Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

از بین بردن افسردگی با نابودی سودا در بدن

5/5
آنچه در مطلب میخوانید:
نابودی سودا در بدن - مجله تک آشپز

انسان ها از قدیم الایام با افسردگی دست و پنجه نرم میکردند. وجود افسردگی باعث اختلال در زندگی روزمره ی فرد و روابط او میشود. همچنین از بین بردن افسردگی با نابودی سودا در بدن فرد افسرده، کار سختی بود. بنابراین نابودی افسردگی بر بدن اثر زیادی خواهد داشت و زندگی فرد را متحول خواهد کرد. با مجله ی تک آشپز همراه باشید تا به بررسی نشانه های افسردگی در سودا بپردازیم:

از بین بردن افسردگی با نابودی سودا - مجله تک آشپز

افسردگی در مزاج های مختلف

افسردگی نتیجه ی سردی بدن است. طبع های سرد و تر که همان بلغم است و به خصوص سرد و خشک که سودا است؛ اثر زیادی بر افسردگی و درمان و از بین بردن افسردگی با نابودی سودا دارد. افراد میتوانند طبع گرم و خشک (صفرا) یا گرم و تر (دموی) داشته باشند اما دچار افسردگی شوند! اما باز هم دلیل آن غلبه ی سردی است و در گام دوم خشکی! بنابراین بسیار مهم است که نشانه های سردی را بشناسیم و هر موقع احساس کردیم که داریم دچارش میشویم، آن را از بین ببریم و کم و کمترش کنیم. چرا که سودا اگر انباشته شود، فرد را دچار مشکل های زیادی میکند.

افسردگی در مزاج های مختلف - مجله تک آشپز

نشانه های افسردگی سودا

با شناختن نشانه های افسردگی سودایی میتوانید به نابودی افسردگی کمک کنید.

کم خوابی و خواب نا آرام و پر کابوس

گوشه گیری و علاقه مند بودن به تنهایی و بیزار از سر و صدا

وسواس داشتن در انجام کارهای مختلف

پوست تیره و سبزه و لاغری و استخوانی بودن بدن

بوی بد دهان

نا امید شدن و مایوس ماندن

تمایل به خوردن لبنیات و ترشی جات

نکته ی قابل توجه در افسردگی ناشی از سودا این است که؛ فکر و خیال باعث تشدید سودا میشود و سودا نیز سبب فکر و خیال میشود! در واقع هم باید جلوی فکر و خیال منفی را گرفت و هم با انجام کارها و درمانهایی؛ سودا را کم نمود.

از بین بردن افسردگی با نابودی سودا - مجله تک آشپز

راه های نابودی افسردگی با نابودی سودا

گام اول: در نابودی افسردگی سعی در کمتر کردن فکر و خیال است. همانطور که گفته شد، فکر و خیال هم علت و هم معلول سوداست!

گام دوم: اگر در برنامه غذاییتان، غذاها و نوشیدنی هایی با طبع سرد وجود دارد؛ آن خوراکی ها را با مصلح اش بخورید. ایرانی ها از دیرباز بر این امر مهم تاکید داشتند و هر غذایی را در کنار مصلحش میخوردند تا غذا ضرری برای فرد نداشته باشد و منافع زیادی ببه بدن شخص برسانه و از بیماری ها جلوگیری کند.

مثلا بهتر است چای را با هل و دارچین و زنجبیل مصرف کنید تا سردی چای گرفته شود. یا بعد از مصرف ماهی، خوردن چند دانه خرما را فراموش نکنید. بهتر است قوت غالبتان را مجدد بررسی کنید تا متوجه شوید چه خوراکی هایی را میل میکنید تا بعد از آن یا حین استفاده از آن، از مصلحش استفاده کنید.

گام سوم: استفاده از روش های درمانی برای از بین بردن افسردگی با نابودی سودا که در ادامه خواهیم گفت:

  1. حجامت: حجامت از سردی و خشکی بدن میکاهد که هر دوی این عوامل، مسبب افزایش سودا و افسردگی در بدن هستند. حجامت عام در روز های مخصوص باید انجام شود و در چند ماه به خصوص، البته با مشورت پزشک اگر مورد ضروری و حاد باشد خارج از فصول مخصوص و روز های مساعد نیز میتوان انجام داد. در این مورد با پزشک طب سنتی مشورت کنید. رفتن به مراکز بهداشتی و خواندن دعای حجامت، توصیه میشود.
  2. بادام درختی: بادام باعث از بین بردن سودا میشود. و زیاد جویدن آن به طوریکه شیریه ی آن گرفته شود و جذب بذاقی شود؛ به افزایش صبر و تحمل و خوش خلقی می انجامد.
  3. سیاهدانه: از قدیم گفته اند سیاه دانه درمان هر دردی به غیر از مرگ میتواند باشد! سیاهدانه این خاصیت را دارد که هر طبعی را متعادل کند. یعنی غلبه ی هر ۴ حالت گرمی و سردی و خشکی و تری را درمان میکند. فلذا از جویدن سیاه دانه غافل نشوید. همچنین برای اینکه از شر افسردگی و فکر و خیال های سودایی راحت شوید؛ سرتان را با روغن سیاه دانه که با روغن با طبع گرم گرفته شده است، ماساژ دهید تا از سردی و خشکی مغزتان بکاهد.
  4. ورزش های هوازی: سردی و خشکی سبب گوشه گیری و عدم تمایل به انجام فعالیت ها میشود. با انجام ورزش های سبک هوازی، از خشک شدن بدنتان جلوگیری میکنید و حتی آن را میتوانید درمان کنید.
  5. از یک سری مواد غذایی به شدت پرهیز کنید!: مصرف غذاهای کنسروی، فست فود، غذاهای مانده، غذاهای شور و سس را به حداقل برسانید. سعی کنید مواد غذایی نگه دارنده دار نخورید! و تا جایی که میتوانید آن ها را در خانه تان تولید کنید. مانند انواع رب و سس و…
  6. استفاده از سرکنگبین: استفاده از سرکنگبین نعنایی بعد از وعده غذایی شب به دفع اخلاط بلغم، سودا و صفرا کمک میکند.
  7. انواع دمنوش های سودازدا : مانند دمنوش هل و دارچین و زنجبیل. و یا گل گاوزبان ، بابونه ، به لیمو
  8. از خوردن ترشیجات و لبنیات به شدت پرهیز کنید: غذا های ترش و لبنیات مانند ماست ، شیر ، دوغ و پنیر خوراکی هایی با طبع سردند، پس افراد سرد مزاج تا مدتی از خوردن آن ها پرهیز کرده و در صورت استفاده از مصلح (زیره، هل، شوید یا زنیان و امثالهم) استفاده کنند.
  9. دعا و نیایش : با توکل به خداوند و توسل بر ائمه، کمک های آنان را در زندگی خود احساس خواهید کرد. ذکر بر لب داشتن از پیچیده شدن افکار در هم جلوگیری میکند.
  10. چاره گشایی و کمک از یک راهنما: یک نواختی و شرایط یکسان آدم را به خشکی و سکون وا میدارد. در شرایط افسردگی بهتر است از یک مشاور امین و کاربلد استفاده کنید. راه گشایی و یافتن راه حل میتواند سبب امیدوارتر شدن و شادی سودازده ها شود. بنابراین از افراد خبره کمک بگیرید.
    از بین بردن افسردگی با نابودی سودا - مجله تک آشپز
    تمامی موارد بالا برای درمان سودا و نابودی افسردگی استفاده میشوند این موارد پیش بینی های عمومی بود که برای این مسئله گفته شد؛ اگر مسئله تان حاد است، باید از پزشکان کمک بگیرید. با انجام دادن این موارد طی ۳ الی ۶ ماه، میتوانید سودا و افسردگی را از خودتان برهانید.

    جهت مشاهده مقالات مرتبط دیگر کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *