Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

رفع بوی بد یخچال

5/5
آنچه در مطلب میخوانید:
رفع بوی بد یخچال | مجله بانوان تک آشپز

یکی از مشکلات معمول در یخچال‌هایی که کمتر مورد نظافت و رسیدگی قرار می گیرند، ایجاد بوی بد و نامطبوعی است که می‌تواند به تمام مواد غذایی که داخل یخچال نگهداری می‌شوند، منتقل شود.

بنابراین به عنوان اولین راه جلوگیری از این مشکل باید در ظروف غذاها را در یخچال باز نگذارید.

در وهله اول باید از ایجاد این بو جلوگیری کنیم و قدم اول رسیدگی و تمیز کردن مرتب قفسه‌ها و مواد داخل یخچال است. قرار دادن غذاها و مواد خوراکی در ظرف‌های در بسته نیز باعث کمتر ایجاد شدن این بو می‌شود. سعی کنید هر ۳-۲‌روز یک‌بار به تمام قفسه‌های یخچال سر بزنید و مراقب تاریخ مصرف مواد درون یخچال باشید.موادی که تاریخ انقضایشان نزدیک است یا در آستانه خراب شدن هستند را خارج کرده و زودتر مصرف کنید. اگر لک یا ذره‌ای از مواد غذایی به دیواره‌های یخچال باشد، سریع آن را تمیز کنید.
با رعایت تمام نکته‌ها بالاخره یخچال بعد از مدتی ممکن است بوی نامطبوعی بگیرد، برای برطرف شدن این بو و تمیزی یخچالتان این روش‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

۱-بهترین وسیله برای این کار استفاده از محلول جوش شیرین و آب گرم است به نسبت دوقاشق محلول جوش شیرین و یک لیتر آب، سپس آن را بوسیله اسفنج به تمام قسمتهای یخچال بکشید از جمله طبقه ها، جایخی ها و کشوهای میوه و حتی لاستیک دور درب یخچال. سپس با اسفنج مرطوب دیگری همراه با آب و پودر رختشویی تمیز کرده و با حوله ای نرم آنرا خشک کنید.

محلول جوش شیرین | مجله بانوان تک آشپز
محلول جوش شیرین | مجله بانوان تک آشپز

۲-روش دیگر برای رفع بوی یخچال قرار دادن پودر ذغال داخل یخچال است و برای استفاده مجدد و بازیافت ذغال می توان هراز گاهی ذغال را دز قابلمه ای ریخته و روی شعله ای قرار داد و خوب گرم کرد تا مجدداً قابل استفاده شود.

قرار دادن پودر ذغال داخل یخچال | مجله بانوان تک آشپز
قرار دادن پودر ذغال داخل یخچال | مجله بانوان تک آشپز

۳-در روشی دیگر می توان مقداری سرکه داغ درون یخچال قرار داد تا بوی بد از بین برود و البته لازم است که قبل از آن یخچال را خاموش نمود.
۴-همچنین بوگیرهای مخصوص در بازار وجود دارد که جهت رفع بوی بد یخچال استفاده می شود.
۵-در روشی دیگر می توان پنبه را به مقداری وانیل آغشته نموده و درون یخچال قرار داد تا علاوه بر از بین بردن بوی بد رایحه ی آن در یخچال پراکنده گردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *