Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

۱۰ راه برای سفید کردن دندان های زرد

5/5
آنچه در مطلب میخوانید:
ده ترفند سفید کردن دندان - مجله تک آشپز

سفید کردن دندان ها چالش هر فردی میتواند باشد. دندان هایی که به مرور زمان رنگشان زرد و قهوه ای شده است. با دلایلی مانند کشیدن سیگار، محکم مسواک زدن، دلایل ارثی و… رنگشان به مرور از سفیدی به رنگی های دیگر که معمولا زرد است گرویده میشود. دندان های سفید و طبیعی، تاثیر قابل توجهی بر زیبایی افراد دارد. روش های مختلفی برای سفیدتر کردن دندان ها وجود دارد. که هم پیشگیرانه میباشد و هم میتوانید در خانه انجام دهید و هم در مراکز دندن پزشکی از این خدمات بهره مند شوید. با ما همراه باشید تا ۱۰ راه برای سفید کردن دندان ها را با شما در میان بگذاریم.

ده ترفند سفید کردن دندان - مجله تک آشپز

پوست موز برای سفید کردن دندان هایتان در خانه

پوست موز را بردارید و آن را به قطعات کوچک تقسیم کنید طوری که راحت بتوان آن را به دندان کشید. سپس به آرامی، سطح داخلی پوست موز را به دندان هایتان بکشید. این کار را سه الی چهار بار در هفته تکرار کنید. خواهید دید که پلاک های روی دندانتان کمتر تشکیل میشود. در نتیجه جرم کمتری بر روی دندان هایتان خواهد بود. و دندانهایتان به مرور سفید و سفید دت میشود. دقت کنید برای انجام این کار بهتر است پوست موز تازه باشد.

10 راه برای سفید کردن دندان های زرد- مجله نک آشپز

پودر زغال فعال برای سفید کردن دندان ها در منزل

یک روش موثر دیگر برای سفید تر کردن دندان ها، استفاده از زغال فعال می باشد. پودر زغال را با مسواک برداشته و به دندانهایتان بزنید. و دندان هایتان را مسواک کنید باهاش. سپس آن را بشویید و دندان هایتان را با خمیر دندان مسواک بکشید. دندان های شما، از حالت اول بسیار تمیز تر خواهد شد.

10 راه برای سفید کردن دندان های زرد- مجله نک آشپز

نمک و آبلیمو برای سفید تر کردن دندانها

نمک و آبلیمو را قاطی کنید طوری که حالت خمیری داشته باشد. اگر حالت مایع بودن داشته باشد؛ اسید موجود در آب لیمو ممکن است سبب خوردگی مینای دندان هایتان شود. حالا این مواد را با انگشت سبابه تان بر روی دندان هایتان به آرامی بکشید. آبلیمو و نمک هر دو باعث میشوند که پلاک های کمتری بر روی دندان هایتان تشکیل شود. هم چنین نمک کمک به ضد عفونی شدن لثه و دندان نیز میکند.که در استحکام لثه نیز اثر دارد. این کار را میتوانید هر شب انجام دهید. دقت کنید آب لیمویی که استفاده میکنید طبیعی باشد. چرا که صنعتی های آن، معمولا اسید بیشتری دارند و این برای مینای دندان اصلا خوب نیست.

10 راه برای سفید کردن دندان های زرد- مجله نک آشپز

زردچوبه برای سفید تر کردن دندان ها

شما میتوانید از زردچوبه ی خالی برای اینکار استفاده کنید و یا آن را با آبلیمو و یا انواع روغن مانند روغن کنجد و نارگیل مخلوط کنید. میتوانید زردچوبه را به دندانهایتان بکشید با مسواک و یا انگشت سبابه تان، شروع کنید به کشیدن بر روی مینای دندانتان. خاصیت سایندگی خفیف زردچوبه سبب از بین بردن پلاک ها می شود. بعد ازانجام اینکار، به آرامی دندان هایتان را با مسواک و یا انگشتتان پاک کنید.

10 راه برای سفید کردن دندان های زرد- مجله نک آشپز

جرم گیری در دندان پزشکی برای سفید شدن دندان ها

شما میتوانید برای سفید تر شدن دندان هایتان و پاک شدن رنگدانه ها از مینای دندانتان، به دندانپزشکی بروید. جرمگیری ممکن است کمی دندان هایتان را حساس کند به سرما و گرما و بعضا شیرینیجات. چرا  که جرم روی دندان ها که مراقبت می کردند از دندان و باعث می شدند حساسیت دندان کم تر شود، از بین رفته اند. پس از انجام جرم گیری دقت کنید که استفاده تان از مواد رنگدانه دار به حداقل برسد. مانند چایی و نوشابه و قهوه و … . و در صورت مصورف کردن آنها، به سرعت دندانهایتان را شستو شو دهید.

10 راه برای سفید کردن دندان های زرد- مجله نک آشپز

سفید شدن دندان ها با توت فرنگی

توت فرنگی به دلیل داشتن ویتامین ث برای لثه بسیار مفید است همچنین خواص توت فرنگی سبب می شود که پلاک ها و جرم های روی دندان کم شوند. شما میتوانید برشی از توت فرنگی را به دندانهایتان بکشید و سپس دهان و دندان هایتان را بشویید تا دندان های تمیز شده ی خود را ببینید و از سفید تر شدن آن لذت ببرید.

سفید کردن دندان ها با ریحان

ریحان معمولا به دلیل بوی خوب نفس را تازه میکند. هم چنین اگر دقت کرده باشید ریحان را با غذاهای چرب معمولا میل میکنند چرا که چربی ها و و.. را میشکند و باعث میشود در دهان نماسد. به همین دلیل مقداری ریحان کوبیده شده به همراه نمک، میتواند گزینه ی بسیار مناسبی برای تمیز کردن دندان باشد. همچنین ریحان به دلیل داشتن ویتامین ث سبب استحکام لثه ها نیز میشود.

10 راه برای سفید کردن دندان های زرد- مجله نک آشپز

سفید کردن دندان در خانه با انواع روغن ها

روغن کنجد و روغن نارگیل میتوند برای اینکار به شما کمک کنند. مقداری از روغن را با انگشتتان و یا یک مسواک نرم بردارید و به آرامی مسواک را بر دانه به دانه ی دندان هایتان بکشید. این روغن ها سبب میشود، پلاک ها از روی دندان پاکسازی شوند. و همچنین فرآیند تشکیل پلاک ها را کند تر میسازد بنابراین دندان های سفید تری خواهید داشت. دقت کنید که اصلا نباید روغن رو ببلعید و به گلوی شما برسد. چراکه حاوی پلاک و جرم های گلویتان است.

مسواک زدن اصولی به سفید تر ماندن دندان چگونه کمک میکند؟

مسواک زدن خودش به تنهایی میتواند عاملی باشد برای زرد شدن دندانها! شما با شدید مسواک زدن و محکم کشیدن برس مسواک بر روی دندان هایتان، ساییدگی های جزئی بر روی مینای دندان ایجاد میکنید. این ساییدگی ها به راحتی جذب رنگ میکنند و دندانتان به مرور زرد و زرد میشود. هم چنین تجمع پلاک های دندان  در این نقاط زیاد تر از سایر جاها خوتاهد بود.

 اتفاق بد دیگر این است که، پوسیدگی ها از نواحی نیز میتوانند شروع شوند. بنابراین به نوع مسواک خود که چقدر نرم یا زبر است دقت کنید و مسواک زدن خود را هم ارزیابی کنید تا دچار این مسائل نشوید. این موضوع برای کودکان از اهمیت بیشتری برخوردار است. بنابراین دقت کنید کودکتان نیز دچار این مشکل نشود.

10 راه برای سفید کردن دندان های زرد- مجله نک آشپز

پس از خوردن مواد غذایی رنگدانه دار چکار باید کرد تا دنداها بلافاصله رنگ نگیرند؟

پس از میل کردن مواد غذایی مانند انواع چای و قهوه و نوشابه ها و غذاهایی که از رب در آن ها استفاده شده است؛ بهتر است آب بچرخانید. یا اگر مقدور است، مسواک به آرامی بکشید و یا از مواردی که بالاتر گفته شد استفاده کنید. چرا که اگر با تاخیر رنگدانه ها را از دندانهایتان بردارید ؛ به مرور جذب دندان هایتان شده و دندان هایتان بد رنگ میشود. بنابراین پس از استفاده از مواد رنگ دانه دار، حتما به فکر تمیز تر کردن دندانتان باشید.

جهت مشاهده مقالات مرتبط دیگر کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *