Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

برای سفر به تبریز چقدر بودجه نیاز داریم؟

5/5
آنچه در مطلب میخوانید:
هزینه سفر به تبریز

یکی از زیباترین شهرهای ایران که سالانه از گردشگران بسیار زیادی میزبانی می‌کند، تبریز است. تاریخ غنی، مردم خون‌گرم، محیط شهری بی‌نظیر و…، از عواملی هستند که سبب می‌شوند تا مسافران این مقصد را انتخاب کنند. برای سفر به تبریز نیاز است تا علاوه بر آشنایی با سوغات تبریز، با موارد دیگری مانند بودجه مورد نیاز نیز آشنا شوید؛ با توجه به این موضوع، تصمیم گرفتیم تا در ادامه به بررسی این مبحث پرداخته و کلیدی‌ترین نکات را به شما ارائه دهیم.

هزینه سفر به تبریز
هزینه سفر به تبریز

هزینه رفت‌ و برگشت به تبریز

اولین موردی که باید از آن اطلاع داشته باشید، هزینه رفت و برگشت است. با توجه به این که توسط چه نوع وسیله نقلیه‌ای سفر می‌کنید، این هزینه می‌تواند متفاوت باشد.

رفت و برگشت به تبریز توسط قطار

یکی از محبوب‌ترین و به‌صرفه‌ترین شیوه‌های حمل و نقل، استفاده از خطوط ریلی است. ایستگاه راه‌‌آهن تبریز، در سال ۱۲۹۵ افتتاح شده است و به‌‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین ایستگاه‌های قطار ایران شناخته می‌شود.

هزینه رفت و برگشت شما توسط قطار، به ۲ فاکتور بستگی خواهد داشت. اولین فاکتور، کلاس قطاری است که انتخاب می‌کنید. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید قطارها نیز مانند هتل‌ها دارای درجات مختلفی بوده و این درجات به‌وسیله ستاره‌ها مشخص می‌شوند. حداقل تعداد ستاره ۳ و حداکثر تعداد آن ۵ است؛ البته لازم به ذکر است که اغلب قطارها ۳ ستاره هستند و به همین دلیل ما هم این قطارها را مبنای تخمین هزینه قرار می‌دهیم.

دومین فاکتور، میزان فاصله شهر مبدا تا تبریز است. طبیعتا هرچقدر فاصله بیشتر باشد، مجبور به پرداخت هزینه‌های بیشتری نیز خواهید بود.

برای انتخاب هتل در تهران به چه مواردی باید توجه کرد

به‌طور کلی اگر قصد داشته باشید تا از شهری مانند تهران به تبریز سفر کنید، مجموع هزینه رفت و برگشت شما به‌وسیله قطار حداقل ۳۶۰ هزار تومان و حداکثر ۵۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر خواهد بود. پیشنهاد می‌کنیم تا برای آگاهی از آخرین قیمت‌ها و همچنین تهیه بلیط، به سایت فلای‌تودی مراجعه کنید.

رفت و برگشت به تبریز با هواپیما

یکی از راحت‌ترین شیوه‌های حمل ‌و نقل که بسیاری از افراد آن را ترجیح می‌دهند، حمل و نقل به وسیله هواپیما است. شاید اصلی‌ترین دلیلی که هواپیماها تا این حد محبوب هستند را بتوان سرعت بی‌نظیر آن‌ها دانست. شما می‌توانید مسیری به اندازه تهران تا تبریز را در حدود ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه طی کرده و به مقصد برسید.

معمولا انتخاب‌های زیادی برای پروازهای داخلی ایران وجود ندارد و اکثر پروازها، اکونومی هستند. هزینه‌ای که برای رفت و برگشت بین شهرهای تهران و تبریز باید پرداخت کنید، حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر بوده که به ‌نسبت میزان راحتی حمل و نقل هوایی، قیمتی به‌صرفه محسوب می‌شود.

هزینه رفت و برگشت سفر به تبریز با اتوبوس

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید به تبریز سفر کنید، سفر به‌وسیله اتوبوس است. هزینه سفر با اتوبوس تفاوت چندانی با هزینه سفر با قطار ندارد و این که کدام‌یک از آن‌ها را انتخاب کنید، در واقع به سلیقه شما بستگی دارد.

اگر که راحت بودن سفر اهمیت بالایی برای شما نداشته و سرعت را ترجیح می‌دهید اتوبوس گزینه مناسبی است و اگر قصد دارید تا رفاه بیشتری را در طول مسیر داشته باشید و سرعت اهمیت چندانی ندارد، بهتر است قطار را انتخاب کنید.

هزینه سفر به تبریز با اتوبوس
هزینه سفر به تبریز با اتوبوس

رفت و برگشت به تبریز با خودرو شخصی

یکی دیگر از گزینه‌هایی که پیش روی شما قرار دارد، رفت و آمد به وسیله خودرو شخصی است. هزینه‌های این شیوه تا حد زیادی به نوع خودرو شما بستگی دارد و نمی‌توان تخمین دقیقی را ارائه داد. در نظر داشته باشید که رانندگی طولانی مدت، قطعا خستگی مفرطی را در پی داشته و برای تجربه سفری به‌یادماندنی‌تر، پیشنهاد می‌کنیم تا از طریق یک تور گردشگری اقدام کنید.

هزینه اقامت در تبریز

از دیگر موضوعات حائز اهمیت، هزینه‌های اقامت است. معمولا هتل‌ های تبریز در کنار خدمات مناسبی که ارائه می‌کنند، قیمت به‌صرفه‌ای نیز داشته و تقریبا به ازای هر شب، لازم است تا هزینه‌ای برابر با ۵۰۰ هزار الی ۳ میلیون تومان را پرداخت کنید. توجه داشته باشید که حتما قبل از شروع سفر، هتل خود را رزرو کرده تا با مشکلات اقامتی مواجه نشوید. برای این کار می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت فلای‌تودی، تمامی جزئیات هتل‌های تبریز را مورد بررسی قرار داده و در نهایت، بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید.

هزینه شرکت در تور تبریز

با توجه به جاذبه‌های فراوان تبریز، معمولا تورهای مختلفی برای این شهر برگزار می‌شوند و هرکدام از این تورها، امکانات و خدمات مختلفی را ارائه می‌کنند. بسته به این که سطح کیفیت تور چقدر باشد، قیمت نهایی آن نیز می‌تواند دستخوش تغییر شود؛ همچنین مدت زمان تور نیز تاثیر بالایی روی قیمت گذاشته و هرچقدر زمان طولانی‌تری در سفر باشید، قطعا ملزم به پرداخت مبالغ بالاتری نیز خواهید بود.

هزینه سفر به تبریز با تور تبریز
هزینه سفر به تبریز با تور تبریز

با شرکت در تور، دیگر نیازی نیست تا درگیر مسائلی همچون خرید بلیط، رزرو هتل، انجام هماهنگی‌های مختلف، تهیه غذا و… باشید. تنها کاری که باید انجام دهید، پرداخت هزینه تور و ثبت نام خواهد بود.

خرید بلیط و رزرو هتل از طریق فلای‌تودی

فلای‌تودی یکی از بزرگ‌ترین آژانس‌های مسافرتی کشور بوده و روزانه گردشگران زیادی از امکانات این شرکت استفاده می‌کنند. اگر قصد دارید تا سفری شیرین را پشت سر بگذارید، پیشنهاد می‌کنیم تا از خدمات فلای‌تودی بهره گرفته و در سریع‌ترین زمان ممکن، بهترین‌ها را دریافت کنید.

شما می‌توانید به‌راحتی با مراجعه به وب‌سایت این شرکت، نسبت به خرید بلیط قطار و هواپیما اقدام کرده و علاوه بر این، هتل مورد نظر خود را نیز رزرو کنید؛ همچنین می‌توانید در تورهای مختلف تبریز نیز شرکت کرده و در کنار تورلیدرهای مجرب فلای تودی، به گردش و خرید سوغات تبریز بپردازید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *