Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

طرز تهیه چیپس ذرت (چیپس تورتیای خانگی)

5/5
آنچه در مطلب میخوانید:
طرز تهیه چیپس ذرت (چیپس تورتیای خانگی)| مجله تک آشپز

مواد لازم چیپس ذرت

مواد لازممقدار مواد
 آرد ذرت  یک‌‌و‌نیم فنجان
 آرد سفید نصف فنجان
روغن زیتون یا هر نوع روغن گیاهی دیگری ۴ قاشق غذاخوری
فلفل قرمز تند  به میزان دلخواه
 نمک  یک قاشق چای‌خوری سر خالی
زردچوبه (درصورت تمایل)  یک قاشق چای‌خوری
 آب ولرم  به میزان لازم

طرز تهیه چیپس ذرت

  1. فر را تا دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. آرد ذرت، آرد گندم، نمک و فلفل را در کاسه‌ای بریزید و خوب مخلوط کنید. روغن را به ظرف اضافه کنید و خوب با مواد خشک مخلوط کنید. آب ولرم را ذره‌ذره اضافه کنید، تا جایی آب اضافه کنید که خمیر به دست نچسبد.
  2. این نوع خمیر، نیازی به استراحت ندارد. به دلیل شکننده بودن، پهن کردن خمیر ذرت، کار ساده‌ای نیست و مراقبت زیادی نیاز دارد. برای پهن کردن خمیر، گلوله‌ای از خمیر را بین دو نایلون قرار دهید و آن را با وردنه تا جایی که ممکن است پهن کنید.
  3. سپس، به آرامی نایلون رویی را برمی‌داریم و نان را با دقت روی سینی فر که از قبل چرب کرده‌ایم، قرار می‌دهیم و نایلون سمت دیگر را نیز جدا می‌کنیم. خمیر باید مثل کاغذ، نازک شود. خمیر درون سینی را به شکل دایره برش بزنید و اطراف آن را صاف کنید. خمیر را به شکل دلخواه به قطعات کوچک برش بزنید.
  4. معمولا خمیر را به هشت قطعه‌ی مثلثی برش می‌دهند. می‌توانید روی خمیر ادویه پاپریکا، جعفری خرد شده و یا هر نوع ادویه دلخواهی بپاشید و کمی با دست فشار دهید. به دلیل این که خمیر سریع خشک می‌شود، روی ظرف حاوی بقیه خمیر را بپوشانید. سینی را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید.
  5. این خمیر پف نمی‌کند، بنابراین می‌توانید در فر را باز کنید و از پخته شدن نان‌ها اطمینان حاصل کنید. به جای قرار دادن در فر، می‌توانید خمیر پهن شده را در فریزر قرار دهید و پس از یخ زدن بیرون بیاورید و سرخ کنید؛ اما شیوه‌ی اول سالم‌تر است.

طرز تهیه چیپس ذرت (چیپس تورتیای خانگی)| مجله تک آشپز

دستورات آشپزی بیشتر در کانال تلگرام تک آشپز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *