Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

پارچه کوک دوزی هندی و مهم ترین نکات خرید و مراقبت از آن

  • خانه
  • وبلاگ
  • پارچه کوک دوزی هندی و مهم ترین نکات خرید و مراقبت از آن
5/5
آنچه در مطلب میخوانید:
پارچه کوک دوزی هندی

پارچه کوک دوزی هندی دارای انواع ضخامت بوده و با آن می توانید لباس های خنک و گرم را بدوزید. برای مثال برخی از انواع پارچه کوک دوزی هندی چند لایه بوده و ضخامت بیشتری دارند. از این نوع پارچه ها می توانید در دوخت لباس های گرم تر استفاده کنید. در صورتی که برخی دیگر از انواع پارچه کوک دوزی هندی دارای ضخامت کمتری هستند و برای دوخت لباس های خنک تر پیشنهاد می شوند.

اگر می خواهید پارچه ای خاص و ترندی برای دوخت لباس تهیه کنید، پارچه کوک دوزی هندی بهترین انتخاب است. این پارچه یکی از انواع پارچه های هندی نخی بوده که به روش دستی یا ماشینی کوک دوزی می شود. هنر کوک دوزی ظاهری فوق العاده زیبا و چشم نواز به این پارچه داده است.

پارچه کوک دوزی هندی دارای انواع ضخامت بوده و با آن می توانید لباس های خنک و گرم را بدوزید. برای مثال برخی از انواع پارچه کوک دوزی هندی چند لایه بوده و ضخامت بیشتری دارند. از این نوع پارچه ها می توانید در دوخت لباس های گرم تر استفاده کنید. در صورتی که برخی دیگر از انواع پارچه کوک دوزی هندی دارای ضخامت کمتری هستند و برای دوخت لباس های خنک تر پیشنهاد می شوند.

زیر دست نرم و لطیف یکی از بهترین ویژگی های پارچه کوک دوزی هندی به شمار می آید. کوک دوزی های ایجاد شده روی سطح این پارچه آن را به انتخابی استثنائی برای دوخت لباس های خاص و منحصر به فرد تبدیل کرده اند. معمولا قیمت پارچه کوک دوزی بالا است. و این مورد به دلیل کیفیت این پارچه و نحوه تولید آن می باشد.

پارچه کوک دوزی برای مانتوهای شیک و خاص به کار رفته می شود. همچنین با این پارچه می توانید انواع مانتو کتی، شومیز و … را نیز بدوزید. در ادامه با پارچه کوک دوزی هندی بیشتر آشنا می شویم.

بررسی لطافت پارچه کوک دوزی هندی
بررسی لطافت پارچه کوک دوزی هندی

بررسی لطافت پارچه کوک دوزی هندی

در تولید پارچه کوک دوزی هندی از پارچه نخی استفاده شده است. پارچه نخی نیز زیر دست نرم و لطیفی دارد. این پارچه دارای الیاف ضد حساسیت پنبه بوده و برای افراد با پوست های حساس نیز مناسب است. لباس های دوخته شده با این پارچه تن خور بسیار راحتی دارند.

لازم به ذکر است که با تماس پارچه کوک دوزی هندی بدن شما احساس خارش نکرده و اذیت نمی شو. نخ های به کار رفته شده برای کوک دوزی این پارچه از جنس پنبه بوده و لطافت دارند. این نخ ها دارای مقاومت بالایی بوده و ضد حساسیت و خارش هستند. قیمت پارچه کوک دوزی کمی بالا است. اما این قیمت با توجه به کیفیت این پارچه و روش تولید آن مقرون به صرفه می باشد.

بررسی میزان چروکی و شکنندگی

در خصوص میزان چروکی و شکنندگی این پارچه باید بگوییم که انواع پارچه کوک دوزی تک لا داری میزان چروک پذیری بالایی بوده و پس از اتو کشی آن نیز کمی حالت چروک آن باقی می ماند. چروک پذیری یکی از ویژگی های پارچه های نخی بوده و به پارچه کوک دوزی نیز جلوه زشتی نمی دهد.

پارچه کوک دوزی دو لایه نیز همچون سایر انواع پارچه نخی دارای میزانی چروک پذیری است. این پارچه چروک پذیری متوسطی داشته  چروک های آن درشت هستند. به علت دو لایه بودن این نوع پارچه چروک های ایجاد شده روی آن مقاومت بیشتری داشته و درشت تر هستند.

پارچه کوک دوزی هندی
پارچه کوک دوزی هندی

بررسی ضخامت

پارچه کوک دوزی هندی دو لایه دارای ضخامتی متوسط است. این پارچه را می توانید برای دوخت لباس های پاییزه و گرم استفاده کنید. ایستایی این پارچه نیز به دلیل ضخامت بالای آن به صورت کتی و محکم است.

اما پارچه کوک دوزی هندی تک لا دارای ضخامت کمی بوده و نازک است. این پارچه تابستانه بوده و برای دوخت لباس های خنک به کار رفته می شود. البته باید بگوییم که این پارچه حالت بدن نمایی ندارد. ایستایی این پارچه به صورت متوسط است.

کاربردهای پارچه کوک دوزی هندی

پارچه کوک دوزی هندی می تواند برای دوخت لباس های گوناگون زنانه به کار رفته شو.د. از جمله کاربردهای این پارچه می توان به دوخت انواع مانتوهای بهاره و پاییزه، کت، عبا، مانتوهای عبایی، پیراهن، تاپ، نیم تنه، خرج کار و … اشاره کرد. حتی این پارچه در دوخت لباس های بچگانه نیز به کار برده می شود. از دیگر کاربردهای پارچه کوک دوزی هندی می توان به دوخت منسوجات خانه مانند کوسن، شال مبل، رومیزی و … اشاره کرد.

پارچه کوک دوزی برای مانتو

یکی از کاربردهای اصلی پارچه کوک دوزی برای مانتو است. با این پارچه می توانید انواع مانتوهای زیبا و هنرمندانه ای را بدوزید. در ادامه انواع ایده های جذاب استفاده از پارچه کوک دوزی برای مانتو را بیان می کنیم.

پارچه کوک دوزی برای مانتو کوتاه

یکی از ایده هایی که می توانید با این پارچه اجرا کنید، دوخت مانتوهای کوتاه است. استفاده از پارچه کوک دوزی برای مانتوهای کوتاه بسیار محبوب شده و بسیاری از خانم ها با این پارچه مانتوهای کوتاه می دوزند. این پارچه به دلیل ظاهر زیبایی که دارد حتی در دوخت مانتوهای کوتاه نیز فوق العاده می شود. در ست کردن لباس های خود با این پارچه بهتر است که از آیتم های ساده استفاده کنید تا زیبایی پارچه به چشم بیاید.

پارچه کوک دوزی برای مانتو سنتی

از پارچه کوک دوزی برای مانتوهای سنتی نیز می توانید استفاده کنید. دقت داشته باشید که برای دوخت مانتوهای سنتی می توانید از انواع پارچه کوک دوزی با طرح های گل و طرح های سنتی استفاده کنید.

پارچه کوک دوزی برای مانتو مجلسی

پارچه کوک دوزی برای دوخت مانتوهای مجلسی نیز به کار برده می شود. برای دوخت مانتوهای مجلسی می توانید به سراغ طرح های پرزرق و برق مجلسی این پارچه بروید. با این پارچه می توانید انواع مانتوهای مجلسی با تن خور راحت را بدوزید.

خرید پارچه کوک دوزی هندی
خرید پارچه کوک دوزی هندی

نکات مهم در هنگام خرید پارچه کوک دوزی هندی

  • اگر قصد خرید پارچه کوک دوزی را دارید حتما باید یک فروشگاه معتبر اینترنتی یا حضوری را انتخاب کنید. از پارچه فروشی معتبر می توانید پارچه کوک دوزی با کیفیت بالا را تهیه کنید.
  • پیش از خرید پارچه کوک دوزی مدل لباس مورد نظر خود را در نظر بگیرید. سپس بر اساس آن می توانید متراژ مورد نظر را تهیه کنید.
  • در هنگام خرید پارچه کوک دوزی توجه کنید که این پارچه نیازی به آستر دوزی ندارد.
  • یکی دیگر از موارد مهم در هنگام خرید پارچه کوک دوزی توجه به طرح آن است. دقت کنید که پارچه کوک دوزی با طرح مناسب با سلیقه و کاربرد مورد نظرتان هماهنگ باشد.

نکات کلیدی در نگهداری پارچه کوک دوزی هندی

پارچه کوک دوزی هندی پارچه ای دست دوز و ارزشمند بوده که باید از آن به خوبی مراقبت کنید. قیمت پارچه کوک دوزی هندی نیز به نسبت بالا بوده و بهتر است به خوبی از آن نگهداری کنید تا طول عمر بیش تری داشته باشد. این پارچه به علت جنس نخی و الیاف پنبه ای که دارد در صورت تحت فشار قرار گرفتن، دچار تغییر شکل می شود. به همین دلیل بهتر است این پارچه را آویزان نکنید.

یکی از روش های کاربردی برای نگهداری از پارچه کوک دوزی، تا کردن و قرار دادن آن روی یک سطح صاف است. دقت داشته باشید که این پارچه را در محلی به دور از گرد و خاک قرار دهید. یکی دیگر از روش های کاربردی برای نگهداری از این پارچه قرار دادن آن درون کیسه و داخل کمد است. با این روش پارچه کوک دوزی آسیبی نمی بیند.

روش کاربردی برای شست و شوی پارچه کوک دوزی

برای شست و شوی پارچه کوک دوزی تک لا می توانید از روش های دستی، با ماشین لباسشویی و همچنین خشک شویی استفاده کنید. دقت داشته باشید که دمای آب را باید در درجه ۲۵ درجه سانتی گراد تنظیم کنید. همچنین در شست و شوی این پارچه نباید از شوینده های حاوی سفید کننده استفاده کنید. زیرا این مواد شوینده باعث آسیب رساندن به بافت پارچه می شوند و مقاومت پارچه نیز کاهش پیدا می کند.

پارچه کوک دوزی هندی دو لایه را بهتر است که با روش دستی بشویید تا پارچه خراب نشود. دقت داشته باشید که این پارچه را چنگ نزنید؛ زیرا کوک دوزی های پارچه آسیب می بیند.

روش خشک کردن

قیمت پارچه کوک دوزی کمی بالا است. به همین دلیل بهتر است که روش های خشک کردن اصولی را برای آن اجرا کنید تا پارچه طول عمر بالایی داشته باشد.

پارچه کوک دوزی رطوبت را به خود جذب می کند. همچنین زمان خشک شدن این پارچه نیز زیاد است. پارچه های کوک دوزی دولایه نیز به مدت زمان بیشتری برای خشک شدن احتیاج دارند. برای خشک شدن این پارچه باید آن را روی یک سطح صاف و تمیز قرار دهید.

دقت داشته باشید که این پارچه را در معرض نور مستقیم خورشید نگذارید زیرا باعث تغییر رنگ آن می شود. برای خشک کردن پارچه کوک دوزی هندی هرگز از خشک کن های چرخشی استفاده نکنید؛ زیرا کوک دوزی و بافت پارچه آسیب می بیند. این پارچه را نباید آویزان کنید زیرا آسیب می بیند.

 قیمت پارچه کوک دوزی هندی

قیمت پارچه کوک دوزی هندی یکی از عوامل مهم در خرید این پارچه است. با توجه به نوع تولید این پارچه قیمت آن نسبتا بالا است. کوک دوزی های هنرمندانه ایجاد شده روی این پارچه یکی از عوامل تعیین کننده در قیمت پارچه کوک دوزی هستند. با اینکه قیمت پارچه کوک دوزی بالا است اما این پارچه ارزش خرید زیادی دارد. زیرا ظاهر خاص و منحصر به فرد در کنار کیفیت بالا به شما امکان دوخت لباس های خاص و ماندگاری را می دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *