Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

طرز تهیه زولبیا بامیه خانگی

5/5
آنچه در مطلب میخوانید:
نکات مهم طرز تهیه زولبیا بامیه خانگی

با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، شور و هیجان برای چیدن یک سفره پربرکت و لذیذ افطاری هرلحظه بیشتر می‌شود. بیشترین هیجانی که برای فرا رسیدن این ماه مبارک وجود دارد، نشستن بر سر سفره رنگارنگی است که ساعت‌ها انتظار آن را کشیده‌ایم. دراین‌بین گویی خرید زولبیا و بامیه  به‌عنوان نگین سفره افطار از واجبات محسوب می‌شود.

بسیاری از افراد سعی می‌کنند که با آموزش طرز تهیه زولبیا بامیه خانگی این شیرینی مخصوص ماه رمضان را در خانه آماده کنند تا بتوانند از سلامت آن اطمینان داشته باشند؛ اما در نهایت چنین به‌نظر می‌رسد که زولبیا بامیه شهروز بازاری طعم خاص و متفاوتی دارد. با ما همراه باشید تا ضمن آموزش تهیه این شیرینی با طعم بازی راجع‌به نحوه خرید زولبیا بامیه باکیفیت و خوش‌طعم نیز صحبت کنیم.

زولبیا بامیه خانگی
زولبیا بامیه خانگی

زولبیا بامیه خانگی

این شیرینی لذیذ که در دسته شیرینی‌های خشک جای دارد و به‌عنوان دسر نیز مصرف می‌شود، در خاورمیانه به‌خصوص در ماه‌های رمضان بیشترین میزان مصرف را دارد و تهیه و مصرف آن مختص ایرانی‌ها نیست. این نکته را تنها با این هدف که از میزان محبوبیت این شیرینی مطلع شوید، ذکر کردیم؛ بنابراین این میزان از محبوبیت شیرینی زولبیا و بامیه نشان می‌دهد که مرغوب بودن آن نیز از اهمیت زیادی برای افراد برخوردار است.

اگر طرز تهیه این شیرینی مخصوص ماه رمضان را بررسی کنید، خواهید دید که مواد تشکیل‌دهنده آن در هر آشپزخانه‌ای وجود دارد و تهیه آن کار چندان سختی نیست؛ اما حتما از خود می‌پرسید که چگونه طعم برخی از زولبیا بامیه‌های بازاری چنان لذیذ می‌شود و چگونه می‌توان این طعم خاص را به زولبیا بامیه‌های خانگی افزود. این طعم متفاوت است که باعث می‌شود برخی از افراد به خرید زولبیا بامیه تمایل بیشتری نشان دهند.

در تهیه این شیرینی از موادی همچون آرد، ماست، زعفران، گلاب، تخم‌مرغ، کره و شکر استفاده می‌شود. طبع این شیرینی گرم است و ازآنجاکه ماه رمضان به روزهای سرد سال نزدیک است، مصرف آن به‌خصوص برای افراد سردمزاج ایده‌آل به‌نظر می‌رسد. برای تهیه زولبیا بامیه باید خمیر و شربت آن را به‌صورت مجزا تهیه‌کرده و بعد از عمل آمدن خمیر، آن را بااستفاده از ماسوره مخصوص داخل روغن داغ ریخته و سرخ کنید. سپس باید آن را داخل شربت مخصوص غلت داده و خارج کنید. تهیه این شیرینی بسیار ساده است، اما چند نکته کلیدی می‌تواند در کیفیت آن به‌شدت موثر باشد.

نکات مهم در تهیه زولبیا بامیه

در تهیه این محصول چند نکته مهم وجود دارد که می‌توانید هنگام خرید زولبیا بامیه نیز از این نکات به‌عنوان راهنمای خرید استفاده کنید. یک زولبیا بامیه مرغوب باید بافت نازک و تردی داشته باشد. این ویژگی بااستفاده از ماست و نشاسته‌ی باکیفیت حاصل می‌شود. ضخیم بودن یا بیش‌ازحد نرم شدن زولبیا و بامیه نشان از بی‌کیفیت بودن آن است و این نکته به میزان ترکیبات و کیفیت مواد برمی‌گرد.

استفاده بیش‌ازحد از آرد در ترکیب زولبیا بامیه، رنگ آن را هنگام سرخ کردن مات و قهوه‌ای می‌کند. برای داشتن زولبیا بامیه شفاف و طلایی‌رنگ باید از تخم‌مرغ بیشتری استفاده کنید. افزایش میزان آرد مصرفی نوعی تقلب محسوب می‌شود. زولبیا بامیه باکیفیت باید سبک و خوش عطروطعم باشد. استفاده از روغن‌سوخته و بی‌کیفیت، طعم آن را تغییر می‌دهد. احتمالا گاهی هنگام خرید زولبیا بامیه مشاهده کرده‌اید که ذرات سیاه‌رنگی به آن چسبیده است. برای این‌که طعم متفاوتی در زولبیا و بامیه خود ایجاد کنید، می‌توانید از ترکیبات سالمی مانند زعفران یا شربت آلبالو استفاده کنید. استفاده از رنگ‌های غیرمجاز توصیه نمی‌شود.

نکات مهم طرز تهیه زولبیا بامیه خانگی
نکات مهم طرز تهیه زولبیا بامیه خانگی

زولبیا بامیه رژیمی

باوجود این‌که این شیرینی طعم بسیار خوشمزه‌ای دارد و نمی‌توان وجود آن را در سفره‌های افطاری نادیده گرفت، اما لازم است بدانید، مصرف زیاد آن به‌دلیل شربتی که در تهیه زولبیا بامیه استفاده می‌شود، باعث افزایش وزن و قند خون می‌شود. از طرفی مصرف مواد شیرین در سفره افطار می‌تواند انرژی تحلیل رفته شما را در طول روز جبران کند. شما می‌توانید برای جبران مضرات مصرف این شیرینی لذیذ، آن را به‌صورت رژیمی در منزل تهیه کنید و یا یک قنادی معتبر را برای تهیه زولبیا بامیه رژیمی انتخاب کنید.

دراین‌صورت اگر فرصت کافی برای تهیه این شیرینی در خانه نداشته باشید یا هوس زولبیا بامیه‌های بازاری کرده باشید، می‌توانید به‌راحتی و بااطمینان به خرید آن بپردازید. معمولا در تهیه زولبیا بامیه‌های رژیمی از خرفه و شیره انگور طبیعی استفاده می‌کنند. البته این راز طبخ این شیرینی به‌صورت رژیمی است که در هر قنادی استفاده نمی‌شود. به همین خاطر به انتخاب یک قنادی معتبر  تأکید داریم.

طرز تهیه انواع شیرینی و کیک

زولبیا بامیه شهروز

اگر به‌دنبال خرید زولبیا بامیه بازاری سالم و باکیفیت هستید و یا در جست‌وجوی قنادی معتبری هستید که این شیرینی را درست مانند زولبیا بامیه خانگی بااستفاده از مواد درجه‌یک و روغن تازه و باکیفیت تهیه می‌کند، قنادی شهروز بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. قطعا هدف شما از تهیه زولبیا بامیه خانگی، طبخ یک شیرینی باکیفیت و سالم است.

هرچند آماده‌سازی آن نیز جذابیت خاص خود را دارد، اما بیشتر افراد تنها به‌دلیل اطمینان از سلامت شیرینی آن را در منزل تهیه می‌کنند. این درحالی است که زولبیا بامیه شهروز یک شیرینی بازاری مخصوص ماه رمضان است که باکیفیت بسیار بالایی تهیه می‌شود. این قنادی معروف انواع زولبیا بامیه‌های خود را با طعم‌های مختلف و به‌صورت رژیمی تهیه می‌کند. گذشته ازاینکه شما می‌توانید با سفارش اینترنتی زولبیا بامیه‌های شهروز، این شیرینی را مهمان سفره‌های افطار خود کنید. اگر در سایر روزهای سال نیز هوس زولبیا بامیه کردید، قنادی شهروز امکان خرید این شیرینی تازه و خوشمزه را برای‌تان فراهم می‌سازد.

زولبیا بامیه شهروز

جمع‌بندی

در این مطلب مختصری به طرز تهیه زولبیا و بامیه اشاره کردیم و اهمیت خرید زولبیا بامیه از یک قنادی معتبر و نکاتی راجع‌به تشخیص زولبیا بامیه بازاری باکیفیت را بررسی نمودیم. اگر می‌خواهید از سلامت و کیفیت این شیرینی مخصوص سفره افطار اطمینان داشته باشید، خرید زولبیا بامیه از قنادی شهروز می‌تواند این اطمینان را در شما ایجاد کند. خرید اینترنتی زولبیا بامیه شهروز در ماه رمضان و حتی سایر روزهای سال بر جذابیت آن افزوده است.

همان‌طور که گفتیم زولبیا و بامیه از مواد اولیه‌ای چون ماست، روغن، آب، گلاب، زعفران و خمیرمایه تولید می‌شود. هر یک از این مواد غذایی، حاوی موادی مقوی و مغذی است که برای سلامتی انسان بسیار مفید است. البته نباید این محصول را بیش از حد مصرف کرد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *