Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

نشانی های که می گوید به ایمپلنت دندان نیاز دارید!!

  • خانه
  • وبلاگ
  • نشانی های که می گوید به ایمپلنت دندان نیاز دارید!!
5/5
آنچه در مطلب میخوانید:
نشانی های نیاز به ایمپلنت دندان

در این مقاله در مورد اینکه چه زمانی نیاز به ایمپلنت دندان دارید صحبت می کنیم. از دست دادن دندان ‌ها، یکی از مشکلات شایعی است که ممکن است در طول عمر با آن مواجه شویم. این مشکل می‌ تواند به دلایل مختلفی از جمله بیماری‌ های دندانی، ضربه، تصادفات، عوامل ژنتیکی و یا عدم مراقبت مناسب از دندان ‌ها رخ دهد. از دست دادن دندان‌ ها، علاوه بر ایجاد مشکلات ظاهری، می‌ تواند به مشکلاتی مانند محدودیت در خوردن و گفتار، افزایش خطر بروز بیماری‌ های دهان و دندان و از دست دادن اعتماد به نفس منجر شود.

از همین رو افراد از رو به رو شدن با این مشکل ترس دارند و به دنبال راهی برای جایگزینی آن می گردند. خوشبختانه، امروزه روش ‌های مختلفی برای جایگزینی دندان‌ های از دست رفته وجود دارد که شامل ایمپلنت دندان، پروتز دندانی و پل دندانی می باشد. با استفاده از این روش ‌ها، می ‌توان به بازگشت ظاهر طبیعی دندان ‌ها، بهبود کیفیت زندگی و افزایش اعتماد به نفس کمک کرد.

نشانه های که می گوید نیاز به ایمپلنت دندان دارید

دندان هایتان را از دست داده اید ؟

اگر یک یا چند عدد از دندان های خود را از دست داده اید ، دیگر نیازی نیست تا بابت مشکلات دندان یا نبودن آن ها خجالت بکشید و لبخند زیبایتان را مخفی کنید. ایمپلنت های دندانی یک گزینه بسیار عالی و محبوب برای حل مشکل دندان از دست رفته شما می باشد. ایمپلنت ها به دلیل اینکه ظاهری شبیه به دندان های واقعی انسان ها دارند می توانند فضای خالی ایجاد شده در دهان شما را پر کنند و باعث شوند تا در زمان لبخند زدن دندان های ردیف ، صاف و زیبا داشته باشید.

به عبارتی دیگر این پروسه به شما لبخندی زیبا و طبیعی را هدیه می دهد. بنابراین لازم نیست نگران نمایان شدن ایمپلنت در مقایسه با لبخند طبیعی خود باشید. تازه بهتر است بدانید که ایمپلنت ها به قدری شبیه به دندان های واقعی و طبیعی انسان ها است که هیچ کس نمی تواند آن ها را تشخیص دهد ، پس با خیالی آسوده لبخند بزنید و بخندید.

دندان لق دارید ؟

اگر دندان لق دارید ، ایمپلنت دندان می ‌تواند یک راه حل عالی برای جایگزینی دندان از دست رفته شما باشد. ایمپلنت یک پیشرفت بزرگ در دندانپزشکی است که به شما اجازه می‌ دهد تا دندان از دست رفته خود را با یک دندان مصنوعی جایگزین کنید. ایمپلنت ها به صورت یک پیچ کوچک و مقاوم که در استخوان فک شما قرار می ‌گیرد ، طراحی شده اند. بعد از اینکه پیچ در استخوان فک شما قرار گرفت، یک پروتز دندانی به آن متصل می ‌شود. این پروتز دندانی شامل یک کاور دندانی است که شبیه به دندان طبیعی شما است.

ایمپلنت دندان ها بسیار مقاوم و دوام دار هستند و می‌ توانند برای سال‌ ها به شما خدمت کنند. همچنین، با استفاده از آن ها ، شما می ‌توانید از ظاهر طبیعی دندان خود لذت ببرید و از احساس ناامنی و ناراحتی که ممکن است با استفاده از دندان مصنوعی همراه باشد، جلوگیری کنید. در نهایت ، اگر شما دندان لق دارید ، ایمپلنت می ‌تواند یک گزینه عالی برای جایگزینی دندان از دست رفته شما باشد.

با این حال، قبل از تصمیم گیری برای انجام آن ، بهتر است با دندانپزشک خود مشورت کنید تا بهترین راه حل برای شما را پیدا کند.

دندان شما عفونی شده است ؟

اگر دندانی به عفونت دچار شده باشد ، می توان آن را با استفاده از روش های خاصی نجات داد. اگر به دندانپزشک مراجعه کرده اید و او به شما گفته است که عفونت دندان به ریشه شما سرایت کرده است و نمی توان کاری برای دندان انجام داد ، ممکن است زمان کاشت ایمپلنت فرا رسیده باشد. پس از برداشتن دندانی که دچار عفونت شده است ، ایمپلنت به عنوان دندان جدید شما عمل خواهد کرد.

همانطور که اشاره شد ایمپلنت ها درست همانند دندان های طبیعی قوی و بادوام خواهند بود. از همه مهم تر نیازی به هیچ مراقبت خاصی ندارد. در واقع شما باید از ایمپلنت های خود به همان روشی که از دندان هایتان مراقبت می کردید  ، مراقبت کنید.

از بریج دندان شل استفاده می کنید؟

بریج های دندانی شل می توانند همان مشکلاتی را ایجاد کنند که پروتز های لق به وجود می آورند. اما اگر از یک بریج شل استفاده می کنید باید به شما بگویم که کاشت دندان کمک بزرگی به شما می کند و شما را از دردسر های زیادی نجات می دهد.

دندان های شکسته یا ترک خورده دارید ؟

اگر از ترک خوردگی یا شکسته شدن دندان های خود رنج می برید ، ممکن است گزینه های زیادی برای درمان نداشته باشید و تنها با دو روش روکش دندان و کاشت رو به رو شوید. در روکش دندان ، نیازی به کشیدن دندان نیست و تنها مشکلات دندان درمان می شود. اما این موضوع باعث می شود تا دندان شما ضعیف تر شود و همچنان نیز در مقابل میکروب ها آسیب پذیر باشد.

اما خب اگر ریشه دندان شما سالم باشد ، روند درمانی مناسبی است و می تواند برای مدت زمان کوتاهی نیاز های شما را برطرف سازد. اما اگر دندان زیر خط لثه شکسته باشد بیرون کشیدن دندان ممکن است تنها ترین و مناسب ترین گزینه ای باشد که دارید. پس از بیرون کشیدن دندان نیز بهترین گزینه جایگزین کردن دندان با ایمپلنت است. اما به طور کلی در اینگونه موارد بهترین متخصص ایمپلنت دندان می تواند تعیین کند که کدام نوع راه حلی درست و مناسب برای شرایط شما است.

 منبع : ایمپلنتیا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *