Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

طرز تهیه خورشت آلو اسفناج مجلسی

5/5
آنچه در مطلب میخوانید:
خورشت آلو اسفناج

خورشت آلو اسفناج یکی از خورشت های خوشمزه و مجلسی ایرانی است که بیشتر در مهمانی ها تهیه می شود. خورشت آلو اسفناج بسیار سالم و برای بدن مفید است. خورشت آلو اسفناج به واسطه اسفناجی که در آن استفاده می شود که سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی که برای تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از سرطان، سلامت پوست و مو و استحکام استخوان مفید است. رایج ترین گوشت مصرفی در پخت خورشت آلو اسفناج گوشت گاو یا گوسفند است. البته می‌توان در این غذا از گوشت بوقلمون نیز استفاده کرد. اگر شما طرفدار غذاهای گیاهی و بدون گوشت هستید، می‌توانید این غذا را بدون گوشت بپزید. در ادامه مواد لازم و طرز تهیه خورشت آلو اسفناج را شرح می‌دهیم.

خورشت آلو اسفناج

مواد لازم جهت تهیه آلو اسفناج مجلسی

گوشت خورشتی یا گوشت مرغ۳۰۰ گرم
اسفناج ۵۰۰ گرم
تره ۲۰۰ گرم
سیر ۲ حبه
پیاز متوسط ۲ عدد
آلو خورشتی ۲۰۰ گرم
گردو چرخ شده ۲۰۰گرم
رب انار ۲قاشق غذا خوری بسته به سلیقه اگه دوست داشتین بیشتر
روغن مایع به اندازه کافی
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

دستور پخت آلو اسفناج مجلسی

اول یکی از پیازها رو به صورت ریز خرد کنید سپس با روغن کمی تفت بدید تا نرم و شفاف شود .زرچوبه بزنید و گردوی چرخ شده رو هم اصافه کنید و تفت بدید .گوشت قرمز یا گوشت مرغ رو‌به قابلمه اضافه کنید .
گوشت را خوب تفت دهید تا سرخ شود و رنگ آن تغییر کند بعد چند لیوان آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید گوشت پخته شود بقیه ی پیاز رو به همراه سیرها خرد کنید و توی تابه جدا تفت بدید تا نرم شود.
اسفناج و تره را ریز خر کنید و چند دقیقه تفت دهید .سپس از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید .وقتی گوشت نیم پز شد سبزیجات را به قابلمه اضافه کنید . زیر خورشت را کم کنید در اواسط پخت رب انار رو به خورشت اصافه کنید و اجازه دهید که بپزد.
آلو ها را به مدت ۲۰ دقیقه در آب سرد خیس کنید و در ۳۰ دقیقه آخر پخت به خورشت اضافه کنید .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *