Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

معرفی انواع روش مصرف گرانولا؛ از صبحانه تا شام!

  • خانه
  • وبلاگ
  • معرفی انواع روش مصرف گرانولا؛ از صبحانه تا شام!
5/5
آنچه در مطلب میخوانید:
روش مصرف گرانولا؛ در صبحانه تا شام

داشتن تغذیه سالم، این روزها دغدغه خیلی از افراد است و همه ما آدم‌ها در تلاش هستیم تا موادغذایی بهتری را در برنامه‌غذایی خود جای دهیم؛ گاهی‌اوقات هم دلمان می‌خواهد یک خوارکی خوشمزه را امتحان کنیم که ارزش غذایی بالایی داشته باشد و به سلامتی ما آسیبی نرساند؛ اینجاست که گرانولا با طعم فوق‌العاده و خواص بی‌نظیرش وارد میدان می‌شود؛ این خوراکی خوشمزه با ترکیب جو دوسر، میوه‌های خشک و مغزیجات می‌تواند دقیقا تمام نیازهای ما را برآورده کند.

معرفی انواع روش مصرف گرانولا
معرفی انواع روش مصرف گرانولا

روش مصرف گرانولا؛ چطور این خوراکی خوشمزه را استفاده کنیم؟

معمولا همه‌ی افراد تصور می‌کنند که گرانولا را فقط می‌توان در وعده صبحانه استفاده کرد؛ اما این تصور کاملا اشتباه است، در ادامه با ما همراه باشید تا انواع روش مصرف گرانولا را به شما معرفی کنیم.

  1. گرانولا و ماست

اولین روش مصرف گرانولایی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، ترکیب گرانولا و ماست است. ترکیب گرانولا و ماست یکی از محبوب‌ترین روش‌های مصرف گرانولاست و خیلی از افراد برای داشتن یک صبحانه یا میان وعده سالم سراغ این ترکیب می‌روند. اگر دوست دارید پروتئین بیشتری در وعده غذایی خود داشته باشید، می‌توانید از ماست یونانی استفاده کنید. و برای خوشمزه‌ترشدن این میان‌وعده می‌توانید از عسل، میوه و انواع توت‌های تازه نیز کمک بگیرید.

  1. گرانولا و شیر

دومین روش مصرف گرانولا که قصد صحبت درباره آن را داریم، ترکیب گرانولا و شیر است. برای نوش‌جان کردن این ترکیب فقط کافی‌ست شیر سرد و را با مقداری گرانولا مخلوط کنید؛ راستی اگر در خوردن لبنیات محدودیت دارید می‌توانید از شیر بادام یا شیر سویا استفاده کنید.

  1. اسموتی

سومین روش مصرف گرانولا، استفاده از گرانولا در اسموتی‌ست. برای درست‌کردن اسموتی، میوه‌های موردعلاقه‌تان را به‌همراه ماست، شیر و یا آب‌میوه مخلوط کنید. بعد از آماده‌شدن اسموتی، روی آن را با گرانولا بپوشانید و از طعم ترد و خوشمزه‌ی گرانولا همراه با اسموتی لذت ببرید.

  1. پخت شیرینی

پخت شیرینی، یکی‌دیگر از روش‌های مصرف گرانولاست. شما می‌توانید قبل از پخت مافین، کاپ‌کیک و کوکی، گرانولا را با خمیر آن مخلوط کرده تا درنهایت یک شیرینی دلپذیر و مقوی داشته باشید.

  1. گرانولا و بستنی

وقتی از روش مصرف گرانولا صحبت می‌کنیم نباید ترکیب گرانولا با بستنی را از یاد ببریم. شما می‌توانید علاوه‌بر طعم بی‌نظیر این ترکیب از تضاد بافتی بین بستنی و گرانولا نیز لذت زیادی ببرید.

  1. سالاد

اگر به‌دنبال راهی برای مقوی‌‌ترکردن سالاد هستید، وقت آن است که یک مشت گرانولا را به سالادتان اضافه کنید. طعم گرانولا به‌خوبی با طعم سالاد ترکیب می‌‌شود و شما قطعا از خوردن آن لذت زیادی خواهید برد.

  1. سیب شکم‌پر

برای یک دسر خوشمزه و رژیمی هم می‌توانید از گرانولا استفاده کنید. برای آماده‌کردن این دسر، وسط یک سیب را کمی خالی کنید و بعد آن را با گرانولا، عسل و دارچین پر کرده و داخل فر بگذارید. وقتی سیب‌ها کمی نرم شدند، دسر خوشمزه و مقوی شما آماده است.

  1. پروتیئن‌بار

برای داشتن یک میان‌وعده مغذی می‌توانید پروتئین‌بارهای خوشمزه‌ای را با کمک گرانولا آماده کنید. برای درست‌کردن پروتئین بار، گرانولا و عسل را با هم مخلوط کرده و در یک تابه کوچک بریزید. بعد از این که مخلوط گرانولا و عسل را به تابه اضافه کردید، خوب روی آن را فشار دهید و برای یک شب تابه را داخل یخچال بگذارید. روز بعد می‌توانید ترکیب گرانولا و عسل را برش دهید و از خوردن پروتیئن‌بارهای دست‌ساز و خانگی خود لذت ببرید.

  1. تزیین دسر

آخرین روش مصرف گرانولا، استفاده از آن برای تزیین دسرهایی مثل پاناکوتا و چیزکیک است. گرانولا بافت و طعم لذت‌بخشی به دسرهای خوشمزه‌ی شما هدیه می‌کند.

روش مصرف گرانولا؛ شما چه راه خلاقانه‌ای را پیشنهاد می‌دهید؟
روش مصرف گرانولا؛ شما چه راه خلاقانه‌ای را پیشنهاد می‌دهید؟

با فواید گرانولا بیشتر آشنا شوید!

خواص گرانولا بیشتر از آن چیزی‌ست که فکرش را می‌کنید! در ادامه همراه ما باشید، تا شما را بیشتر با خواص این غذای خوشمزه آماده کنیم.

  1. باعث لاغری شما می‌شود!

همان‌طور که احتمالا می‌دانید کلسترول و سدیم دو متهم اصلی چاقی هستند، خوشبختانه میزان کلسترول و سدیم گرانولا بسیار پایین است. با خوردن گرانولا، نه تنها چاق نمی‌شوید بلکه فیبر بالای گرانولا شما را برای مدت طولانی سیر نگه خواهد داشت و از ریزه‌خواری شما در طول روز جلوگیری می‌کند؛ پس اگر به فکر لاغری هستید، بهتر است هرچه زودتر از فواید گرانولا بهره‌مند شوید و این غذای خوشمزه را به رژیم‌غذایی‌تان اضافه کنید. در وب سایت شرکت چاربان که تولید کننده انواع گرانولا است، آمده است که با جایگزینی گرانولا به جای ناهار ظرف سه هفته می‌توان شاهد کاهش وزن و سایز بود.

  1. فشارخون شما را کنترل می‌کند!

اگر نگران فشارخون خود هستید، می‌توانید برای کنترل آن و بهترشدن اوضاع سلامتی‌تان از ترکیب گرانولا با میوه‌های تازه استفاده کنید. این ترکیب به سلامت قلب شما کمک می‌کند و فشار سیستم قلبی عروقی شما کاهش می‌دهد.

  1. قندخون شما را تنظیم می‌کند!

یکی دیگر از خواص گرانولا، منگنز فراوان موجود در آن است؛ خوب است بدانید که بدن ما برای مدیریت دیابت به منگنز نیاز دارد. منگنز می‌تواند ترشح انسولین در بدن را مهار و یا تحریک کند و از این طریق قندخون بدن ما را تنظیم می‌کند.

  1. در پیشگیری از بیماری‌ها نقش مهمی دارد!

یکی از ویتامین‌های مهم موجود در گرانولا، ویتامین C است. ویتامین C موجود در گرانولا از طریق راه‌های زیر به پیشگیری از بیماری‌ها کمک می‌کند.

  • ویتامین C باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.
  • ویتامین C با تحریک گلبول‌های سفید از ابتلا یا گسترش بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند.
  • ویتامین C در بدن به ‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان طبیعی عمل می‌کند.
  1. سطح کلسترول مضر خون را پایین می‌آورد!

در بدن ما دونوع کلسترول مفید و مضر وجود دارد. فیبر موجود در گرانولا باعث کاهش کلسترول مضر خون و افزایش کلسترول مفید خون می‌شود. برای بالابردن کلسترول مفید، بهتر است گرانولایی را مصرف کنید که در مواداولیه آن بادام و گردو به کار برده شده‌اند؛ چرا که بادام و گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند و خب چه چیزی از این بهتر؟

  1. از کم‌خونی جلوگیری می‌کند!

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که با کم‌خونی درگیرند، بهتر است برای حل مشکل خود، گرانولا را به وعده صبحانه خود اضافه کنید. گرانولا با خواصی که دارد می‌تواند کمبود آهن و در نتیجه کمبود گلبول‌های قرمز را برطرف کند.

ما در مقاله فواید گرانولا، توضیحات کامل‌تری در مورد خواص این خوراکی خوشمزه داده‌ایم. اگر درمورد این موضوع کنجکاو هستید، به شما توصیه می‌کنیم خواندن مقاله فواید گرانولا را از دست ندهید.

خواص گرانولا را دست‌کم نگیرید!
خواص گرانولا را دست‌کم نگیرید!

قیمت گرانولا چقدر است؟

قیمت گرانولا معمولا به آیتم‌های زیادی وابسته است. آیتم‌هایی مثل:

  • نوع گرانولا
  • برند گرانولا
  • حجم هر بسته.

جمع‌بندی

گرانولا یکی از بهترین گزینه‌ها برای داشتن تغذیه سالم و خوشمزه است و شما هم اگر به‌دنبال تجربه یک طعم جدید و تازه هستید، بهتان توصیه می‌کنیم حتما این خوراکی خوشمزه را امتحان کنید.

اگر به‌دنبال خرید گرانولا هستید، از شما دعوت می‌کنیم سری به فروشگاه چاربان بزنید. شما می‌توانید در فروشگاه ما انواع گرانولا با طعم‌ها و ترکیبات مختلف را پیدا کرده و رژیم‌غذایی خود را سالم‌تر کنید.

شما چه پیشنهادی برای روش مصرف گرانولا دارید؟ لطفا در قسمت کامنت تمام تجربیات و ایده‌های خود را با ما و مخاطبان ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *