Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

بهترین زمان سفر به اصفهان چه موقع است؟

5/5
آنچه در مطلب میخوانید:
سفر به اصفهان

سفر به اصفهان که یکی از زیباترین و تاریخی‌ترین شهرهای کشور است. اصفهان روزانه از گردشگران ایرانی و خارجی زیادی میزبانی می‌کند و به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری ایران شناخته می‌شود. نه‌تنها بناها و آثار تاریخی این شهر، بلکه سوغاتی های اصفهان نیز زبانزد خاص و عام هستند و پیشنهاد می‌کنیم که اگر به اصفهان سفر کردید، حتما سوغاتی های آن را نیز خریداری کنید. با توجه به این که اصفهان شهری چهارفصل است، تصمیم گرفتیم تا در این مطلب، فصل‌های مختلف این شهر را بررسی کرده و بهترین زمان برای سفر به اصفهان را به شما معرفی کنیم.

بهترین زمان سفر به اصفهان
بهترین زمان سفر به اصفهان

آب‌وهوای کلی اصفهان

اصفهان در مجاورت بزرگ‌ترین کویرهای ایران قرار دارد و طبیعی است که آب‌وهوایی گرم و خشک داشته باشد. در گذشته به دلیل جریان داشتن دائمی زاینده‌رود، آب‌وهوای شهر از رطوبت بیشتری برخوردار بود اما امروزه اغلب اوقات سال این رودخانه جریان نداشته و خشکی هوا تجدید می‌شود. اگر قصد دارید تا از شهرهای شمالی کشور به اصفهان سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا لوازمی مانند کرم مرطوب‌کننده را به‌همراه داشته باشید تا خشکی هوا آزاردهنده نباشد.

فصل‌های اصفهان

همان‌طور که قبل‌تر نیز گفته شد، اصفهان شهری چهارفصل است. در ادامه هر کدام از این فصل‌ها را بررسی خواهیم کرد.

بهار

شاید بتوان زیباترین فصل اصفهان را بهار دانست. معماری شهری اصفهان به‌نحوی است که اغلب مکان‌ها دارای فضای سبز بوده و گل‌وگیاهان فراوانی در کنار خیابان‌ها کاشته شده‌اند. در فصل بهار، این گیاهان دوباره متولد شده و به همین دلیل زیبایی شهر دوچندان می‌شود.

ماه فروردین معمولا کمی خنک بوده و بارش‌های زیادی دارد؛ البته هنگامی که در مورد بارش زیاد صحبت می‌کنیم، منظورمان به‌نسبت منطقه خشکی مانند اصفهان است. پیشنهاد می‌کنیم تا اگر قصد دارید در این ماه به اصفهان سفر کنید، حتما لباس‌ گرم نیز همراه خود داشته باشید تا در صورت سرد شدن هوا، دچار مشکل نشوید. نکته قابل توجه این است که در تعطیلات عید‌ ممکن است با ازدحام جمعیت مواجه شوید و به همین دلیل، پیشنهاد می‌کنیم تا اگر می‌خواهید در فروردین به اصفهان بروید، سفر‌ خود را برای اواخر این ماه برنامه‌ریزی کنید.

در اردیبهشت‌ماه هوا کاملا معتدل بوده و علاوه بر این، زیبایی طبیعی شهر نیز به حداکثر خود می‌رسد. خبری از سرمای زمستان یا گرمای بیش‌ازحد تابستان وجود نداشته و می‌توانید با خیالی راحت در سطح شهر قدم بزنید.

هوای اصفهان در ماه خرداد، به دلیل نزدیک‌تر شدن به تابستان گرم‌تر بوده و اگر می‌خواهید تا در زمانی به اصفهان سفر کنید که هوا کمی گرم‌تر از حالت معتدل باشد، خرداد گزینه خوبی است.

تابستان

با توجه به دمای بالای هوا در تابستان، معمولا گردشگران کم‌تری تمایل دارند تا به اصفهان سفر کنند؛ البته شرایطی مانند مدرسه رفتن فرزندان سبب می‌شود که تابستان فصل خوبی برای سفر باشد. در ماه‌های تیر و مرداد،‌ معمولا مسافران کمی به اصفهان می‌آیند چرا که ممکن است گرمای هوا آزاردهنده باشد. اگر می‌خواهید تا در تابستان به اصفهان بروید، پیشنهاد می‌کنیم تا ماه شهریور را برای سفر خود در نظر بگیرید؛ با این که مسافران بیشتری در این ماه به اصفهان می‌آیند و اماکن دیدنی ممکن است کمی شلوغ باشند، اما دمای هوا بسیار خنک‌تر از ماه‌های تیر و مرداد است.

 سفر به اصفهان در پاییز
سفر به اصفهان در پاییز

پاییز

پاییز اصفهان نیز مانند بهار بسیار دیدنی است. سراسر شهر پر از برگ‌های زرد و نارنجی بوده و درختان در حال وارد شدن به خواب زمستانی هستند. ماه مهر به‌خاطر فاصله کمی که با تابستان دارد، هوای معتدلی داشته و می‌تواند زمان خوبی برای سفر به اصفهان باشد.

علاوه بر این، در این ماه به دلیل بازگشایی مدارس گردشگران کم‌تری نیز به اصفهان سفر می‌کنند و ازدحام کم‌تری در مکان‌های گردشگری وجود دارد؛ همچنین اگر قصد خرید سوغاتی های اصفهان را دارید، در این زمان بسیاری از مغازه‌ها به دلیل ورود به فصل جدید، تخفیفات مختلفی را روی اجناس خود اعمال کرده‌اند و می‌توانید شانس این را داشته باشید که از این تخفیف‌ها استفاده کنید. گاهی اوقات نیز زاینده‌رود به‌ دلیل فراهم کردن آب کشاورزی، جریان پیدا کرده و می‌توانید در کنار این رود بسیار زیبا قدم بزنید.

ماه‌های آبان و آذر،‌ معمولا آب‌وهوای سردتری دارند و خشک بودن هوا این سرما را کمی آزاردهنده می‌کند. برای تجربه سفری راحت‌تر، پیشنهاد می‌کنیم تا در این ماه‌ها به اصفهان سفر نکنید.

زمستان

زمستان اصفهان به دلیل کوه‌ها و شهرهای مرتفعی که در شرق و جنوب شرقی آن قرار دارند، زمستانی سرد است. تنها زمانی که برای سفر‌ می‌تواند مناسب باشد، ماه اسفند (به‌خصوص نیمه دوم) بوده که هوا به سمت بهاری شدن پیش می‌رود.

بهترین زمان برای سفر به اصفهان

با توجه به مطالبی که گفته شد، ماه‌های اردیبهشت و مهر، بهترین زمان‌ها برای سفر به اصفهان هستند. اصفهان در هر دو ماه علاوه بر داشتن آب‌وهوایی خوب، طبیعت جذاب‌تری نیز دارد. کم‌بودن مسافران در این ماه‌ها، فرآیند رزرو هتل و خرید بلیط را نیز تسهیل کرده و لازم نیست نگرانی چندانی دراین‌باره داشته باشید.

بهترین روش برای خرید بلیط اصفهان و رزرو هتل

امروزه صنعت گردشگری دچار تحولات زیادی شده و تمامی فرآیندها تغییر کرده‌اند. دیگر نیازی نیست تا برای خرید بلیط قطار و هواپیما، با شرکت‌های مختلفی تماس گرفته و شرایط و قیمت هر کدام را تک‌به‌تک بپرسید؛ یا این که برای رزرو محل اقامت، با چندین هتل تماس گرفته و در مورد داشتن یا نداشتن واحد خالی با آن‌ها صحبت کنید. تمامی کارهایی که گفته شد به‌راحتی در وب‌سایت فلای‌تودی قابل انجام هستند.

فلای‌تودی بزرگ‌ترین آژانس مسافرتی کشور است و اگر می‌خواهید سفر خود را شروع کرده و سوغاتی‌های اصفهان را تست کنید،‌ می‌توانید از طریق وب‌سایت این مجموعه، در سریع‌ترین زمان ممکن بلیط خود را خریداری نمایید و هتل مورد نظرتان را رزرو کنید. علاوه بر این، تورهای گردشگری مختلفی نیز توسط فلای‌تودی برگزار می‌شوند و اگر می‌خواهید سفری آسان‌تر را پیش رو داشته باشید، شرکت در این تورها را پیشنهاد می‌کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *