Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

سرو پیش غذا و دسر در خانه کمتر از سی ثانیه

5/5
آنچه در مطلب میخوانید:
تهیه پیش غذا و دسر،به کمک دستگاه غذاساز

آماده سازی پیش غذا و دسر و نوشیدنی یکدست

آماده سازی پیش غذا و دسر یا ترکیبات اولیه برای پخت،همواره با چالش های متعددی همراه است. تهیه سالاد دلخواه و انواع سس از یک طرف،همچنین پخت وعده های اصلی از طرفی دیگر،زمان و حوصله زیادی را از ما خواهد گرفت.

دردسرهای متنوع از جمله خرد کردن،ترکیب کردن،آب گرفتن و…از جمله مواردی بوده که در امر آشپزی همواره چشم گیر و قابل توجه است. همچنین گاهی تمایل داریم در کنار غذا یا میان وعده،یک نوشیدنی دلچسب و یا ترکیبی خنک یا گرم را داشته و از نوشیدن آن لذت ببریم.

بطورکلی بکارگیری مواد غذایی و ترکیبات در برنامه روزمره،جدای از طعم و مزه بسیار دلچسب،میتواند یک منبع مغذی بسیار مطلوب باشد.

انواع پیش غذا و دسر در کنار وعده اصلی

با وجود اینکه پخت وعده های اصلی روزانه،نیازمند زمان و پیگیری های چند ساعته میباشد؛اما همه میدانیم خوردن غذای خشک و خالی به مزاج ما ایرانی ها چندان خوش نمی آید. برای طعم دادن و همچنین خوش تر کردن اوقات سرو غذا،بهتر است یک چاشنی،یش غذا و دسر را همواره روی میز غذاخوری در منزل داشته باشیم.

تهیه سس |چاشنی

سس ها همواره از بهترین چاشنی ها و طعم دهنده ها در کنار غذا هستند که انواع مختلفی نیز دارند. طرز تهیه هر سس با دیگری متفاوت و مواد ترکیب شده آن دارای میزان و نوع متنوعی است. برای تهیه چاشنی های مختلف در خانه معمولا از سبزیجات یا گروه فلفل ها و انواع ادویه جات استفاده میکنند.

اما آماده سازی و ترکپییب این مواد باهم،نیازمند قدرت بالا برای مخلوط کردن و همچنین توجه به میزان اقلام ترکیب شده نیز دارد. برای این کار یا میتوان از روش های دستی کمک گرفت هم از لوازم برقی مربوطه استفاده کرد.

اسموتی |منبع کامل مواد مغذی

اسموتی یکی از محبوب ترین نوشیدنی های خنک،خصوصا در فصول گرم بوده که از ترکیب میوه،سبزیجات و طعم دهنده ها،با یخ آماده میشود. به دلیل وجود یخ و دانه های ریز ناخالص در میوه،در اکثر مواقع نوشیدنی شما دارای یک بافت ناهمگن و ناخوشایند خواهد شد.

برای رفع این چالش باید مواد بطور یکدست ترکیب شوند. همچنین خردکردن و ترکیب کردن یخ با دیگر مواد غذایی نیازمند قدرت و سرعت بالا در هنگام ترکیب کردن میباشد. بطورکلی اسموتی یک نوشیدنی بسیار سالم بوده که دارای انواع مواد مغذی و پروتئین های متعدد است. ب

رای تهیه یک اسموتی خنک و کم هزینه،میتوانید از گوشتکوب های دستی استفاده کنید؛البته کار با این موارد به دلیل نیازمند بودن به توان بدنی بالا،بسیار دشوار و طاقت فرسا است.

تهیه معجون،بستنی و انواع ترکیبات خنک

یک انتخاب دیگر برای همراهی با غذا که بستگی به مزاج و علاقه افراد نیز دارد؛سرو ترکیبات خنک از جمله بستنی و یا شیک در کنار است. ترکیب کردن مواد مغذی از جمله آجیل با بستنی یا مخلوط کردن یخ،بستنی و طعم دهنده ها باهم،میتواند در سایر موارد از جمله سرو میان وعده یا مهمانی به کار آید.

تهیه پیش غذا و دسر،به کمک دستگاه غذاساز
تهیه پیش غذا و دسر،به کمک دستگاه غذاساز

شما می توانید طرز تهیه انواع دسر در این بخش مشاهده کنید

بهترین و کوتاه ترین راه برای سرو پیش غذا

همانطور که گفتیم،ترکیب،مخلوط و یا پوره کردن انواع مواد غذایی نیازمند قدرت و سرعت بالا بوده و به همین سادگی نمی توان یک ترکیب یکدست را آماده کرد. روشی که همواره در کافه رستوران ها و بستنی فروشی ها استفاده میشود؛ترکیب کردن انواع مواد به وسیله مخلوط کن است. بطوری که مواد سرد/گرم مدنظر را درون پارچ ریخته و با سرعت و قدرت دلخواه یک ترکیب خوش بافت بدست آید.

اما باید بگوییم که استفاده از مخلوط کن با وجود قدرت و سرعت بالا،بخش محدودی از نیازهای روزانه مارا برطرف میکند. منظور این است که مخلوط کن های پارچ دار یا حتی گوشتکوب های برقی توانایی ترکیب کردن و تهیه نوشیدنی یکدست را دارند. اما نمیتوان با این دستگاه ها سس های ترکیبی یا سالاد تهیه کرد.

استفاده از غذاساز یا کمک سر آشپز در منزل

اقدام برای تهیه یک دستگاه چندمنظوره،یکی از هوشمندانه ترین انتخاب ها برای آماده سازی انواع یش غذا و دسر و نوشیدنی،سالاد،سس،خمیر،اسموتی و…میباشد. در میان لوازم برقی خانگی،یکی از دستگاه های پرکاربرد و اساسی غذاساز است.

این محصولات چند منظوره معمولا دارای سری های متفاوتی بوده که کارهای متنوعی را نیز برای شما انجام میدهند. غذاساز دارای یک پارچ اصلی برای تهیه سالاد و یا خردکردن میوه،سبزیجات و صیفی جات است. همچنین دارای یک پارچ مخلوط کن برای آماده کردن انواع نوشیدنی و بستنی های ترکیبی میباشد. از طرفی هر محصول دارای ویژگی های فرعی متنوعی بوده که آن را از دیگری متمایز میسازد.

استفاده از غذاساز برای سرو پیش غذا و دسر
استفاده از غذاساز برای سرو پیش غذا و دسر

چرا استفاده از غذاساز پیشنهاد میشود؟

بدلیل سرعت،قدرت و دقت بالا در امر خردکردن،مخلوط کردن و…که امکان تهیه انواع ترکیبات دلخواه را در کمترین زمان ممکن فراهم میسازد. همچنین باوجود توان بالای موتور به نسبت مخلوط کن های دستی،تهیه یک نوشیدنی یکدست و دلچسب در خانه بسیار ساده و بدون دردسر خواهد شد. در دسته لوازم خانگی برقی،یکی از اساسی ترین محصولات،غذاسازهای چندمنظوره میباشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *