Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

آموزش خرید لپ تاپ استوک

5/5
آنچه در مطلب میخوانید:
خرید لپ تاپ استوک

امروزه با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی های جدید بازار لپ تاپ ها همچنان به روز و رو به جلو است. با این حال، خرید یک لپ تاپ نو و آکبند می تواند هزینه بر باشد و برخی از افراد را مجبور کند تا به دنبال لپ تاپ جدید با قیمت های پایین و در نهایت کارایی پایین باشند. اما در این لحظه خرید لپ تاپ استوک به عنوان یک گزینه شگفت انگیز ظاهر می شود.

لپ تاپ استوک به لپ تاپ هایی گفته می شود که قبلاً توسط سازندگان معروف و تجهیز کنندگان بزرگ صنعت تکنولوژی تولید و استفاده شده اند. بنابراین هنگامی که مدل های جدید و نسخه های به روز لپ تاپ های نو را نمی خرید، می توانید سرمایه خود را در همان سخت افزارهای با کیفیت اما با یک قیمت بسیار مناسب صرفه جویی کنید.

با خرید لپ تاپ استوک، شما می توانید از قیمت های پایین تری نسبت به لپ تاپ های جدید بهره ببرید، اما باید مراقب باشید که از یک فروشگاه قابل اعتماد مثل فروشگاه آ.اس.پ خرید کنید تا مطمئن شوید کیفیت و دوام دستگاه را تضمین کند. همچنین، در نظر داشته باشید که لپ تاپ های استوک ممکن است برخی از امکانات جدیدتر را نداشته باشند، اما باز هم گزینه خوبی برای افرادی هستند که به دنبال یک لپ تاپ با قیمت مناسب هستند.

آموزش خرید لپ تاپ استوک
آموزش خرید لپ تاپ استوک

لپ تاپ استوک و کارکرده چیست؟

با خرید لپ‌تاپ استوک می‌توانید تجربه‌ای هوشمند و آسان را برای خرید لپ‌تاپ داشته باشید. این محصولات با کیفیت به عنوان گزینه‌ی ایده‌آل برای خرید سریع و آسان در اختیارتان قرار می‌گیرند. با خرید لپ‌تاپ استوک، می‌توانید تجهیزات خود را هر موقع که خواستید با هزینه‌ی کمتری ارتقا دهید و در عین حال از عملکرد عالی آن لذت ببرید.

یکی از فاکتورهایی که لپ تاپ استوک را جذاب نموده است قیمت آنها به طور قابل توجهی کمتر از لپ تاپ های جدید است. با خرید یک لپتاپ استوک می توانید همان تکنولوژی و عملکرد را بخرید بنابراین این امر به شما اجازه می دهد تا حتی با بودجه ضعیف هم لپ تاپ خوبی را به دست آورید و دیگر نگرانی برای خرابی دستگاه خود نداشته باشید.

لپ‌تاپ‌های دست دوم و استوک به شما فرصتی بی‌نظیر برای دسترسی به پیشنهادهای کمیاب می‌دهند. با خرید این نوع لپ تاپ ها همچنان می‌توانید از تکنولوژی پیشرفته و بروزرسانی‌ها بهره مند شوید.

تلفیق قدرت لپ‌تاپ‌های استوک و دست دوم، به شما قابلیت‌ها و امکانات بی‌نهایتی می‌دهد و تجربه‌ای واقعی در دستان شما قرار خواهد داشت. در نهایت لپ‌تاپ‌های استوک از نظر عملکرد و قیمت، بهترین انتخاب برای خرید است.

نکات مهم در هنگام خرید لپ تاپ استوک و دست دوم

چیزهای مهمی که باید در زمان خرید لپ تاپ استوک در نظر بگیرید عبارتند از:

بررسی پیچ‌ها

پیچ‌های لپ تاپ‌های استوک با قفل کلاژی هستند که تنها با استفاده از پیچ گوشتی و با فشار بر روی قفل شکسته می‌شوند. معمولاً در قسمت داخلی پیچ‌ها قابل مشاهده هستند که آثار باز شدن و رنگ نقره‌ای بر روی آنها نشان می‌دهد. این باز شدن به دلیل ارتقاء قطعات در لپ تاپ‌های استوک اتفاق می‌افتد.

بررسی وضعیت بدنه و ظاهر

لپ تاپ‌های استوک با کارتن و بسته بندی عرضه نمی‌شوند و باید برای ارزیابی وضعیت و تمیزی بدنه و ظاهر آن‌ها فرورفتگی های بدنه و همچینن لولاهای بدنه باید بررسی شود و از روان بودن بودن لولاها اطمینان پیدا کنید.

بررسی پورت ها، اتصالات و درایو

اغلب مشاهده می ‌شود که پورت های لپ تاپ های استوک به درستی کار نمی‌کنند و نصاب ممکن است بعد از نصب ویندوز جدید و درایورها ادعا کند که این مشکل حل می‌شود. اما در واقعیت، پورت های لپ تاپ‌ها قابل تعویض نیستند و با برد اصلی متصل شده اند. بنابراین، حتما از سلامت پورت ها مطمئن شوید، به ویژه پورت  HDMI و USB همچنین تست و آزمون درایو DVD RW / ROM نیز را فراموش نکنید.

خرید لپ تاپ استوک
خرید لپ تاپ استوک

بررسی هارد دیسک  SSD

هنگام خرید لپتاپ استوک، هارد دیسک و درایوهای SSD باید یکی از مهم ترین نکات باشد. برای تست مناسب و سریع حافظه ذخیره سازی می توان از نرم افزار HD Sentinel استفاده کرد. این نرم افزارها فضای ذخیره سازی و سلامت آن را در تب های مختلف خود بررسی و نظارت می کنند. علاوه بر این، با نمایش زمان استفاده از هارد دیسک، می توانید مدت زمان استفاده و دوره های فعال لپ تاپ را نیز بررسی کنید.

بررسی مانیتور و کارت گرافیک

هنگام بررسی لپ تاپ های استوک، از کلید FN و کلیدهای تنظیم روشنایی برای تنظیم روشنایی نمایشگر و اطمینان از سلامت آن استفاده کنید. حداکثر ۲ پیکسل مرده روی نمایشگر قابل قبول است، اما بیشتر از آن مناسب نیست. بسیاری از لپ تاپ های مدرن دارای دو کارت گرافیک هستند که معمولاً به آنها Optimus می گویند. اولین کارت گرافیک را می توان یک مدل یکپارچه با پردازنده ای در نظر گرفت که نمایش دسکتاپ و کارهای سبک وزن را انجام می دهد. کارت گرافیک دوم معمولاً قدرتمندتر است و وظایف پردازشی سنگین را بر عهده دارد.

صفحه کلید و تاچ پد

برای تست صفحه کلید و تاچ پد می توانید از نرم افزارهایی مانند PassMark KeyboardTest استفاده کنید. تاچ پدهای قدیمی اغلب هنگام اتصال به رابط های دیگر مانند SATA و ATA با مشکلات فنی مواجه می شدند که برخی از آنها مشکلات دائمی بودند.

فن و سیستم خنک کننده
سیستم های خنک کننده در لپ تاپ ها در دراز مدت نیاز به سرویس های دوره ای دارند. در غیر این صورت ممکن است آسیب های جدی به قطعاتی مانند CPU و گرافیک وارد کند. سرعت بالای فن، سطوح نویز بالا و دمای بالای قطعات نشانگر سیستم خنک کننده ضعیفی است که ممکن است نیاز به تعویض یا تعمیر داشته باشد.

تست باتری

باتری به شما امکان استفاده از لپ تاپ بدون برق را فراهم می کند و با کامپیوتر معمولی تفاوت دارد؛ زیرا شما می‌توانید تا ۳ تا ۴ ساعت از لپ تاپ استفاده کنید در صورتی که باتری آن شارژ شده باشد. نرم‌افزارهایی همچون   BatteryInfoView  و BatteryCare می‌توانند در تشخیص خرابی و عملکرد باتری کمک کنند. همچنین همیشه از شارژر اصلی استفاده کنید و از احتمالی بودن شارژرهای جعلی در بازار اطمینان حاصل کنید.

بلندگوها، ارتباطات و وب‌کم را بررسی کنید

برای بررسی صدا، ارتباطات و وبکم لپ تاپ استوک، ابتدا باید لپ تاپی را انتخاب کنید که در هنگام پخش فیلم صدای بلندی داشته باشد. در صورتی که لپ تاپ امکان دسترسی به اینترنت را ندارد، می توانید به جای آن از تلفن همراه خود با استفاده از قابلیت تبدیل به نقطه دسترسی (Hotspot) استفاده کنید و لپ تاپ خود را به آن متصل کنید. سپس می توانید به بررسی عملکرد اتصال اینترنتی و صدای بلند از طریق دوربین وب لپ تاپ بپردازید.

راهنمای خرید لپ تاپ استوک
راهنمای خرید لپ تاپ استوک

راهنمای خرید لپ تاپ استوک از فروشگاه آ.اس.پ

قبل از خرید لپ‌تاپ استوک باید ابتدا نیازهای خود را مورد بررسی قرار دهید. بررسی کنید که به چه هدفی از این لپ‌تاپ استفاده می‌کنید و چه ویژگی‌هایی در آن را لازم دارید. سپس وقتی از هر فروشگاهی قصد خرید لپتاپ استوک دارید، حتماً باید از وضعیت فیزیکی و عملکردی آن مطمئن شوید. بررسی کنید که آیا لپ‌تاپ دارای ضربه‌های خارجی، خط و خش، صدمه آبی و… است یا خیر.

همچنین، مطمئن شوید که سیستم عامل و نرم‌افزارهای لازم بر روی لپ‌تاپ نصب شده اند و به درستی کار می‌کنند. پس از بررسی وضعیت لپ‌تاپ، حتماً قیمت‌های روز بازار را مقایسه کنید. اگر قیمت یک لپ‌تاپ استوک یا دست دوم خیلی ارزان به نظر می‌رسد، باید متوجه شوید که آیا واقعاً ارزان قیمت است یا لپ‌تاپ دارای مشکلاتی است که در زمان خرید به شما اطلاع داده نشده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *