Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

۴ دلیل برای سفر به آلانیا به جای آنتالیا

5/5
آنچه در مطلب میخوانید:
مقایسه آلانیا و آنتالیا

چرا به جای آنتالیا به آلانیا سفر کنیم؟ | ۴ دلیل برای سفر به آلانیا به جای آنتالیا | مقایسه آلانیا و آنتالیا از نظر قیمت، آب و هوا و جاذبه های گردشگری ترکیه یکی از کشورهای محبوب آسیایی‌ها و خصوصا ایرانی‌ها برای سفر است که چند شهر توریستی به عنوان مقصد گردشگری دارد. این کشور هم برای کسانی که می‌خواهند سفر تفریحی داشته باشند مقاصدی همچون آلانیا و آنتالیا را دارد و هم برای کسانی که شهرگردی را دوست دارند شهرهایی مثل استانبول و ازمیر را به عنوان مقاصد سفر معرفی می‌کند. ا

گرچه آلانیا به اندازه دیگر شهرهای توریستی ترکیه شناخته شده نیست اما کسانی که قصد سفر به این کشور را دارند باید بدانند که این شهر ساحلی بسیار زیباست و زیرساخت‌های گردشگری خوبی هم در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. از نظر هزینه هم قیمت تور آلانیا نسبت به سایر مقاصد گردشگری مشابه خودش کمی مناسب‌تر است چرا که کمتر شناخته شده است. اما این، همه دلایل انتخاب آلانیا به جای آنتالیا نیست. در این مطلب قصد داریم همه دلایل آن را بررسی کنیم. اگر شما هم دوست دارید بیشتر درباره این موضوع بدانید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

مقایسه آلانیا و آنتالیا از نظر هزینه سفر

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث شده بسیاری از مسافران ترکیه، سفر به شهر ساحلی آلانیا را به آنتالیا ترجیح دهند، هزینه کمتر این سفر است. آلانیا هم مثل آنتالیا سواحل بسیار زیبایی دارد از نظر وجود هتل‌های یوال لوکس هم چیزی کم ندارد. اما شاید این شهر به اندازه آنتالیا تفریحات ساحلی و کافه‌های لوکس و لاکچری نداشته باشد. از آنجایی که آلانیا هنوز به اندازه دیگر مقاصد گردشگری ترکیه شهرت ندارد، طبیعی است که قیمت تور آن ارزان‌‌تر از دیگر تورهای ترکیه باشد. البته این تفاوت قیمت بسیار ناچیز است و آنقدر زیاد نیست که بخواهید فقط به خاطر آن مقصد خود را تغییر دهید.

مقایسه آلانیا و آنتالیا از نظر هزینه سفر
مقایسه آلانیا و آنتالیا از نظر هزینه سفر

مقایسه آلانیا و آنتالیا از نظر آب و هوا

قطعا آب و هوا یکی از عوامل تاثیرگذار روی انتخاب مقصد سفر است و نکته‌ای است که باید هنگام برنامه‌ریزی سفر حتما به آن توجه کرد. آنتالیا دارای آب و هوای مدیترانه‌ای است و بنابراین زمستان‌های معتدل و البته با بارش زیاد و تابستان‌های گرم و خشک دارد. وزش نسیمی که از سوی دریا می‌وزد باعث می‌شود که تابستان‌های این شهر بسیار دلپذیر باشد و برای انجام تفریحات آبی و حمام آفتاب به یک مقصد مناسب تبدیل شود.

پس به طور خلاصه آب و هوای آنتالیا را باید معتدل دانست. شهر آلانیا هم معمولا آب و هوای معتدلی دارد. گرم ترین ماه سال در این شهر اگوست است که باز هم به راحتی می‌توان گرمای آن را تحمل کرد. به طور کلی آب و هوای این شهر زیاد با هم فرقی ندارد. همه روزهای سال می‌توانید به این شهرهای ساحلی سفر کنید اما برای تفریحات ساحلی بهار و تابستان زمان‌های مناسب‌تری هستند.

مقاسه آنتالیا و آلانیا از نظر جاذبه های گردشگری

هم شهر آنتالیا و هم شهر آلانیا جاذبه‌های گردشگری زیادی دارند اما این نکته را باید بدانید که بیشتر گردشگران که این شهر را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، برای تفریحات ساحلی راهی این شهرها می‌شوند و مسافران کمی به سراغ دیگر جاذبه‌ها می‌روند. به‌طورکلی آنتالیا سواحل بهتری نسبت به آلانیا دارد. سواحل آلانیا بکرتر، کوچک‌تر و شنی هستند و زودتر هم گل آلود می‌شوند.

اگر قرار باشد لیستی از جاذبه‌های گردشگری آلانیا را در دست داشته باشید و در کنار تفریح در سواحل از این جاذبه‌ها هم دیدن کنید، می‌توانید از لیست زیر استفاده نمایید:

  • موزه هرباریوم
  • غار داملاتاش
  • تنگه اسپادر
  • موزه باستان‌شناسی
  • جمعه بازار

اگر قرار باشد لیستی از جاذبه‌های گردشگری آنتالیا را در دست داشته باشید و در کنار تفریح در سواحل از این جاذبه‌ها هم دیدن کنید، می‌توانید از لیست زیر استفاده نمایید:

  • شهر کالیچی
  • قلعه رومیان
  • شهر باستانی ترمسوس
  • شهر باستانی آسپندوس
  • دروازه هاردیان
  • مناره ییولی
  • موزه آنتالیا

در نهایت باید بدانید که این کاملا به سلیقه شما بستگی دارد که جاذبه‌های کدام یک از این شهرهای ساحلی را جذاب بدانید و تصمیم بگیرید در کنار سفر تفریحی خود وقتی هم برای بازدید از آنها گنار بگذارید.

مقاسه آنتالیا و آلانیا از نظر جاذبه های گردشگری
مقاسه آنتالیا و آلانیا از نظر جاذبه های گردشگری

مقایسه سواحل آنتالیا با آلانیا

مهم‌ترین بخش آلانیا و آنتالیا که گردشگران هم بیشتر از هر چیز دیگری به آنها توجه می‌کنند، سواحل است. بالاتر اشاره مختصری به این موضوع کردیم که سواحل آنتالیا بزرگ‌تر و بهتر از سواحل شنی و بکر آلانیا است. اما اگر بخواهیم بیشتر درباره سواحل صحبت کنیم باید بگوییم که سواحل هر دو شهر بخشی از مدیترانه هستند و به آنها ساحل فیروزه‌ای می‌گویند.

هر دو شهر تعدادی ساحل خارج از شهر دارند که با وسایل حمل و نقل عمومی به راحتی می‌توانید از هر جای شهر خود را به آنها برسانید. در این سواحل صندلی‌هایی برای حمام آفتاب و نشستن کنار ساحل ناجی غریق، حمام و دوش و امکانات دیگر وجود دارد. اما در مرکز شهر هر کدام از این شهرها نیز سواحلی وجود دارد که می‌توانید به آنها مراجعه کنید. معروف‌ترین ساحل آلانیا کلئوپاترا نام دارد و ساحل کنتیالتی را نیز می‌توان یکی از معروف‌ترین سواحل در آنتالیا دانست. در یک مقایسه کلی می‌توان گفت سواحل مرکز شهر آلانیا بهتر و تمیزتر از آنتالیاست و سواحل خارج از شهر آنتالیا محبوبیت بیشتری دارد.

بلاخره آلانیا یا آنتالیا؟

در این مطلب دو شهر توریستی و ساحلی ترکیه یعنی آلانیا و آنتالیا را با هم مقایسه کردیم. این دو شهر فرق چندانی با هم ندارند. هر دو دارای جاذبه‌های گردشگری فراوان، سواحل زیبا، تفریحات آبی خوب و هتل‌های متنوع هستند و هر دو را باید به عنوان مقصد یک سفر تفریحی مناسب دانست. تنها دلیلی که ممکن است تور آلانیا قیمت ارزان‌تری نسبت به آنتالیا داشته باشد، شهرت کمتر این شهر است.

آنتالیا از قدیم به عنوان یک مقصد تفریحی در ترکیه شناخته می‌شده است اما آلانیا چند سالی است که دارد در میان گردشگران مطرح و شناخته می‌شود. اگر نکته دیگری درباره مقایسه این دو شهر ساحلی با هم وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *