاهش التهاب و تورم بینی بعد از جراحی می تواند تاثیرات خوبی داشته باشد. اگر طعم کرفس را دوست ندارید ، می توانید آن را با سیب یا هویج مخلوط کرده و سپس میل نمایید ؛ به این ترتیب مزه شیرین و بهتری پیدا می کند. به صورت کلی توصیه می شود در دوران نقاهت بعد از این جراحی به جای مصرف نوشیدنی های صنعتی از آب میوه های طبیعی استفاده نمایید. البته مصرف آب پرتقال به دلیل آنکه موجب تحریک معده می شود ، در بیمارانی که مشکل رفلاکس یا تهوع دارند توصیه نمی شود.
  3. حتما شما هم از تاثیرات آناناس در کاهش ورم بینی آگاه هستید. آناناس به دلیل دارا بودن ماده ای به نام بروملین در بهبود زخم ها و همچنین کاهش ورم بینی پس از عمل رینوپلاستی تاثیر بالایی دارد. اما از آنجایی که این میوه بافت سفتی دارد ، بهتر است در روزهای نخستین بعد از جراحی به صورت میکس شده مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین بهتر است از خود این میوه به جای کمپوت استفاده نمایید ؛ چرا که شکر و مواد نگهدارنده در مواد غذایی کمپوت شده تا حد زیادی اثرات آن را کاهش می دهد. اگر تمایل داشته باشید می توانید با صلاحدید پزشک خود برای کاهش ورم بینی از قرص آناهیل که ماده تشکیل دهنده آن میوه آناناس است ، استفاده نمایید.
  4. مصرف آب کله پاچه تا حد بالایی می تواند به ترمیم بافت های بینی کمک کند اما توصیه می شود اگر تصمیم به مصرف این ماده غذایی دارید حتما آن را بدون نمک میل کنید ، زیرا نمک تورم و التهاب بینی را افزایش می دهد ؛ به همین دلیل در رژیم غذایی بعد از عمل بینی باید مصرف نمک را به حداقل برسانید.

اولویت ها در تغذیه بعد از جراحی بینی 

توصیه می شود با توجه به موارد توصیه شده از جانب پزشک ، یک چک لیست در خصوص تغذیه بعد از عمل بینی تهیه نمایید و سپس بر اساس این لیست و با توجه به سلیقه غذایی خود یک برنامه غذایی مناسب در دوران مراقبت های بعد از جراحی بینی برای خود آماده کنید.

رژیم غذایی شما لازم است شامل فیبر ، کربوهیدرات ، پروتئین ها ، ویتامین ها و سایر مواد معدنی مفید باشد. همچنین لازم است در طی این لیست خوراکی هایی را اضافه کنید که خاصیت ضد التهابی دارند و منجر به رقیق شدن خون نمی شوند. حتما در طی این مدت آب زیادی بنوشید و از مصرف نوشیدنی های کافئین دار ، الکلی و گازدار خودداری نمایید.

منبع 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *