Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

دمنوش برای جوان سازی پوست

5/5
آنچه در مطلب میخوانید:
دمنوش برای جوان سازی پوست | مجله انواع دمنوش تک آشپز

استفاده از دمنوش‌های گیاهی برای درمان یا پیشگیری از انواع بیماری‌ها رایج است اما در این مقاله قصد داریم دمنوش‌هایی را معرفی کنیم که علاوه بر خاصیت‌های درمانی در جوانسازی پوست نیز موثرند:

آیا می دانستید که بعضی چای ها علاوه بر اینکه برای سلامتی مفید هستند برای پوست هم کاربرد دارند؟
چای هایی که سرشار از پلی فنول (ملکولهای آنتی اکسیدان) هستند، می توانند پوست را مرطوب نگهداشته، اثرات مخرب UV را خنثی کرده و التهاب را کاهش دهند. چون که نوشیدن چای تاثیر مثبتی روی رنگ پوست شما می گذارد، محصولاتی که در آن ها چای به کار می رود نیز می تواند برای پوست مفید باشد. در اینجا چهار نوع چای با تاثیرات مثبت به شما معرفی خواهم کرد.

معرفی دمنوش های مناسب پوست

با این روش های جوان سازی طبیعی ،پوستتان می درخشد!
چای سبز
آفتاب زیاد ممکن است به پوست آسیب رسانده و باعث پیری پوست شود. تحقیقات نشان داده است که چای سبز خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد. کاتچین موجود در چای سبز التهاباتی که در اثر پیری بوجود می آیند را کاهش می دهد. همچنین پوست را از آفتاب سوختگی محافظت کرده و مانع آسیب اشعه UV روی پوست می شود. ( با این حال باز هم از کرم ضدآفتاب با SPF 30 در زیر آفتاب استفاده کنید.)علاوه بر نوشیدن یک فنجان چای سبز روزانه، می توانید از محصولات آرایشی که حاوی چای سبز هستند هم استفاده کنید.
چای بنفشه وحشی ( شفاف سازی پوست )
اگر پوستتان کدر شده برای شفاف سازی آن و پیشگیری از پیری زودرس پوست تان می توانید بنفشه وحشی را امتحان کنید ، ۳۰ گرم گیاه خشک شده را در آب سرد بخیسانید بعد آن را برای ۱۵ دقیقه در ۵۰۰ میلی لیتر آب دم کنید و پس از صاف کردن ۲ تا ۴ فنجان از آن را قبل از غذا به طور روزانه به مدت ۱ ماه بنوشید.
نکته : این نوشیدنی مناسب کودکان نیست و گیاه تازه نیز سمی و غیرقابل مصرف میباشد.
بابونه
درمیان دمنوش ها و چای های گیاهی بابونه از شهرت بالایی برای درمان بیماری های پوستی برخوردار است و سال هاست که برای درمان خشکی پوست، ترک پوست و حتی برای درمان آکنه ها استفاده می شود. بابونه حتی برای پوست های جوش دار و ملتهب نیز مصرف می شود. این گیاه سرشار از فلاونوئیدهاست که نقش مهارکننده رادیکال های آزاد را ایفا می کند.
چای رویبوس
چای رویبوس یا چای قرمز از بوته های قرمز آفریقای جنوبی بدست آمده و بدون کافئین است. این گیاه منبع آسپالاتین و نوتوفاگین دو ترکیب ضدالتهابی است. فلاونوئیدهای موجود در رویبوس هم ضدالتهاب هستند و برای درمان آکنه ها بسیار مفیدند.
با این روش های جوان سازی طبیعی ،پوستتان می درخشد!

از بخورهای گیاهی غافل نشوید

درمانگران طب گیاهی برای داشتن پوستی شاداب و جوان استفاده از بخورهای گیاهی را دو تا سه بار در هفته به بیماران توصیه می کنند. بهره گیری از این بخور، علاوه بر پاکسازی پوست و آب رسانی مناسب به آن، موجب دریافت مواد غذایی توسط سلول های پوستی در بهترین شکل ممکن می شود.
چای رویبوس| مجله انواع دمنوش تک آشپز
در سنین ۳۵ سالگی به بالا، پوست رفته رفته آب و رطوبت خود را از دست می دهد و دیگر شادابی لازم را ندارد. اما کافی است در هفته یک ساعت از وقت خود را به پوست تان اختصاص دهید. با استفاده از دستگاه بخور یا حتی ظرفی که آب را در آن جوش آورده اید یا استفاده از سونا، پوست را به مدت پانزده دقیقه بخور دهید و بلافاصله با آب سرد بشویید. اگر بتوانید دوبار در هفته این کار را بکنید نتیجه بهتری خواهید گرفت. در هنگام بخور دادن صورت خود را ماساژ ندهید.
درمان های گیاهی تان را تکمیل کنید
برای داشتن پوستی جوان، تنها به ماسک های گیاهی و بخور بسنده نکنید و همیشه به مکمل ها هم توجه و عمل نمایید. پس از انتخاب ماسک مناسب نوبت به رعایت رژیم غذایی می رسد.
روزانه حداقل هشت لیوان آب بخورید.
حداقل هفته ای یک وعده غذایی تان را به ماهی اختصاص دهید. امگا ۳ موجود در روغن زیتون، ماهی و گردو در حفظ سلامت پوست بسیار موثر است.
از ویتامین A و C غافل نشوید. ویتامین A به ضد چروک معروف است. این ویتامین را در سیب زمینی، سبزی های دارای برگ سبز تیره، جگر، روغن ماهی، هویج، هندوانه و هلو می توانید پیدا کنید. ویتامین C هم کمک بزرگی به تولید کلاژن در سلول های پوست می کند. مرکبات، فلفل قرمز، حبوبات و کلم برای افرادی که به دلیل استعمال سیگار و بالا رفتن سن دچار کمبود کلاژن اند، بسیار مفید است.
روی نیز به تولید کلاژن کمک می کند. آرد جو دوسر، گوشت قرمز و کدو منبع غنی از روی به شمار می روند.
ویتامین E که در حبوبات، سویا و جوانه گندم یافت می شود به خشکی پوست و کاهش تاثیرات ناشی از تماس مستقیم با نور خورشیدی و جلوگیری از تخریب پوست کمک کرده و پیری سلول های پوست را به تعویق می اندازد.

پیشگیری بهتر از درمان

در امر جوان ماندن پوست، قدم اول پیشگیری است. در واقع این مسئله ای است که باید از همان سنین اولیه جوانی به آن پرداخت. نکته هایی که تاثیرات جبران ناپذیری را در زمینه سلامت، زیبایی، شادابی و جوانی پوست بر جای می گذارند بسیار متفاوتند از جمله: قرار گرفتن در مقابل تابش آفتاب آن هم بدون استفاده از ضد آفتاب مناسب، پوشش لباسی نامناسب، روی آوردن به روش های برنزه کردن چه به روش طبیعی و چه با استفاده از سولاریوم و…

جوان سازی، یک درمان قطعی نیست

نمی توان گفت روش های جوان سازی وضعیت پوست را بهبود کامل می بخشند. به عبارتی، در جوان سازی، بهبود نسبی است و در واقع این کارها، برای بهتر شدن ظاهر پوست است و این بهتر شدن هم بستگی به وضعیت پوست هر فرد دارد. هرگز رفع مشکل به شکل قطعی اتفاق نمی افتد اما این بهبودهای نسبی هم رضایت بخش است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *