Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

با سرخ کن بدون روغن چه غذاهایی میشه درست کرد؟

  • خانه
  • وبلاگ
  • با سرخ کن بدون روغن چه غذاهایی میشه درست کرد؟
5/5
آنچه در مطلب میخوانید:
سرخ کن بدون روغن

با پیشرفت تکنولوژی در روند ساخت سرخ کن و اهمیت به سلامتی بدن، خرید سرخ کن بدون روغن بسیار زیاد شده است و روزانه افراد بیشتری خرید این نوع سرخ کن را به مدل‌های معمولی و با روغن ترجیح می‌دهند. سرخ کن بدون روغن به کمک المنت و سیستم کانوکشن مواد غذایی شما را سرخ می‌کند و این نوع سرخ کن‌ها دارای برنامه‌های مختلفی برای سرخ کردن، برشته کردن، کبابی کردن، پخت انواع کیک، شیرینی و نان هستند. حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که با سرخ کن بدون روغن چه غذاهایی می‌توان پخت؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به سوال به صورت کامل پاسخ دهیم.

سرخ کن بدون روغن
سرخ کن بدون روغن

با سرخ کن بدون روغن چی میشه درست کرد؟

با سرخ کن بدون روغن غذاهای مختلفی را می‌توان طبخ کرد. در ادامه به صورت خلاصه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

سیب زمینی سرخ شده با سرخ کن

سیب زمینی سرخ شده یکی از غذ اهای محبوب و پرطرفدار است که در مدت زمان کوتاهی آماده می‌شود. اگر شما هم عاشق سیب زمینی سرخ شده هستید باید به فکر خرید سرخ کن بدون روغن باشید. برای این منظور کافیست تا ابتدا سیب زمینی‌ها را شسته، پوست کنید و به صورت خلالی خرد کنید. سپس سیب زمینی‌های خلالی شده را درون کاسه سرخ کن بچینید و اندکی نمک را به آن اضافه کرده و درب سرخ کن را ببنید. برای طعم دار کردن سیب زمینی می‌توانید از اندکی روغن زیتون و ادویه مورد نظر خود استفاده کنید. سپس دمای سرخ کن را روی ۲۰۰ درجه و زمان پخت را روی ۱۵ دقیقه تنظیم کنید.

کتلت با سرخ کن

برای تهیه کتلت با سرخ کن بدون روغن کافیست ابتدا ۲۵۰ گرم گوشت چرخ شده، ۱ عدد پیاز متوسط رنده شده، نمک، فلفل و زرد چوبه را با هم ترکیب کرده و آن را ۱ ساعت درون یخچال قرار دهید. پس از گذشت این مدت مایه را از یخچال خارج کنید. کاسه سرخ کن با یک قاشق چایخوری روغن چرب کرده و به کمک دست یا قالب کتلت مایه را درون کاسه قرار دهید. سپس دمای سرخ کن را روی ۱۸۰ و مدت زمان پخت را روی ۲۰ دقیقه قرار دهید. در حین فرآیند پخت، درب سرخ کن را بازکرده و کتلت‌ها را به کمک انبر بچرخانید تا هر دو طرف آن به خوبی سرخ و برشته شود.

لازانیا با سرخ کن

لازانیا یکی از غذاهای پرطرفدار است که به راحتی و در عرض ۲۰ دقیقه با سرخ کن بدون روغن، قابل تهیه است. برای این کار ابتدا ۲۰۰ گرم گوشت چرخ شده، ۱ عدد پیاز متوسط رنده شده، نمک، فلفل و ادویه مخصوص لازانیا را با هم مخلوط کرده و روی شعله ملایم تفت دهید تا مایه لازانیا آماده شود. سپس یک بسته لازانیا نیمه پخت را خریداری کرده و به صورت لایه لایه در ظرف بچینید. یک لایه لازانیا و یک لایه مایه لازانیا و در بین هر لایه نیز پنیز پیتزا را اضافه کنید. سپس ظرف را درون سرخ کن قرار داده و دمای آن را روی ۱۸۰ درجه و زمان پخت را روی ۲۰ دقیقه تنظیم کنید.

مرغ سوخاری در سرخ کن

مرغ سوخاری یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار است که با سرخ کن بدون روغن قادر هستید تا در مدت زمان ۳۰ دقیقه آن را تهیه و نوش جان کنید. برای این‌کار کافیست ابتدا مقداری پودر سوخاری را داخل ظرف بریزید. سپس در ظرفی دیگر تخم مرغ را هم بزنید. حال تکه‌های مرغ را ابتدا درون تخم مرغ و سپس داخل پودر سوخاری کنید تا تمام سطح مرغ به پودر سوخاری آغشته شود.

حال کاسه سرخ کن را با مقدار روغن چرب کرده و تکه‌های سوخاری شده را داخل آن بچینید. سپس دما را روی ۱۸۰ درجه و مدت زمان را روی ۳۰ دقیقه تنظیم کنید. پس از گذشت ۱۵ دقیقه به کمک انبر تکه‌های مرغ را بچرخانید تا به صورت کامل پخته و سوخاری شود.

با سرخ کن بدون روغن چی میشه درست کرد؟
با سرخ کن چی میشه درست کرد؟

پیتزا با سرخ کن بدون روغن

پیتزا یکی از غذاهای جذاب و خوشمزه است و می‌توانید آن را با سرخ کن بدون روغن در کمتر از ۳۰ دقیقه تهیه و نوش جان کنید. برای این کار ابتدا پیتزا را با ترکیب گوشت قارچ یا مرغ قارچ تهیه کنید. سپس کاسه سرخ کن را با کمی روغن چرب کنید و پیتزا را درون آن قرار دهید. سپس دمای پخت را روی ۱۸۰ درجه و مدت زمان پخت را روی ۲۰ دقیقه قرار دهید.

طرز تهیه انواع خورشت و پلو

میوه خشک با سرخ کن

امروزه مصرف میوه خشک در بین خانواده‌ها بسیار زیاد شده و به عنوان تنقلات در مهمانی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای تهیه میوه خشک با سرخ کن کافیست تا میوه‌های مورد نظر خود را به صورت ورقه‌ای خرد کنید و در کاسه سرخ کن قرار دهید. سپس دمان سرخ کن را روی ۲۰۰ درجه و مدت زمان را روی ۳۰ دقیقه قرار دهید. توجه داشته باشید پس از گذشت ۱۵ دقیقه از فرآیند خشک کردن، درب سرخ کن را باز کردن و میوه‌ها را بچرخانید تا تمام سطوح میوه خشک شود.

پیتزا با سرخ کن بدون روغن
پیتزا با سرخ کن بدون روغن

خشک کردن سبزیجات با سرخ کن

سبزی خشک در آشپزی به عنوان چاشنی کاربرد بسیاری دارد. برای تهیه سبزی خشک به وسیله سرخ کن بدون روغن کافیست تا سبزی مورد نظر خود را انتخاب کرده و اجازه دهید تا پس از شستشو کاملا خشک شود. سپس آن را درون کاسه سرخ کن قرار داده و دمان آن را روی ۲۰۰ درجه و مدت زمان پخت را روی ۳۵ دقیقه تنظیم کنید. پس از گذشت این مدت زمان آب درون سبزی‌ها کاملا تبخیر شده و باعث خشک شدن آن‌ها می‌شود. به همین راحتی قادر هستید تا نعناع، شوید، پونه، اویشن و دیگر سبزیجات را خشک کنید.

سرخ کن بدون روغن به شما این امکان را می‌دهد تا غذاهای متنوعی را تهیه و نوش جان کنید. سرخ کن بدون روغن علاوه بر حفظ سلامت مواد غذایی، به شما این امکان را می‌دهد تا در کوتاه‌ـرین زمان غذای مورد نظر خود را تهیه و نوش جان کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *